De lijn trekt vanuit het Z.W. nederland binnen....
En inderdaad zo te zien in de vorm van matige sneeuwval....
Daar wordt ik vrolijk van......
Het is een lagedrukgebied, dat trekt wind uit alle richtingen aan. De ligging bepaalt dan uit welke hoek de wind bij ons komt. Vorige week donderdag en woensdag kwam hier in Eindhoven de wind ook uit het zuiden, terwijl het neerslaggebied vanuit het noorden dichterbij kwam. Als ik me niet vergis bepaalt in zo'n geval de wind in de bovenlucht hoe zo'n lagedrukgebied zich beweegt. Het lijkt inderdaad tegenstrijdig maar zo'n neerslaggebied kan dichterbij komen als de wind uit een andere richting komt.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Inderdaad, Limburg heeft wederom pech zo te zien, een vergelijkbare situatie als afgelopen dinsdagnacht.
Wij krijgen waarschijnlijk gewoon troep hier.
Bruine kerst dus.
Hoewel ik het wel jammer vind vooral voor het westen, die hebben altijd pech met dooi vanaf zee
Ook jammer voor het zuiden want die zijn ook wat buiten de boot gevallen gezien de laatste sneeuwval
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Ik blijf Vlaams toch een schitterende taal vinden heh, meter en bomba
Een meter is niet hetzelfde als een Bomma. Een meter en peter krijg je als je gedoopt wordt. En die zijn vooral leuk als er cadeautjes worden uitgedeeld. Maar niet alleen daarvoor, het is een lieve en een leuke. Ookal is ze stokoud.
Ik weet niet of het grafiekje is gelukt maar inhakend op jouw uitleg van vandaag over pluimen, betekent dit dan dat je misschien nog gelijk krijgt met de elfstedentocht ??? (vind het een gewaagde uitspraak die meer indruk maakt als cm's sneeuwval)
Natuurlijk, Jan heeft altijd gelijk.
Zo lang kom ik hier nog niet. Ik weet het niet. Tot nu toe volg ik alles met grote interesse. Leuke site waar je me nog regelmatig op terugvindt.
Heb al een boel bijgeleerd.
Als die rode lijn nu 1 week op -15 staat en overdag op -5 dan komt hij er wel zeker. Maar met deze pluim gaat het momenteel niet lukken
Heb al een boel bijgeleerd.
Over gekke Hollanders die graag BIER drinken of misschien....het Weer..
Maar het is een feit dat weerclubjes als MeteoConsult en het KNMI (en Piet P.) dik betaald worden om betrouwbare weersverwachtingen te maken.
Het is dan op z'n minst treurig te noemen dat ze iedere keer hun verwachtingen bijstellen en er uiteindelijk nog niets van terecht komt.
Pas na de kerstdagen kunnen we de balans opmaken.
Ik ben heel erg benieuwd wat de uitkomst zal zijn.
dat is waar. Maar instanties als het KNMI etc. moeten zich bezig houden met onderzoek, als in onderzoek naar klimaat veranderingen etc. Analyses met voorafgaande jaren, wat verandert er, wat is de oorzaak. Lange termijn voorspellingen werken niet en zullen ook nooit werken.
Voor korte termijn voorspellingen (3-4 dagen) is er niks beter dan huis,tuin en keuken voorspellen. Dus wind uit het Zuiden of van zee zorgt voor warmte, wind vanuit oosten voor kou etc etc. Afgelopen zondag riep ik al dat het kwakkelen begonnen was, puur en alleen doordat de wind draaide naar het zuiden. De enige reden dat deze neerslag gedeeltelijk sneeuw is, is omdat de lucht die hier nu nog hangt nog net koud genoeg is.
groetjes de betweter
By the way, met die meter bier moet je niet lachen, ze verkopen dat hier. Zo'n houten kist van 1 m lang met allemaal verschillende soorten streekbieren.
Die kennen we hier in het hoge noorden ook wel hoor. zelfs een vierkante meter bier. maar met dit weer heb ik liever iets anders.
Trouwens is het hier vrij koud --4,7gr maar met de komende feestdagen wel handig gratis koeling voor de meenste alc. dranken en aan ruimte buiten geen gebrek.