De ene dag roepen ze het gaat dooien, de andere dag dat het gaat vriezen en sneeuwen.
Daar kun je niks mee.
En dan heb ik het dus niet over weerverwachtingen op lange termijn maar op korte termijn 2 a 3 dagen.
Weet je nog wat MeteoConsult vorige week zei? 80% witte kerst, en nu zijn ze opeens weer omgeslagen. Vreemd.
Ik ga zelf nog steeds uit van de berichten van Jan, en dat het koud genoeg blijft om een witte kerst te krijgen dan wel te houden. Er ligt nog sneeuw genoeg.
Alleen de straten en fietspaden die gestrooid zijn zijn schoon en vrij van sneeuw.
Op andere plaatsen ligt hier nog genoeg sneeuw.
Het vriest hier zo'n -2C, en natte wegen waren al aardig glad. Weinig dooi dus.
niets is zo veranderlijk als het weer
Het blijft gewoon lastig, en we krijgen allemaal zoiezo een beetje een witte kerst, want als ik kijk wat voor partijen sneeuw/ijs er nog ligt, dan denk ik nie dat dat met kerst weg is. Al is het dan geen gesloten sneeuwdek, het tis dan toch mooi dat er iets wits ligt.
Morgen trekt een actieve depressie via Biskaje en Frankrijk naar het noordoosten. Dat is niet het lagedrukgebied dat vandaag over het Iberisch schiereiland trok maar alweer een volgend Azorenlaag. Aan de noordzijde van het lagedrukgebied wordt de wind bij ons oost. De temperatuur blijft overdag vrijwel overal beneden nul. Verder zijn er wolkenvelden, de kans op neerslag is overdag klein. Kerstavond (nacht) kan het neerslaggebied van de depressie tot ons land doordringen. Wellicht gaat het sneeuwen en dat heeft in de kerstnacht toch wel iets speciaals.
@jan visser
@jan visser
Zo zo kijk eens aan
Oooh, als dat alsje alsje alsjeblieft waar kan zijn... | Gewijzigd: 23 december 2009, 21:14 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Dat klopt.
Maar het is een feit dat weerclubjes als MeteoConsult en het KNMI (en Piet P.) dik betaald worden om betrouwbare weersverwachtingen te maken.
Het is dan op z'n minst treurig te noemen dat ze iedere keer hun verwachtingen bijstellen en er uiteindelijk nog niets van terecht komt.
Pas na de kerstdagen kunnen we de balans opmaken.
Ik ben heel erg benieuwd wat de uitkomst zal zijn.