Vanavond klaart het van het zuiden uit op. De nacht verloopt dan ook koud met lichte tot matige vorst. Morgen is het eerst droog, maar later op de dag neemt vanuit het zuiden de kans op neerslag toe.
Vanavond klaart het van het zuiden steeds meer op. In het noorden komt nog meer bewolking voor en op de Wadden is er kans op een bui. Elders blijft het droog. Door de opklaringen koelt het snel af en al gauw geraken de temperaturen onder nul.
Vannacht is het droog en helder. In het westen en noordwesten komen enkele wolkenvelden voor. De minima lopen uiteen van -2 graden in het westen, tot lokaal -6 graden in het oosten.
Morgen volgt er lokaal weer wat neerslag. Deze trekt vanuit het zuiden over het zuidoosten en midden van het land en zal voornamelijk vallen als (natte) sneeuw en later overgaan in ijzel en regen. Het kwik ligt overdag rond het vriespunt. In het westen dooit het iets. In de nacht volgt er meer neerslag in het hele land. In het noorden zal dit eerst nog natte sneeuw en ijzel zijn en later ook daar overgaan in regen.
De kerstdagen verlopen met dooi overdag en enkele graden vorst in de nacht. Op de meeste plaatsten zal nog wat sneeuw liggen, die overdag geleidelijk wegsmelt. De neerslag, die met de kerstdagen valt, zal natte sneeuw, maar voornamelijk regen zijn. Met name eerste kerstdag verloopt nat.
Daarna kwakkelt de winter voort...
© Weeronline
Waar ik wel benieuwt naar ben is hoe de NS het houd, die zouden morgen weer 100% gaan.
Denk het ook niet
Maar zijn de sneeuwkaarten nou voor vrijdag of donderdag
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
De pluimen zien er redelijk positief uit, ben benieuwd dus; want op kerstavond een extra laagje sneeuw zou het natuurlijk helemaal compleet maken...
Zo ik met heel even off-topic!! Ik wil jou even melden dat jullie daar in Epe het lekkerste en vreemdste restaurant van NL hebben zitten Het Ribhouse!! Super lekker eten en gewoon depinda doppen op de grond gooien!!
Komen er eens per 3 maandenmet een hele bende en het blijft gewoon geweldig
Maar zijn de sneeuwkaarten nou voor vrijdag of donderdag
Als ik het goed heb van vrijdag 03.00 uur tot 15.00 uur 25 december | Gewijzigd: 23 december 2009, 17:55 uur, door Tesse
Wellicht een idee om met z'n allen een sneeuw-dans uit te voeren?
Zeg maar een aangepastte (lees: koude) versie van de alom bekende regendans.
Dan kunnen wij elkaar feliciteren Alfa156 , id idd lang geleden (1981)