Depressie engeland heeft wellicht nieuwe buien (sneeuw) voor ons
http://www.sat24.nl/
"Door een enigszins doorstaande wind is de afkoeling vannacht niet sterk. Tn rond het vriespunt, daar waar het wat langer opgeklaard blijft kan de temperatuur wat verder zakken naar enkele graden onder nul. Langs de westkust bij aanlandige wind enkele graden boven nul. Morgen overdag loopt de temperatuur op naar enkele graden boven nul in de middag, langs de westkust enkele graden hoger. In de nacht naar donderdag matige vorst, misschien heel lokaal wel streng (sneeuwdek!). Donderdag landinwaarts niet meer boven nul, aan de kust enkele graden boven nul."
Gaat a.s. nacht zeker opvriezen dus.... en afgelopen dagen was het continu dooi dit en dooi dat, toch weer een verrassing, dit soort verrassingen geven hoop....
Vandaag passeert zowel in de bovenlucht als aan de grond een rug. De
rug-as verlaat op vanavond het noorden van het land. Na passage van de
rug wordt de stroming in toenemende mate van continentale aard. Aan het
einde van de aandachtsperiode trekt een volgende golf vanuit de
Pyreneeën over de Jura richting Duitsland. Ook bij deze golf lijkt de
frontale neerslag ons land niet te bereiken, of slechts het uiterste
zuidoosten. In de grenslaag wordt gedurende een groot deel van de
verwachtingsperiode vochtige stabiele lucht aangevoerd.
NEERSLAG:
Vooral in de middagperiode langs
de westkust enkele buien.
De Noordelijke Noordzee districten hebben te maken met winterse buien
behorend bij de daar aanwezige lagedrukkern.
helaas is nu alles weer aan t smelten.
zoo jammer,maar t is vast niet t einde er zal heus meer sneeuw en kou komen deze winter.
miss wel weerin april.
je weet nooit hoe t loopt!
Het kan zijn dat mensen alleen graag horen wat ze willen horen natuurlijk...
http://forum.onweer-online.nl/index.php?s=...ost&p=79952
Dus voor al wie nog durft twijfelen, veel dooien gaat het niet doen. En ze geven voor morgen en vrijdag nacht winterse neerslag. Dus géén regen.
De synoptische situatie wordt globaal gekenmerkt door een hoogtetrog die
zich ten westen van ons aandachtsgebied ophoudt. Hierdoor heeft het
aandachtsgebied te maken met een zuidwestelijke bovenstroming. Het
polaire front ligt voor een groot gedeelte van de periode ten zuidoosten
van ons land. In de zuidwestelijke stroming worden golven of
lagedrukgebieden naar het noordoosten gevoerd. De neerslag bij deze
systemen is, mede door het koude continent, winters van aard. Aan het
einde van de aandachtsperiode lijkt de stroming te kantelen en wat meer
westelijk te worden.
Modelbeoordeling en onzekerheden:
De winter lijkt toch moeilijk te verdrijven. Waar eerdere runs een
oplopen van temperatuur lieten zien, beginnen de laatste opeenvolgende
runs toch kouder te worden. Het feit dat er geen tubes zijn geeft aan
dat het oplossingsspectrum op grote schaal smal is. In detail kunnen
kleine afwijkingen van koersen van golfjes en laagjes zeer bepalend zijn
voor temperatuur en neerslagtype.
Samenvatting meerdaagse-periode:
Aanhoudend wisselvallig winterweer met van tijd tot tijd (natte)sneeuw
en mogelijk ook IJzel. De middagtemperatuur ligt enkele graden boven het
vriespunt, 's nachts blijft het meest licht vriezen.
Boven sneeuw mogelijk nog lager;
er word dindag 29ste ook veel neerslag verwacht en zoals het er nu uitziet dan word dat ook veel sneeuw?Gaat allemaal helemaal goedkomen
Voorlopig als ik naar de kaarten kijk dan krijgen we een woensdag een partij met neerslag en misschien in de vorm van sneeuw. Daar ga ik en wil ik eigenlijk nog geen uitspraken over doen.
Nee, in de onderste foto rijdt een treintje...? langs.
On-topic: Ik heb nog wel vertrouwen in de winter. Hier in Z.O Drenthe is het nu 0.1+ en een lage 994 Hpa
Voor de schaatsers is dat wel beter ja maar ik zie het niet gebeuren. Kijken wat de pluim gaat zeggen over 15 minuten. Ik hoop weer zo positief als gisteren
Wat mij trouwens opvalt is dat iedereen zegt dat de sneeuw zo snel is gesmolten. In Rotterdam centrum is dat zeker het geval, met alle pekel en auto's en voeten die daar passeren, maar op het balkon (waar niemand heeft gelopen) ligt nog gewoon een ruimee 10 cm van de 17 die het was op maandagochtend. Dus de dooi is voor zo'n 50% toe te schrijven aan passerende personen en die grijze prut op de weg voor 100% aan voortglibberende auto's in combinatie met pekel.
Wat mij trouwens opvalt is dat iedereen zegt dat de sneeuw zo snel is gesmolten. In Rotterdam centrum is dat zeker het geval, met alle pekel en auto's en voeten die daar passeren, maar op het balkon (waar niemand heeft gelopen) ligt nog gewoon een ruimee 10 cm van de 17 die het was op maandagochtend. Dus de dooi is voor zo'n 50% toe te schrijven aan passerende personen en die grijze prut op de weg voor 100% aan voortglibberende auto's in combinatie met pekel.
Tja daarom het het ook een weers"verwachting"...