vóór de kou was het 12,7 graden, nu 9,6
vorig jaar was de temp op dezelfde momenten 8,4 en 7,5.
Dus het gat was meer dan 4 graden, is nu nog maar 2 in vergelijking met vorig jaar.
en een koude noordzee is wel van belang voor het vervolg van de winter! We gaan de goede kant op, hoewel er nog wel een paar graden af moeten...
Maar zie het wel somber in ik denk dat we moeten wachten tot januari voor een nieuwe vorst periode tenslotte moeten de echter winter maanden nog komen en de winter is net begonnen op kalender.
Zo snel dat winterse omstandigheden komen kunnen ze ook weer verdwijnen en andersom net zo
Dus hebben nog vooruitzichten genoeg.
--0,6gr
Lichte Sneeuw.
De Groeten,/
Luchtdruk verdeling zou ideaal moeten zijn Laag boven Engeland hoog boven Europa. Van beide kanten komt koude lucht op ons af.
Inderdaad dat laat de pluim ook zien al is daar de maxtemp op 2de kerstdag 2 a 3 graden daarna weer kouder. Voor ons is tijdens de laatste week van het jaar de nog steeds tamelijk zuidelijke positie van de straalstroom (tussen 40 en 45 graden noorderbreedte) van belang. Daardoor kunnen zeer zachte, subtropische luchtmassa’s onze streken niet bereiken. Naar het einde van de maand toe komt de operationele oplossing van het ECMWF (Europees weermodel) met krachtige hogedrukontwikkeling ten westen van de Britse Eilanden. Wanneer dit systeem standvastig is kunnen koude luchtmassa’s uit het hoge noorden over Scandinavië naar het zuiden stromen.:D
Kijk dan zit ik nog een beetje te kort met mijn max 7cm voor Belgie. Maar beter dan 2-4cm voorspellen
Het heeft hier de hele nacht geijzeld, uren aan een stuk, het spaarzame sneeuwdek dat we hadden (ong 7 cm) is nu gehalveerd en ziet er niet uit...
Jan vanwaar komen die meldingen??
Vanmorgen kranten weer gelopen, fietsen was geen optie.
Vanaf half 5 heeft het eerst licht gesneeuwd. De straten waren mooi vrij, totdat de laag toch bleef liggen. werd et een modderige zooi op de wegen.
stipt 7 uur thuis(ja was erg lang lopen:P).. was het nog steeds aan het sneeuwen.
Nu niet meer.
0 °C hier ongeveer.