Als ze het wel aan kunnen voelen komen zouden ze wel een droog plekje op gaan zoeken denk je niet???
Meeuwen vliegen nu wat zenuwachtig in de rondte omdat ze geen eten kunnen vinden. Heeft niks met regen/sneeuw te maken. Gooi maar eens een verkruimeld broodje naar buiten nu; binnen 5 minuten zit het vol met meeuwen en kauwtjes.
Klopt! Hier vandaag in de middag ook meeuwen, ze vlogen rondtjes opzoek naar voedsel in de woonwijken!
Als ze het wel aan kunnen voelen komen zouden ze wel een droog plekje op gaan zoeken denk je niet???
Meeuwen vliegen nu wat zenuwachtig in de rondte omdat ze geen eten kunnen vinden. Heeft niks met regen/sneeuw te maken. Gooi maar eens een verkruimeld broodje naar buiten nu; binnen 5 minuten zit het vol met meeuwen en kauwtjes.
Ik geloof er ook niet in hoor, vond het gewoon grappig om te zien wat eruit zou komen bij google...
Trouwens wil niet al te bijdehand doen hoor, maar zomers klauwen de meeuwen ook binnen een paar minuten een boterham uit het water als
we de eendjes voeren...
(ik heb vandaag wel heel lief een paar mestbollen opgehangen in het vogelhuisje..)
Zat vaak meegemaakt in de zomer dat zwaluwen laag gingen vliegen met als gevolg dat er onweer kwam.
Oh nou wordt ie helemaal mooi: zwaluwen veroorzaken onweer!
Ik zeg niet dat we sommige dingen als teken van veranderend weer kunnen zien: zwaluwen vliegen laag als de insecten laag zitten en dat heeft met luchtdruk te maken. Maar daar hebben we tegenwoordig barometers voor.
Meeuwen die links of rechtsom vliegen hebben er niks mee te maken.
Ik heb mijn vraag al gegoogled maar heb er geen antwoord op kunnen vinden.
Is het zo dat op de grens tussen warme en koude lucht gemakkelijk buien ontstaan.
Of kan dit alleen boven zee zodat er een soort voeding voor de buien aanwezig is.
Kan dit ,mocht dit zo zij, de reden kunnen zijn dat de buien nog niet op de radar omdat ze zich nog moeten ontwikkelen??
Ja daarom ben ik een beetje gefrustreerd, er ligt hier maar 8 cm ofzo dat totaal is gevallen.
Helemaal frustrerend is het dat 'ze' gisteren vooral in het noordwesten de meeste sneeuw verwachtten en dat dat dus precies het tegengestelde bleek te zijn. Daar wordt je dan wel een beetje 'pissed off' als je ziet dat het in sommige regio's in het zuiden gewoon vrijwel 24 uur achter elkaar heihard door blijft sneeuwen, terwijl bij jou de temperatuur al weer boven nul is gekomen en je het moet doen met een licht hagelbuitje. Maar dessalniettemin ligt er hier ook een laag sneeuw alleen geen 30 cm. En dat lijkt mij nou weer eens een keertje cool. Ik heb niet voor niets mijn ijsberen-pak aangetrokken natuurlijk. | Gewijzigd: 21 december 2009, 16:20 uur, door just0408
Ik zeg niet dat we sommige dingen als teken van veranderend weer kunnen zien: zwaluwen vliegen laag als de insecten laag zitten en dat heeft met luchtdruk te maken. Maar daar hebben we tegenwoordig barometers voor.
Meeuwen die links of rechtsom vliegen hebben er niks mee te maken.
Ja weet ik ook wel joh dat het alleen tekenen zijn
Vogels hebben het trouwens zwaar in al die sneeuw, Eenden en andere watervogels gaan hier gewoon op de weg zitten, waarschijnlijk denken ze dat het daar warmer is.
Waar kijk je of er buien aankomen?
Ik kijk weleens op buienradar, maar klopt niet altijd. Om maar niet te spreken over de 24-uurs verwachting van hun....
Ik kijk weleens op buienradar, maar klopt niet altijd. Om maar niet te spreken over de 24-uurs verwachting van hun....
Af en toe eens op de radar kijken van onze buurlanden.
Vandaag bijvoorbeeld Engeland.
Boven het zuiden hiervan zie je een langgerekte neerslagzone liggen met matige intensiteit. Een gedeelte van dit ding trekt de komende uren vanuit het zuidwesten ons land binnen. Pas als de eerste echo's de oversteek gemaakt hebben worden ze door "onze" radar pas opgevangen. | Gewijzigd: 21 december 2009, 16:33 uur, door Rutte31