Ja en nee, sneeuw is meer dan welkom wat mij betreft, maar op eventuele ijzel zit echt niemand te wachten hier. Dit betekent trouwens ook dat de bovenlucht warmer wordt, en de dooi al aan de achterdeur staat te kloppen.
Eigenlijk hoop ik dat dat hele zaakje boven Frankrijk geen meter meer naar het noorden opschuift.
Zo, dat is dat. Maar je verhaal verteld me toch dat er een grote Zuidelijke invloed aan zit te komen die warmte met zich mee brengt. Niet van die aard dat alle sneeuw binnen een paar uur weg is, maar toch.
Is er met enige kans aan te nemen dat het Noorden toch weer terrein gaat winnen al dan niet over een paar dagen?
De temperaturen op 1500 meter geven nog gewoon -5 a -6 aan de komende dagen. Ik zou me echt pas zorgen gaan maken als we temperaturen hebben op 1500 meter zoals de kaart van 6 januari laat zien. Die laten momenteel +10 graden zien. Zoals ik al eerder aangegeven heb ben ik nog niet overtuigd van die dooiaanval en ik kijk ook niet meer verder dan 2 dagen want 1 kleine verschuiving en het is weer winter. Vanavond zal ik de lange termijn van Ronald ook weer hier in plaatsen ik hoop dat dat meer duidelijkheid schept. Vorige week riepen ze ook allemaal zo hard dat er dooi aankwam maar ik heb er niets van gemerkt. Zelfs werden er temperaturen van -18 gemeten. Maar hou vanavond het bericht van Ronald in de gaten!!!! Die kan meer vertellen over de langere termijn
Een paar graadjes dooi maakt niets uit, want dat is toch maar voor enkele uurtjes per dag. Zolang die zuidwest-motor niet aangezwengeld wordt is er nog niets aan de hand lijkt me.
Er dwarrelen alweer voorzichtig de eerste sneeuwvlokjes naar beneden... | Gewijzigd: 21 december 2009, 15:19 uur, door Rutte31
Van mij mag het dusdanig gaan sneeuwen dat de sneeuwploegen nog meer ingezet moeten worden. Dat zou betekenen dat ik waarschijnlijk tijdelijk werk heb
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Je moet daar niet op verder gaan, volgens de radar sneeuwt het hier nu ook niet. En anders heb ik last van hallucinaties.