Ben echt benieuwd wat er in Haarlem gaat gebeuren, heb echt gevoel dat het dooit als de pest nu, sneeuw blijft nog wel liggen maar voor hoelang....
.. in België is er tussen 5 - 10 cm gevallen, maar zeker geen 30 - 40 cm hoor. Dat Polar Low boven Groot-Brittannië is niet voor de Benelux, wil dat toch wel even duidelijk maken in de drukte hier
Het is nu inmiddels droog geworden in West-Vlaanderen.
WeatherServices
Dankje dat je het bevestigt heb ik het teminste goed gezien.
En dan heeft het KNMI het fout als ze zeggen dat het TEGEN de middag droog wordt.
Want dat buiengebied komt na 12.00
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
als dat hier nog allemaal overheen komt...
Je eerdere bericht was duidelijk, Jan, dank voor al wat je hier doet
Net 'ons' (ook van buurman) voorstoepje even sneeuwvrij gemaakt (ff bijhouden, mij houden ze niet binnen), lag toch een cm of 8 bij
Nou hier genoeg!
We hebben net een stuk gelopen, maar het is niet te doen.
Het lijkt op een zandstorm, alleen dan van sneeuw. Kleine vond het ook 3x niks
Heb wat foto's gemaakt, zal zo even wat plaatsen. Het lijkt hier Siberië wel!
Kunnen jullie de foto zien? Zo ja, dan plaats ik nog wat meer.
Droog, tot nu toe misschien 5 / 6 centimeter gevallen, wind is engiszins afgenomen tot 3 / 4
Hier in Greonterp (vlak bij Sneek) nog niet, weer sneeuw iets afnemende wind, was 7 is nu 6 uit zzw. Sommige plaatsen ligt bijna geen sneeuw meer, allemaal weggewaaid, op andere plaatsen ligt het 80cm hoog.
We hebben net een stuk gelopen, maar het is niet te doen.
Het lijkt op een zandstorm, alleen dan van sneeuw. Kleine vond het ook 3x niks
Heb wat foto's gemaakt, zal zo even wat plaatsen. Het lijkt hier Siberië wel!
Kunnen jullie de foto zien? Zo ja, dan plaats ik nog wat meer.
Wat een verschil dan in onze provincie.
Wegbelijningen en borden zijn vaak niet zichtbaar en overal ontstaan sneeuwduinen. Rijkswaterstaat en de ANWB adviseren mensen niet de weg op te gaan als dat niet strikt nodig is.
Bussen
Qbuzz heeft inmiddels besloten zijn bussen van de weg te halen. Wanneer de dienstregeling wordt hervat is op dit moment niet bekend. Later volgt uitleg.
Treinen
Er zijn vertragingen en uitval van treinen door het strenge winterweer. Op de site van de NS worden sommige vertragingen gemeld. In de reisplanner worden eventuele vertragingen echter niet opgenomen. Later op de dag wordt bekeken of de dienstregeling van de treinen maandag wel weer normaal verloopt.
1. Heb ik dat niet voor Belgie voorspeld!!
2. Zijn meldingen hier vanuit Belgie dat er 12 tot 15 cm ligt