Polar low nadert noordelijk Noord-Holland
Op de Noordzee is aan het eind van de middag een felle kleine storing ontstaan die de trekken heeft van een polar low. Een polar low is een systeem met aaneengeklonterde sneeuwbuien die een eigen depressiesysteem ontwikkelen. Ongeveer gelijk aan een MCS. Het sneeuwstorinkje kan ook een felle wind met zich mee brengen. Het lijkt er echter op dat de activiteit weer afneemt.
hoeveel sneeuw valt er bij mij voor de deur en hoe laat??
en bij de buurvrouw????
Antwoord: bij jou een paar meter..... ik kom je wel even ingraven........... bij de buurvrouw dan helaas niets meer... ps rest van je straat is dan ook leeg...
Polar low nadert noordelijk Noord-Holland
Op de Noordzee is aan het eind van de middag een felle kleine storing ontstaan die de trekken heeft van een polar low. Een polar low is een systeem met aaneengeklonterde sneeuwbuien die een eigen depressiesysteem ontwikkelen. Ongeveer gelijk aan een MCS. Het sneeuwstorinkje kan ook een felle wind met zich mee brengen. Het lijkt er echter op dat de activiteit weer afneemt.
Dit was géén polar low volgens Jan aangezien die depressies vele malen groter zijn en uit het noorden moeten komen.
zal ik eerst een schep moeten pakken. kan dus niet meer naar buiten.
klein probleempje.
Moet zeggen dat de berichten overal wel flink uit een lopen (zeker qua temp.), dus ben benieuwd naar de volgende runs.
Hoop nogsteeds op een witte kerst en flinke kou rond de jaarwisseling zoals Jan gister met de kaartjes liet zien,
Is het niet een beetje overdreven om van geel in het westen meteen een code rood voor midden en oost NL te geven
Ik zit in rode gebied wat krijg ik dan nog allemaal meer
Hier toch alleen harde motsneeuw
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Hier toch alleen harde motsneeuw
The Day after Tomorrow-achtige verschijnselen
Het is nu wat minder, maar daarnet 1 grote witte wolk.
Zal zo even wat foto's maken. Flinke sneeuwduinen. 1 tegen de schutting op waar je tot je hoofd in kan staan!
Geen idee hoeveel sneeuw er bij is gekomen, gok een cm of 5. Niet echt meetbaar met al die duinen.
Lijkt nu een beetje een minder te worden, de lucht wordt wat oranje.
Komt er zo nog veel meer aan dan? Op buienradar lijken er alleen nog maar wat losse plukken aan te komen.
En hoe zit het met de regen? Kunnen we die nog verwachten in het Noorden?
We komen trouwens onze straat niet uit ivm sneeuwduinen.
Just like the ones I used to know
Where the treetops glisten,
and children listen
To hear sleigh bells in the snow
I'm dreaming of a white Christmas
With every Christmas card I write
May your days be merry and bright
And may all your Christmases be white
I'm dreaming of a white Christmas
With every Christmas card I write
May your days be merry and bright
And may all your Christmases be white
Ook ik werd wakker in een witte wereld joepi!
Op dit moment ligt er denk een cm of 5 en sneeuwt maar door en het waait het hard.
Wel vindt ik het jammer dat ik niet heb gezien dat het begon te sneeuwen, iemand enig idee hoe laat het ongeveer is begonnen hier in het zuid/oosten?