Ik heb misschien iets gemist, maar ik zie daar maandag niks bijzonders?
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Als dit waarheid wordt... dan dan dannnnn is dit het beste dat me overkomen is dit jaar
Dan gaan ze hierboven nog flink hun best mogen doen want hier is vandaag nog geen vlokje gevallen. Laat ons hopen.
Mijn zusje heeft nachtdienst in het ziekenhuis, ik hoop wel dat ze morgen vroeg nog thuis geraakt. Een collega van haar stond met de late shift vandaag en morgen met de vroege shift. Die is nu gewoon aan het overnachten in het ziekenhuis om toch maar zeker op het werk te zijn.
Verpleegkundigen zijn onmisbaar, toch wel prachtig dat ze zo begaan zijn met hun werk.
Ik ga jullie verlaten, tot morgen allemaal en droom zacht over sneeuwvlokjes
Reed naar huis en op de A59 thv de afslag den bosch west was er een auto de sloot in gegleden. Het was echt net precies voor dat ik er langs kwam gebeurd, want er was nog geen politie of iets te zien. De weg was niet glad dus wat de oorzaak was geen idee. Misschien wel een lekke band gehad ofzo.
Als er nog geen hulp was, waarom heb je je auto dan niet op de vluchtstrook gezet om te kijken?
Reed naar huis en op de A59 thv de afslag den bosch west was er een auto de sloot in gegleden. Het was echt net precies voor dat ik er langs kwam gebeurd, want er was nog geen politie of iets te zien. De weg was niet glad dus wat de oorzaak was geen idee. Misschien wel een lekke band gehad ofzo.
Je hebt toch wel uitgestapt en proberen te helpen hoop ik? | Gewijzigd: 20 december 2009, 00:20 uur, door zinniz
Er stonden inmiddels al 10 auto's stil op de vluchtstrook dus ben er wel even rustig langs gereden, maar de mensen van de auto waren verder niet erg gewond en de sloot was niet diep, dus de auto zonk verder niet. Alleen de linkerkant hing in het water. Vanaf het midden naar rechts hing boven. Ik ben dus wel doorgereden omdat er al zo veel mensen stonden dat het geen zin meer had.
Ah gelukkig dan. Ik dacht namelijk al , maar goed te lezen dat het niet te ernstig was.
Opgesteld op zaterdag 19 december 2009 om 23.56 uur.
Bewolkt, nu en dan sneeuw en stuifsneeuw
Er is veel bewolking en verspreid over het land valt er al wat sneeuw. In de loop van de nacht nadert er van het westen uit een volgend sneeuwgebied. Tegen de ochtend valt er met name in de kustprovincies sneeuw, dat kan 1 tot 3 cm verse sneeuw opleveren. Naast gladheid door sneeuwval is er ook flinke hinder mogelijk door stuifsneeuw. Het vries vannacht meest matig, min 5 tot min 10 graden. Vlak aan zee vriest het licht. In de oostelijke helft van het land ligt de gevoelstemperatuur tussen -15 en -18 graden. De wind is zuidelijk, matig kracht 3 of 4, langs de kust en op het IJsselmeer krachtig windkracht 6.
Overdag trekt het sneeuwgebied geleidelijk verder oostwaarts over ons land. Er wordt 5 tot 10 cm sneeuw verwacht, zoals het er naar uitziet valt de meest sneeuw in de kustgebieden. Als gevolg van de stevige wind stuift de sneeuw in het westen en noorden van het land. Er moet dan ook ernstig rekening worden gehouden met gladheid en overlast door sneeuw en stuifsneeuw. In de middag gaat de sneeuw in het westen gedeeltelijk over in regen of natte sneeuw, maar is er doordat de vorst in de grond zit nog steeds gevaar voor gladheid. In de avond zijn er langs de kust enkele winterse buien mogelijk. De temperatuur loopt zondag in het westen op tot enkele graden boven nul, in het oosten blijft het enkele graden vriezen. De wind is zuid tot zuidwest, matig tot vrij krachtig, aan de kust krachtig en draait in de middag naar west.
Vanavond lichte of matige sneeuw. Vannacht een droge periode met daarna een pak sneeuw. Mogelijk 5 tot 10 cm, maar boven de 10cm niet uitgesloten. Met name Noorden, Oosten en het Zuiden van Friesland hebben hiermee te doen. Dit zet vannacht door en gaat zoals het nu lijkt tot morgenvroeg door. Kortom ruim 6 uren matige tot zware sneeuwval tot het begin van de middag. Dit geeft grote problemen doordat het hard kan waaien, regen (ijzel) en onweer met name voor het waddengebied. Maar de meeste problemen brengt toch wel het sneeuwgebied met matige of zware sneeuw dat valt tot morgenmiddag. Doordat we de exacte activiteit niet kunnen bepalen weten we niet of het zwaarder wordt dan afgelopen donderdag, maar de activiteit op radar lijkt groot en daardoor kunnen we dus dikke vlokken verwachten met een temp die rond het vriespunt liggen. Dus kunnen de problemen zelfs meer zijn dan afgelopen donderdag. Advies van Piet, hoeft u er morgen niet uit, blijf dan thuis!
bron: KLIK HIER VOOR PIET'S FRIESE WEERBERICHT BETREFFENDE ZONDAG 19 DECEMBER (FRIES!!) | Gewijzigd: 20 december 2009, 00:48 uur, door fries1984
Vanavond lichte of matige sneeuw. Vannacht een droge periode met daarna een pak sneeuw. Mogelijk 5 tot 10 cm, maar boven de 10cm niet uitgesloten. Met name Noorden, Oosten en het Zuiden van Friesland hebben hiermee te doen. Dit zet vannacht door en gaat zoals het nu lijkt tot morgenvroeg door. Kortom ruim 6 uren matige tot zware sneeuwval tot het begin van de middag. Dit geeft grote problemen doordat het hard kan waaien, regen (ijzel) en onweer met name voor het waddengebied. Maar de meeste problemen brengt toch wel het sneeuwgebied met matige of zware sneeuw dat valt tot morgenmiddag. Doordat we de exacte activiteit niet kunnen bepalen weten we niet of het zwaarder wordt dan afgelopen donderdag, maar de activiteit op radar lijkt groot en daardoor kunnen we dus dikke vlokken verwachten met een temp die rond het vriespunt licht, kunnen de problemen zelfs meer zijn dan afgelopen donderdag. Advies van Piet, hoeft u er morgen niet uit, blijf dan thuis!
bron: KLIK HIER VOOR PIET'S FRIESE WEERBERICHT BETREFFENDE ZONDAG 19 DECEMBER (FRIES!!)
Ik heb hier vanavond nog niet sneeuw gezien, dus ben benieuwd, meestal denken we hier dan omgekeerde als piet het zegt. We wachten af, tot nu toe erg erg rustig weer.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Bij mij (Balk) valt het tot nu toe ook nog tegen, al hoewel de berichten mijn inziens ook te positief zijn ingesteld door paulusma...hier ook nog nog zeer weinig te merken van operatie Sneeuw...
Hoop natuurlijk dat Piet zn voorspelling juist is...
als ik dat zo had ik beter in Bergen Noorwegen kunnen zijn daar is grote gedeelte van de bui heb t idee we maar klein punt van t systeem gaan krijgen hier is t momenteel drie provincieen punt noord nederland.
Hoop natuurlijk dat Piet zn voorspelling juist is...
Ik denk dat Piet hier gekeken heeft voor zijn voorspelling