Krijgt die man van dat ene filmpje toch gelijk
80% van europa driepvrieskou
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik wil trouwens het weerbericht lezen, maar er staat een sneeuwpop in de weg, waardoor ik het niet meer kan maximaliseren...
Sneeuw is onderweg!
1 je PC naar beneden
2 laptop kopen
3 Senseo naar boven
1. Zullen pa&ma niet blij mee zijn
2. Laptop-oplader ligt nog op mijn kamer in Breda, haha
3. Zie 1.
hahaha.:D
ontopic; Gerrit Hiemstra is redelijk terughoudend. Heeft het niet over veel hoeveelheden, heeft hij gelijk?
Vanavond en vannacht volgt er opnieuw sneeuw! De komende dagen staan in het teken van dooiaanvallen, maar de winter geeft zich niet snel gewonnen! Waarschijnlijk woensdag pas. De kans op een witte Kerst is kleiner geworden.
Vanavond en vannacht gaat het vanuit het noordwesten sneeuwen. De wind draait overal naar het zuiden tot zuidwesten en neemt toe naar windkracht 4 of 5, later aan de noordwestkust naar windkracht 6 of 7. Een depressie nadert de Noordzee en probeert een dooiaanval in te zetten. In het westen lukt dat een beetje, want de temperatuur zal ondanks dat het nacht is nauwelijks dalen. In het oosten zakt het kwik nog naar waarden rond -7 graden en sneeuwt het soms licht. Ondanks dat het een stuk minder koud wordt dan afgelopen nacht zal het juist kouder aanvoelen. Dit heeft alles te maken met de aantrekkende wind.
Morgenochtend valt er sneeuw in het hele land. Op de meeste plekken valt 5-10 cm verse sneeuw. Het verkeer zal hier veel overlast van ondervinden en als u niet de weg op hoeft is het verstandig dit ook niet te doen. De temperaturen liggen enkele graden onder het vriespunt, maar de matige tot vrij krachtige zuidenwind zorgt er voor dat het nog een stuk kouder aanvoelt. Ook zal de sneeuw door de wind, vooral in het westen en noorden van het land, gaan verstuiven.
In de middag draait de wind van zuid naar west en loopt de temperatuur op naar +2 graden in het westen. Hier kan de sneeuw daar overgaan in natte sneeuw en misschien zelfs vlak aan zee in regen. Vanwege vorst in de grond kunnen wegen ook nog spekglad zijn als er regen valt! In het oosten blijft het kwik rond of net onder het vriespunt steken en valt er gewoon 'droge' sneeuw.
In de avond wordt het wat droger, maar er zijn langs de kust nog wel enkele winterse buien mogelijk. In een smalle kuststrook blijft het kwik in de nacht boven het vriespunt. In de rest van het land blijft het licht vriezen.
Maandag ligt het kwik overdag tussen -1 graad in het oosten en +3 in het westen. Lokaal valt nog een winters buitje, maar we zien ook af en toe de zon. Later in de middag en avond draait de wind naar het zuidoosten en wordt voorlopig de laatste echt koude lucht aangevoerd. In de avond en nacht vriest het in het hele land weer licht tot matig.
Dinsdag begint overwegend droog, maar in de loop van de dag neemt de kans op winterse neerslag vanuit het zuidwesten toe. Er nadert een storing en die blaast zachte oceaanlucht onze kant op. Bij middagtemperaturen rond het vriespunt begint de neerslag als sneeuw, maar kan vrij snel overgaan in ijzel of regen. Het sneeuwdek zal langzaam verdwijnen, maar de kans op gladheid is dan zeer groot! Oppassen op de weg dus! Waarschijnlijk in de nacht naar woensdag, maar mogelijk ook al in de avondspits van dinsdag.
Woensdag lijkt de dooi momenteel door te drukken. De kans op een witte Kerst is dus flink kleiner geworden. Helemaal zeker is deze verwachting echter nog niet.
© Weeronline
maar bij ons valt er eigenlijk helemaal geen sneeuw.
komt het nog wel denken jullie
groetjes marieke
had wel eens willen weten hoe diep het kwik gegaan zou zijn
had wel eens willen weten hoe diep het kwik gegaan zou zijn
klopt, als het onbewolkt zou blijven zou het zeker wel tegen de -20 aanzitten. Oftewel, flinke ijsaangroei deze 2 dagen.
MAAR, sneeuw vind ik ook zeker niet erg!
graag jullie reactie/visie
[attachment=28969:ensemble...geningen.gif]
Ik zou het niet meteen geloven. GFS spuugt per dag 4 runs uit. De een totaal anders dan de andere. Dus ik zou het nog even rustig afwachten. De kou zorgt namelijk voor nogal wat weerstand, gelukkig maar.
de sneeuw op dit kaartje zal geen echte sneeuw zijn, ik denk smeltende sneeuw bij temp van 1 à 2°C
maar door die temperaturen rond het vriespunt zal het huidige sneeuwdek denk ik wel blijven liggen!