En daarna wordt het stiekem vannacht al lantaarnpaal staren tegen beter weten in, hahaha.
haha Ja zo hoort het!
Ga ik denk ook doen lol
ik ben benieuwd wat het word.
Als ik eerlijk mag zijn denk ik dat het best knallen kan worden.
maar dat het na woensdag gaat dooien. zo'n idee heb ik ook.
dit kan wel is de laatste sneeuw zijn in een paar weken...
maarja we moeten weten dat het allemaal zo weer kan omslaan he!
5 dagen geleden was er nog niet echt sprake van een grote storing die ons land zou gaan treffen.
dus weet je ook niet echt wat het over 5 dagen word!
Thuis ben ik trouwens bezig met een sneeuw toren te bouwen ik ben altijd benieuwd hoe lang dat ding blijft staan.
als er straks lekker veel sneeuw ligt dan blijft hij misschien wel een maandje liggen!
Nu maar hopen dat de kaartjes wat beter worden!
En we moeten de realiteit nog even afwachten.....
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Kom op, mede-achterhoeker, keep up the good spirit. Ik was ook een beetje sceptisch vanmiddag, maar de hoop keert terug na het zien van een aantal beelden en voorspellingen.
So, are you with me, als ik zeg 10 cm MINIMAAL?
Mocht ik wat tijd over hebben kom ik graag helpen lukt het niet via de de weg ga ik via noordzee en de westerschelde op dan een stukje land en ik ben er. want het gevaarte is ook anfiebi.
Greetz/...
De eerste meldingen over sneeuw zullen dus binnenkort wel hier staan vanuit de kop van Noordholland.
Wat ik wel vreemd vind is dat er nog een zuid/zuidwestelijke wind staat.
Je zou verwachten dat de wind ook uit het noordwesten zou komen, dat is dus niet zo.
Bij onweer zie je dit vaker, maar we zitten nu niet in een onweersgebied.
Zoww... Ook maar eens geregistreerd zodat ik kan posten hier!
Zit met hetzelfde dilemma, zou vanavond gaan stappen met een vriend in Valkenswaard, woon zelf in Zoetermeer.....
Neig toch naar het zekere voor het onzekere....
En morgen vanuit Zoetermeer naar een verjaardag in Mijdrecht, nog een twijfelaartje....
tuurlijk gaat dat lukken, we hebben nog een boel in te halen
en in de achterhoek was het vanmorgen en een paar uur geleden het koudst in nederland (tenminste, als we uit gaan van de gevoelstemperatuur uit arnhem..)
Haha, door het zien van de voorspellingen en kaarten zeg ik 5 cm max. Het kan natuurlijk meer worden omdat ook de KNMI aangeeft dat er 5-10cm gaat vallen en de sneeuwbuien landinwaarts actiever worden.
Ik ga dit keer niet hoog inzetten, want dan kan het alleen maar tegenvallen zoals afgelopen donderdag | Gewijzigd: 19 december 2009, 16:56 uur, door harmenst
NEERSLAG:
In de namiddag en avond enkele sneeuwbuien, vooral in het westen van het land. De sneeuw van het naderende occlusiefront bereikt onze westkust aan het begin van de nacht en breidt zich dan uit over westelijk Nederland, hoeveelheden zijn waarschijnlijk eerst nog erg beperkt (1-2 cm). De combinatie met de sterke zuidenwind in het westen geeft kans op stuifsneeuw. In de ochtend breidt de sneeuw zich van west naar oost uit over ons land en gaat het harder sneeuwen. Alles een beetje afhankelijk van een eventuele lagedruk afsnoering in de frontale vore. Modellen geven een indicatie op 5-10 mm regen equivalent, 5-10 cm sneeuw. Lokaal zou het best wat meer kunnen worden. Zondagoverdag overlast door de combinatie van wind en sneeuw. Later op de middag kan de wind in het westen gaan ruimen naar zuidwest tot west en stroomt er aan het aardoppervlak wat zachtere lucht vanaf de Noordzee binnen (waarschijnlijk het eerst in het zuidwesten van het land), mocht er een meer uitgesproken aparte kern ontstaan dan loop het een en ander waarschijnlijk trager. De binnentrekkende zachtere lucht maakt de kans op natte sneeuw groot, nog steeds is er dan groot gevaar voor het bevriezen van de neerslag op de bevroren ondergrond ! In het oosten en noordoosten blijft de kou tot zondagavond hangen, de grondaanvoer is daar zuidoost. Achter de frontale zone vooral in de kustprovincies (natte) sneeuwbuien en ook kansje op onweer.
Bron : KNMI | Gewijzigd: 19 december 2009, 16:56 uur, door thijmco