lekker geloofwaardig zijn ze, he....
Ze kunnen beter samenwerken met O-O dan hebben ze het tenminste niet iedere keer mis. Als ik vaak genoeg een weeralarm afgeef, zit ik ook wel een keer goed. Als ik het niet doe, zit ik ook wel een keer goed zo kan ik het ook
Hmm, een weeralarm afgeven omdat er winterweer dreigt in de winter? Wat verwacht je dan?
Wat je dan verwacht is een dreigende weersituatie dat kan leiden tot gevaarlijke situaties op o.a. de weg of het openbaar vervoer. Kortom, een dreigende situatie die een impact KAN ( hoeft niet persé ) hebben op het normale openbare leven, veroorzaakt door extreme weersverschijnselen.
Het is nu de bedoeling om samen te werken met de regionale stations, zodat een eventueel weeralarm in de toekomst nauwkeuriger afgestemd kan worden op een bepaalde regio.
Niet ééntje wat bang is om wel, of niet een alarm te geven.
De meeste burgers zijn wel in staat om de situatie te beoordelen in hun omgeving dacht ik zo.....
Deze koude periode waar we nu in zitten werd per slot van rekening op deze site als eerste uit de doeken gedaan.
De hoeveelheid sneeuw die afgelopen donderdag in 't noorden gevallen is: bijna nergens werd er ook maar gerept dat er überhaupt ergens meer dan 20cm zou vallen, behalve hier.
Hier wordt zeker wel het één en ander gespeculeerd en diverse mogelijkheden met elkaar vergeleken.
Dit gebeurt echter op een dermate wijze zodat het ook voor mensen die wat minder verstand hebben van 't weer ( waaronder ikzelf ) zich een realistisch beeld kunnen vormen van wat er verwacht kan worden.
Hulde aan Jan, en de rest van de crew uiteraard. | Gewijzigd: 19 december 2009, 03:18 uur, door Rutte31
Het vernieuwde weeralarm van het KNMI wordt pas uitgegeven als 90 procent zeker is dat er extreem weer op komst is. Is de kans kleiner, dan kiest het meteorologisch instituut voor een 'waarschuwing voor extreem weer'. Dat bleek vrijdag in De Bilt bij een presentatie van het nieuwe alarm door staatssecretaris Tineke Huizinga van Verkeer en het KNMI.
''Niet alleen de meteorologische gegevens, maar ook de impact op de maatschappij gaan een grote rol spelen bij de uitgifte. Daartoe wordt samengewerkt met commerciële weerinstituten en zal hun kennis worden toegevoegd aan de kennis van het KNMI'', aldus Huizinga.
Alleenrecht
Het instituut houdt echter het alleenrecht tot het melden van een officieel weeralarm. Ook wordt er een weeralarmteam van deskundigen van onder andere Rijkswaterstaat en de ANWB samengesteld en kunnen de meldingen worden geregionaliseerd.
©Nu.nl | Gewijzigd: 21 december 2009, 13:15 uur, door Sietse
bij 90% een weeralarm.
bij 60% een waarschuwing voor extreem weer .
als je daar over na denkt, weet je op voorhand al dat deze twee begrippen tot misverstanden gaat leiden. | Gewijzigd: 22 december 2009, 07:07 uur, door henk55