*youtube filmpje*
Hehe waarom zie ik bekende van mij langskomen in die clip?
de helft ervan in nederlands en waren stapmaatjes van mij | Gewijzigd: 10 januari 2010, 19:56 uur, door talkyr86
Mijn genre is moeilijk 1 naam te geven, maar indie-rock, of post-punk komt het meest in de buurt.
Ik haal mijn inspiratie uit zowel bands van nu las zowel bijv The beatles, die natuurlijk een legende zijn
Dit is een goed voorbeeld van het genre:
http://www.youtube.com/watch?v=pm5Li08_ie8
Voor die repperts is 'muziek' een medium om hun verhaaltje kwijt te kunnen... en, misschien nog belangrijker, geld verdienen (denken ze, want het is voornamelijk de platenmaatschappij die 90% van de opbrengst krijgt).
Persoonlijk zoek ik andere dingen in muziek dan een verhaal.. het gaat me meer om de muziek zelf, als kunstvorm op zich. Als iemand een verhaal wil vertellen over 'de straat' en het 'ghetto' en alles wat daarmee samen hangt dan vind ik dat best, maar persoonlijk vind ik het oninteressant.. dat is niet wat ik in muziek zoek.
Ieder het zijne/hare he
Er is een nummer wat alles met THE GHETTO te maken heeft: Too $hort - The Ghetto. De beste rapplaat die ooit is gemaakt die precies weerspiegeld hoe het er in THE GHETTO aan toe gaat.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Ik vind verhaal in een lyric zeker wel een deel uit maken van muziek, en als er enkele op het idee komen om over the ghetto the schrijven, en hun ervaringen daar, zou best een goeie tekst kunnen zijn.
Maar (zoals de afgelopen jaren) iedereen dat dag in dag uit in hun liedje schrijft..... ja dan betekend het niet veel meer lijkt me..
Ik vind dat songteksten dan ook wel echt iets moeten betekenen, en niet talloze liedjes over hetzelfde.
Maarja zo heeft iedereen zijn eigen kijk op die dingen
wat ik belangrijk vind aan de muziek is de inhoud en de boodschap of ervaring, maar dat is ook sinds ik kinderen heb, dan ga je er meer over nadenken.
ik zelf ben van de house generatie GABBERTJE, strak strak in mijn trainingspak pak kijk eens hoe ik hak hak.........
en DOE MAAR
ieder zijn eigen ding
Wat artiesten die wel leuk zijn:
tiesto
Moonbeam
Mango
Shipstad
Deadmau5
Eelke kleijn
Proff
Mossy
Icognet
Daniel Kandi
Dj furax vond/vind ik ook af en toe leuk
ach etc ik heb het meer op de muziek dan de artiesten hoewel Mango wel de bom is
een aantal vette nummers:
dit is mijn nr 1 zoiezo:
nr 2 is ook heel vet:
ook machtig nummer:
dit nummer doet me aan de silmarilion denken (toen las ik dat boek en luisterde ik vaak dit nummer)
Maar goed dat was het wel ongeveer
Abba ,the beatles,era enzo vind ook wel leuk
Vroeger heb ik zelfs Hardcore en Heavy metal geluisterd
| Gewijzigd: 31 januari 2010, 18:06 uur, door weerfreakje
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Wat me zo te binnen schiet:
Genre: Blues, Reggae, Soul, RnB, Triphop, Dance, Rap, Hiphop, Jazz, Pop, House
Artiesten: Bob Marley, Coldplay, Jason Mraz, Erykah Badu, Postman, Anouk, Massive Attack, Doe Maar, Raul Midon, Armin van Buuren, Muddy Waters, Opgezwolle, Pete Philly & Perquisite, Selah Sue, Lauryn Hill, Eric Clapton, Portishead en zo verder!
---
En dan wil ik graag van de gelegenheid gebruik maken om deze songs aan te bevelen; schitterend!
Raul Midon & India Arie - Back to the Middle! (Live & North Sea Jazz Festival)
Selah sue - Mommy
Bob Marley - Redemption Song