Hier zo rond de -12... bbbrrrr maar wat een mooie wereld.
de vlokjes komen hier alweer naar beneden. zo te zien gaat er een aardig
beetje vallen het komende etmaal!!!! hoera!
zijn er al nieuwe kaarten binnen??? blijft het tot de kerst zo???
groeten,
Rob uit Wezep
Zaterdag overdag is, na de passage van de rugas, de stroming zuidelijk. Een convergentielijn op de Noordzee bereikt in de middag het westen en trekt langzaam oostwaarts. Met de van noord naar noordwest krimpende stroming op enige hoogte kunnen de buien vanaf de Noordzee de kust op komen, toch zullen ze vanwege het ontbreken van de voeding van het warme zeewater geleidelijk uitdoven naarmate ze verder het land opkomen. De sneeuw van het naderende occlusiefront bereikt onze westkust zondagnacht en breidt zich dan uit over westelijk Nederland, hoeveelheden zijn waarschijnlijk nog erg beperkt (1-2 cm). De combinatie met de sterke zuidenwind in het westen geeft kans op stuifsneeuw. Overdag breidt de sneeuw zich van west naar oost uit over ons land en gaat het harder sneeuwen. Alles een beetje afhankelijk van een eventuele lagedruk afsnoering in de frontale vore (indicatie ECHR12). Modellen geven een indicatie op 5-10 mm regen equivalent, 5-10 cm sneeuw. Lokaal zou het best wat meer kunnen worden. Zondagoverdag overlast door de combinatie van wind en sneeuw. Later op de middag kan de wind in het westen gaan ruimen naar zuidwest tot west en stroomt er aan het aardoppervlak wat zachtere lucht vanaf de Noordzee binnen (waarschijnlijk het eerst in het zuidwesten van het land), mocht er een aparte kern ontstaan dan loop het een en ander waarschijnlijk trager. De binnentrekkende zachtere lucht maakt de kans op natte sneeuw groot, nog steeds is er dan groot gevaar voor het bevriezen van de neerslag op de bevroren ondergrond ! In het oosten en noordoosten blijft de kou tot zondagavond hangen, de grondaanvoer is daar zuidoost.
Is hiermee jouw eerdere voorspelling voor een bak sneeuw op zondag verleden tijd? Of is dit van toepassing op Belgie.
waaw dat is serieuuuuuuze sneeuwval zeg !
Onweersdagen: 0
ijs of sneeuw, maakt me niet uit wat er komt. ALs het maar extreem is
wind niet of nauwelijks
temp -6 (om kwart voor 10
sneeuwhoogte ca 8 cm
verwachting de jaarlijkse verkeerschaos hier op het dorp en de omliggende aanvoer wegen
hopen gezelligheid en veel erwtensoep.
voor het weer moet je bij Jan wezen
dat word shoppen en een beetje hamsteren vandaag ! haaaaamsteeerreeeeeeeeennnnn
Ik ga zo dadelijk ook hamsteren, eerst eventjes opwarmen. Kwam een grote vrachtwagen palletten lossen en ik moest eerst alles sneeuwvrij krijgen. Mijn tenen zijn ijsblokjes.
Mijn vader hoorde Frank op de radio dat onze buurgemeente het koudste plekje van België was vannacht. Sint Katelijne Waver.
Deel 4 gaat hier nog al zijn gang.
Laat maar komen ik ben er al 2 week klaar voor met nood nutsvoorzieningen zal mooi zijn als dat in een real situatie dienst kan gaan doen. buren links en rechts kunnen ook aankoppelen....(stroom)
Greetz/..