Dus als ik het kaartje goed begrijp, krijgen we zondag op de veluwe er weer een paar cm bij??
Sorry ben nieuw hier jan.. die kaarten zijn soms nog een beetje ingewikkeld.
maar ben heel benieuwd hoe dit verder af loopt.. niederschlagg radar.de houdt stug vol dat het
stevig gaat dooien.. ik denk dat de kou zich zo 123 niet laat verdrijven..
groeten.
rob
Sorry ben nieuw hier jan.. die kaarten zijn soms nog een beetje ingewikkeld.
maar ben heel benieuwd hoe dit verder af loopt.. niederschlagg radar.de houdt stug vol dat het
stevig gaat dooien.. ik denk dat de kou zich zo 123 niet laat verdrijven..
groeten.
rob
Die paar cm's kunnen er gemakkelijk 20-40 worden zoals het er nu voorstaat. En welkom op onweer-online
Er voltrekt zich volgende week geen overgang naar zacht (kerst)dooiweer. Dat komt omdat de wind op maandag en dinsdag alweer uit zuidelijke richtingen gaat waaien. Daarmee wordt relatief koude vastelandslucht aangevoerd. Op woensdag/donderdag 23-24 december trekt met een op lage breedten opererende westcirculatie een actieve depressie van Spanje naar Midden-Europa. Het neerslaggebied lijkt grotendeels buiten onze landsgrenzen actief te zullen zijn.
Daarna, met Kerst dus, lijkt onze omgeving te profiteren van een zich opbouwende zone van hogedruk boven Frankrijk/Duitsland. Het ECMWF opteert al enkele dagen voor deze ontwikkeling. Het blijft dan in de nacht vorstig (sterk afhankelijk uiteraard van eventuele opklaringen). Verder waarschijnlijk rustig en droog. Na Kerst lijkt de westcirculatie een nieuwe poging te ondernemen om het Noordzeegebied in te zullen lijven.
Erg koud was het vanochtend in Noord-Spanje. In Castilla y León, waar de laatste dagen veel sneeuw is gevallen, ging Burgos onderuit naar -14,0º. De sneeuw ligt daar 15 centimeter hoog. Het koudste oord in Noord-Rusland was Narjan-Mar met -45,6º.
©Jan Visser
dus dat betekent dat er 20-50 cm valt tot en met maandag?
dat kan toch bijna nooit?
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Helaas in dit geval ben ik ook redelijk 'leek'.
Maar... vandaar dat ik dit forum in de gaten hou voor de diverse verwachtingen en zo heb ik begrippen als 'polarachtige verschijnselen', 'extreme sneeuwval', '20 a 40cm' kunnen opvangen betreffende het weer op zondag... en.... dat het er vooral voor het westen 'goed uit zag'!!!
Dus we mogen zeker hopen op iets moois denk ik.. vooralsnog...
Neem 1 tip van mij aan..... Kijk nooit zover vooruit. Het is waardeloos dat buienradar het er nog op heeft staan want het wekt een verkeerd beeld en maakt mensen alleen maar gekker. En ja.... Ik ga er vandaag wel vanuit maar dan pas tegen de avond dat we sneeuw gaan krijgen.
Hartelijk dank Jan. hopen op de 40 cm dan maar!!! Ene Paulusma houd nu ook slag om de arm betreffende een witte
kerst.. terwijl hij er eerst stellig van overtuigd was dat deze kerst groen zou verlopen... Het lijkt er (weer) op dat J van ooijen gelijk gaat krijgen.(volg dit topic al aardig tijdje).. Keep up the good work!!
blijf dit op de voet volgen..
rob