Ah, ook het oosten (waar ik eigenlijk vandaan kom, ik zit namelijk op kamers in Breda) komt nu ook aan de beurt waarschijnlijk volgens de Duitse radar.
Hopen dat ik fatsoenlijk met de trein naar huis kan vandaag.
Het is wel lache!
Hier in Siebengewald noord limburg is alles gewoon groen!
Als ik iedereen hoor praten over massa's sneeuw!
Raar!
Na vele teleurstellende berichten van de afgelopen dagen, over het inzetten van de dooi in Nederland, lijken de kaarten er op dit moment heel anders uit te gaan zien. Kijkend naar komende nacht, gaan de temperaturen flink omlaag en kan het gemakkelijk -15 graden worden. Morgen overdag is het ook extreem koud. De maximum temperatuur ligt dan ongeveer rond de -5 graden en in de avond neemt de kans op sneeuw vanuit het noordwesten uit toe.
In de nacht van zaterdag op zondag liggen de temperaturen ongeveer rond de -7 graden en in het westen valt er sneeuw. Zoals de kaarten nu laten zien, krijgt heel het land zondag te maken met extreem veel sneeuw en lokaal kan er zo'n 40 cm gaan vallen. Eerder heb ik in het discussie topic al aangegeven dat er aankomende zondag extreem veel sneeuw zou gaan vallen en momenteel lijkt het model WRF dat ook te bevestigen.
De dagen naar kerst toe
De dagen naar kerst toe blijven de temperaturen in de nachten onder het vriespunt en doordat er sneeuw ligt kan het gemakkelijk -6 a -7 graden worden. Ook blijft de kans bestaan op sneeuw. De kans is echter niet zo groot als zondag.
Witte kerst?
In de bovenstaande afbeelding kunt zien wat de temperaturen tot en met kerst zijn. Hierdoor ga ik er voor 90% vanuit dat we ook daadwerkelijk te maken gaan krijgen met een zeldzaam fenomeen genaamd "Witte Kerst". Ook de dagen daarna lijkt de winter niet te stoppen. De control (blauwe lijn) geeft een minimum temperatuur aan van -15 a -20 met oud en nieuw. Waar gaat dit heen? Komt mijn voorspelling dan toch uit dat we in de derde week van januari een elfstedentocht gaan krijgen? We houden u op de hoogte.
©onweer-online. Dit bericht mag overgenomen worden na toestemming
Na vele teleurstellende berichten van de afgelopen dagen, over het inzetten van de dooi in Nederland, lijken de kaarten er op dit moment heel anders uit te gaan zien. Kijkend naar komende nacht, gaan de temperaturen flink omlaag en kan het gemakkelijk -15 graden worden. Morgen overdag is het ook extreem koud. De maximum temperatuur ligt dan ongeveer rond de -5 graden en in de avond neemt de kans op sneeuw vanuit het noordwesten uit toe.
;)
Geen nood hoor hebben diepvries vol mocht het langer gaan duren gaan we over op voederbieten er ligt hier 5 kuub ook stroom/gas/water geen probleem. dus laat maar komen
Greetz/..