Vandaag is het lang droog en er zijn een paar opklaringen, maar het is vooral koud. Er staat een matige tot vrij krachtige, in het noorden krachtige noordoostenwind en de temperatuur loopt uiteen van -2 tot -6. De WindChill is daarmee -7 tot -14. Vanmiddag en vanavond is er vanuit het oosten en noorden kans op sneeuwbuien, maar dat wordt lang niet zoveel als gisteren. Ook vanmiddag staat er een koude wind, de maximumtemperatuur is 0 tot tot -3 graden. Vanavond en vannacht neemt de wind sterk af en als het wil opklaren gaat het hard vriezen: in het midden en oosten kan de temperatuur dalen naar -10 tot -15.
Morgen valt er in de kustprovincies een enkele sneeuwbui, meest in de middag en avond. In het binnenland is het overwegend droog. Morgenochtend is het dus erg koud, zeker daar weer sneeuw ligt. En ook morgenmiddag vriest het stevig door. Het maximum is aan zee nog -1 graad, maar in het binnenland wordt het niet warmer dan -5. Er is morgen maar weinig wind.
Zondag gure dag
Zondag is er overal kans op sneeuwbuien en dat wordt een echte gure winterdag met veel wind. Bij de kust draait de wind naar het zuidwesten en daar is dan ook kans op regenbuien. Maximum zondag van -1 tot +3.
©Weerdirect
Goeiemorgen allemaal trouwens
Morge,
Toch redelijke dikke vlokken en de wind trekt ook wat aan.
Greetz/..
Vanavond trekt het gebied met af en toe wat sneeuw naar het westen en verlaat later in de avond het land. In de nacht van vrijdag op zaterdag is het in eerste instantie nog tamelijk bewolkt. In de loop van de nacht komen er enkele opklaringen en dan gaat ook de wind verder afnemen. Boven de sneeuw kan het dan sterk afkoelen. De minimumtemperatuur ligt rond min 10 graden, maar op beschutte plaatsen kan het meer dan 15 graden vriezen. De gevoelstemperatuur ligt dan in de vroege ochtend tussen de min 15 en min 20 graden.
Vanavond trekt het gebied met af en toe wat sneeuw naar het westen en verlaat later in de avond het land. In de nacht van vrijdag op zaterdag is het in eerste instantie nog tamelijk bewolkt. In de loop van de nacht komen er enkele opklaringen en dan gaat ook de wind verder afnemen. Boven de sneeuw kan het dan sterk afkoelen. De minimumtemperatuur ligt rond min 10 graden, maar op beschutte plaatsen kan het meer dan 15 graden vriezen. De gevoelstemperatuur ligt dan in de vroege ochtend tussen de min 15 en min 20 graden.
Lol komen ze weer aan met af en toe sneeuw. Kortom gewoon weer lekker beetje sneeuw
EDIT: Hier in Eindhoven nu rond de -6, met vannacht minima rond de -9! Da's een stuk kouder dan ik gedacht had. Ondanks de teleurstellende sneeuwhoeveelheid van gisteren blijven we natuurlijk hoop houden! | Gewijzigd: 18 december 2009, 10:53 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ook de temperaturen moet je met en korreltje zout nemen ik hoop dan ook dat hier op het forum snel updates komen voor de wat langere termijn want ik voorspel koud en sneeuw met de kerst zo als de satelliet beelden er nu voor staan.
Oei niet over een korreltje zout hebben.... strakst heb je helemaal geen sneeuw meer