hier weer een verse op 't forum. Geinig om 't te volgen, al dat geleuter (excuse my words) over 't weer. Wel vermakelijk om tijdens de reclame op TV te lezen.
Maar goed, hier (Stramproy, Limbabwe, een scheet afstand van 't welbekende Ell)totaal geen vlok sneeuw gehad vandaag. Als een van de weinigen zit ik er niet mee: morgen op de schaatsen en wellicht dat m'n nachtdienst morgenavond ook wat rustiger blijft. SEH krijgt 't normaal met die sneeuw wel wat drukker, wat weer extra werk voor mij betekend.
Wel benieuwd hoe we 't er hier zondag afbrengen...
Welke moet ik nu geloven? Het gaat vooral over de periode 23-12 t/m 31-12. Hoe gaan deze dagen verlopen ?
Voor deze week vind ik het wel duidelijk, overdag rond het vriespunt, 's nachts matige, soms strenge vorst met elke dag kans op sneeuw (vooral zondag). Verder zijn de dagen maandag en dinsdag ook duidelijk.
Maar hoe wordt het weer daarna denken jullie? Wat is het meest waarschijnlijke ?
[...]
Eentje voor op de hoed van Jan
Ik citeer Jan op 7 december op dit forum: "Nou ik heb een voorspelling gedaan een aantal weken geleden en ik had gezegd dat er 18/19 december genoeg sneeuw zou vallen om te sleeen. Als het zo blijft kan je me echt opvegen."
Sterk!
Jeroen
Ik citeer Jan op 7 december op dit forum: "Nou ik heb een voorspelling gedaan een aantal weken geleden en ik had gezegd dat er 18/19 december genoeg sneeuw zou vallen om te sleeen. Als het zo blijft kan je me echt opvegen."
Sterk!
Jeroen
Ja heb ik echt voorspeld hier het bewijs... Maar helaas 1 dag te vroeg...
In ieder geval net hard genoeg om niet te hoeven lantaarnpaalstaren. | Gewijzigd: 17 december 2009, 23:25 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Uiteindelijk is er hier 0,25 cm sneeuw gevallen
De HELE godganse dag is de sneeuw exact op de grens van Belgisch Limburg met Antwerpen en VL Brabant blijven hangen.
En als ik de kaartjes zo bekijk krijgt B Limburg op de ene of andere manier weer de laagste kleurcode.
Is daar een meteorologische verklaring voor fzo :s
Aan alle andere, GENIET van de sneeuw!!!