Even een weerpluim tussen alle sneeuw euforie door
Zo te zien zijn we er ook nog niet vanaf , gelukkig kan ik vandaag lekker binnen zitten en zitten turen naar de sneeuw
Ligt echt bijna niets hier, hopen dat die krul over Noord Holland komt!
Op weeronline staat het volgende:
De zuidenwind draait langzaam naar het oosten en blaast de storing naar het westen weg. Dat betekent in het kort dat het sneeuwgebied vanuit het noordoosten naar het westen wordt geduwd en weer activeert. Vooral Friesland, Groningen en Noord-Holland kunnen rekenen op flink wat sneeuw.
Momenteel (zullen er wel weer iets meer zijn terwijl ik dit typ) is het topic (deel 1,2 en 3) 104.999 keer bekeken en er zijn in totaal 2578 reacties geplaatst!! Echt geweldig. Wij hopen ook het 4000 lid te kunnen verwelkomen op onweer-online voor 31 december. Ik hoop dat het laatste gaat lukken want dat zou helemaal geweldig zijn. O ja, gisteren ook weer een nieuw record neergezet op het forum wat betreft bezoekers. Helaas kon de server het niet meer aan anders hadden het er veel meer geweest. Nu staat het record op 1604. Het oude record was 1575 en dat was op 25 mei 2009. Kortom wij (onweer-online) zijn erg goed bezig en daarvoor willen wij alle leden bedanken voor deze records.
Met vriendelijke groet,
De crew van onweer-online
Ook al ben ik net officieel lid van onweer-online geworden, ik volg jullie toch echt al heel lang met groot plezier! De knmi site bekijk ik niet eens meer, omdat bij jullie toch echt de meer betrouwbare voorspellingen en beste weerfeiten te vinden zijn. Ook erg leuk om te zien dat ik niet de enige extreem-weer freak ben.. Ik hoop dat jullie de 4000 gaan halen dat zou helemaal top zijn!
Zo te zien zijn we er ook nog niet vanaf , gelukkig kan ik vandaag lekker binnen zitten en zitten turen naar de sneeuw
me to Ik heb een poging gedaan om naar school te fietsen maar dat is 'm niet geworden. Ik was op de helft en toen wou me fiets niet meer meewerken. K heb 5 pogingen gedaan om hem te maken maar hij wou hier verder blijkbaar. Na een uur te hebben gelopen naar huis zit ik nu lekker warm bij de kachel met een kopje koffie op de bank en een laptop op schoot naar buiten te staren, naar dit mooie winterweer
Net was Piet Paulusma voor de radio. Hij verwacht nog sneeuwval in het noorden de gehele dag/nacht waarbij het gebied vanavond intensifeert. Het trekt daarna weg naar het westen om morgen plaats te maken voor een nieuw sneeuwgebied. We zijn er nog niet van af.
Wel jammer dat de kortebaanwedstrijd bij nije lamer afgelast is
daar kan ik me bij aansluiten. Hoewel ik jullie wel pas ontdekt heb dmv dat onweerstopic van 7 maanden terug.
Net was Piet Paulusma voor de radio. Hij verwacht nog sneeuwval in het noorden de gehele dag/nacht waarbij het gebied vanavond intensifeert. Het trekt daarna weg naar het westen om morgen plaats te maken voor een nieuw sneeuwgebied. We zijn er nog niet van af.
Wel jammer dat de kortebaanwedstrijd bij nije lamer afgelast is
Hier steekt de wind ook ineens op! Zie de sneeuw hier voorbij stuiven
Zegt Jan Visser
De zuidenwind draait langzaam naar het oosten en blaast de storing naar het westen weg. Dat betekent in het kort dat het sneeuwgebied vanuit het noordoosten naar het westen wordt geduwd en weer activeert. Vooral Friesland, Groningen en Noord-Holland kunnen rekenen op flink wat sneeuw.
Top! Dat willen we horen
Weet je ook hoelaat dat ongeveer zal zijn?
Af en toe een heeeeel klein beetje sneeuw, maar das ook zo weer weg ...
Iemand enig idee of er nog wat aan zit te komen voor het oosten?
Ook op rijkwegen vormen zich hinderlijke duinvormingen. ik hoorde net RWS Via mobielefoon dat ze materieel te kort hebben en het onbegonnen werk is.
En het einde is nog lang niet in zicht.
Greetz/..
Een zuidwest-noordoost georiënteerd lagedrukgebied langs onze westkust wordt vanmiddag west van Zeeland verwacht. Daarvandaan trekt het laag langs de Belgische kust en vervolgens Frankrijk binnen. Op de noordwestflank van dit laagje staat een sterk windveld. De bij dit laag behorende occlusie ligt om dit laag ingedraaid en trekt uiteindelijk langzaam met het laagje mee in zuidelijke richting. Achter het laagje om wordt met een naar oost tot noordoost draaiende stroming steeds koude lucht aangevoerd. Een hoogtelaag vandaag boven Polen trekt morgen langzaam richting Duitsland.
HiRLAM heeft de positie van de neerslag actueel aardig te pakken ( een fractie te westelijk). De occlusie draait vandaag rond het wegtrekkende laagje zodat de hele dag de sneeuwkansen groot blijven. Vannacht wordt het geleidelijk aan op veel plaatsen droog, evenals morgen ochtend. Morgenmiddag krijgen we te maken met het nieuwe sneeuw vanuit Duitsland. Deze run van HIRLAM laat een erg verbrokkeld beeld zien van af en toe sneeuw. Neso geeft dit allemaal goed aan.