Hirlam heeft de positie van de neerslag actueel aardig te pakken. In het noorden en noordoosten ligt al een sneeuwdek dat lokaal al rond de 15 cm dik is. De occlusie draait vandaag rond het wegtrekkende laagje zodat de hele dag de sneeuwkansen groot blijven. Dat moet dan eind van de dag op veel plaatsen een mooi winters beeld opleveren. Vannacht wordt het geleidelijk aan op veel plaatsen droog, evenals morgen overdag. Slechts op enkele plaatsen af en toe nog lichte neerslag, wat dan gewoon sneeuw is.
het verkeer heeft hier een boel last en de bussen rijden niet.
kinderen gaan op de slee naar school.
heb net de stoep geveegd maar kan haast welweer beginnen
piet paulusma verwacht nog 8 tot 12 centimeter drbij tot morgenvroeg zegt hij net op de friese radio
Ene kant ben ik blij dat ik zonder problemen vanmorgen mijn werk heb bereikt.
Andere kant erg jammer dat er hier in Eindhoven helemaal niks ligt! En als ik de radar mag geloven zal hier ook niet veel gaan vallen.
Achja, hier onweert het vaker als in het Noorder zullen we maar zeggen:-)
home > Regio > West-Vlaanderen > De eerste sneeuw valt in West-Vlaanderen
De eerste sneeuw valt in West-Vlaanderen do 17/12/2009 - 06:30
In het westen van het land is het beginnen te sneeuwen. Het is er gevaarlijk glad op de wegen. In de provincie West-Vlaanderen is op de snelwegen enkel de rechterrijstrook berijdbaar.
De strooidiensten waren voorbereid en hadden vannacht preventief gestrooid. "In West-Vlaanderen zijn een tachtigtal vrachtwagens uitgereden", zegt Sylvie Syryn van het Agentschap Wegen en Verkeer. "Dat is goed voor 400 ton zout."
Ook in de rest van het land is er vandaag kans op sneeuwbuien.
bron: de redactie
Onweersdagen: 0
Andere kant erg jammer dat er hier in Eindhoven helemaal niks ligt! En als ik de radar mag geloven zal hier ook niet veel gaan vallen.
Best apart, aangezien ik zojuist van Tilburg naar Den Bosch ben gereden door de dikke sneeuw. Phoe... wat een ellende op de weg. En noordelijk is het nog erger, pfft
Ho,ho, We zijn gewoon nog niet aan de beurt! Ja toch Jan? En op mijn buienradar zie ik toch heel veel sneeuw over Eindhoven en omgeving trekken
Nou die hele storing die nu rond het noorden ligt komt deze kant in, kijk maar naar de sneeuwkaartjes van Jan. Maar hier in Eindhoven helaas inderdaad nog helemaal niks
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
groot gelijk. ga ik ook doen ondertussen
Onweersdagen: 0
De patser-buurman zat muurvast met zijn achterwielaangedreven BMWtje, auto's reden stapvoets op dezelfde weg waar noodgedwongen ook de voetgangers en fietsers gebruik van maakten.
Fietsers liepen naast hun fiets maar Murph niet want die heeft een 4x4 moutainbike hè.
En de helft van mijn collega's is er nog niet
LEKKER!! WINTER!!