Ik zal me hier even voorstellen.
Mijn naam is Jan en ik ben woonachtig in het mooie Winterswijk. Op het moment van dit schrijven ben ik 39 jaar jong.
Het weer in al zijn facetten heeft me altijd al gefascineerd. Ik ben gek op echte winters en ik houd van warme/hete zomers. En beetje de extremen dus . Ook extreme weerssituaties, zoals heftig onweer, tornado's e.d. vind ik erg mooi omdat ze zo spectaculair kunnen zijn en duidelijk de kracht van de natuur laten zien. Helaas zorgen dergelijke weerssituaties vaak voor veel overlast en schade en soms leiden ze zelfs tot doden en gewonden .
Vorig jaar was ik in de VS (ik ben daar vaker geweest en hoop er gauw weer naartoe te gaan) in de staat Colorado. Gedurende mijn verblijf daar heeft er (op zo'n 70 mile afstand) een tornado flink huisgehouden. De schade was enorm. Een aantal woonwijken in de getroffen dorpen/steden was volledig verwoest. Het aantal doden was gelukkig beperkt tot 1 al is dat natuurlijk nog 1 te veel. Het was een F3, dus nog niet eens de heftigste klasse. Die hele dag waren er tornado-waarschuwingen. Dergelijk weer fascineert mij heel erg, maar de dramatische gevolgen die het kan hebben, zijn dan weer een flinke domper.
Al een hele tijd heb ik op dit forum meegelezen en eigenlijk wilde ik me al eerder aanmelden als lid, maar het kwam er gewoon niet van. Het topic over de winter deed me uiteindelijk besluiten, me toch aan te melden.
Ik hoop voor de winterliefhebbers (waaronder ik mezelf reken) op een mooie winter met veel vorst en sneeuw...