In maart 2005 viel er opeens nog een lading sneeuw naar beneden in het noorden. Maart roert zijn staart zeg maar.
In totaal viel er iets van 30-50 centimeter in één nacht:
Het openbare leven lag bijna helemaal plat, van de 15 collega's kwamen er maar 3 opdagen, waaronder ikzelf.
Auto's konden de straten niet door, fietsen was ook uit den boze.
Beide van deze vervoermiddelen moest ik eerst zoeken voordat ik ze überhaupt kon gebruiken maar als je goed kijkt zie je ergens een fiets
En een auto, ergens in het midden onder dat witte spul:
Nou ja, dan maar lopen. Midden op de weg, want fietspaden en stoepen waren niet te vinden en er reden practisch geen auto's. Het geheel gaf een heel onwerkelijk plaatje:
Verderop om de hoek was een koerier die dacht dat zijn busje wel opgewassen was tegen al die sneeuw maar die zat na een tijdje muurvast in een straat waar nog geen sneeuwschuiver was geweest:
De sneeuw kwam onderweg tot mijn knieën:
Toch uiteindelijk bij mijn werk aangekomen. Vanuit mijn werkplek had ik uitzicht op een parkeerterrein, daar werd de hele dag 'ge-auto-skied': een 4x4 Jeep, een set ski's, een touw en een van sneeuw gebouwde schans = heel veel fun
Ik hoop deze winter op een herhaling! | Gewijzigd: 16 december 2009, 16:25 uur, door Murphy
hier wel.
Ik was toen jammer genoeg op wintersport en moest het doen met de plaatjes in de krant!
Heb wel een heel bijzondere terugreis gehad, alles was onder gesneeuwd en de snelweg was een sneeuwweg, je kon er niet eens af want op de vluchtstrook en op de parkeerplaatsen lag zoveel sneeuw, het was echt rijden door een muur van sneeuw