Het Noordpoolijs zal veel sneller verdwenen zijn in de zomermaanden dan is voorspeld. Dat blijkt volgens Al Gore uit nieuw onderzoek dat hij op de top in Kopenhagen presenteerde. Volgens Gore voorspellen sommige modellen dat er een kans is van 75 procent dat het Noordpoolijs al in 2014 bijna helemaal verdwenen is gedurende de zomermaanden. Een onderzoeksinstituut in de VS voorspelde in april nog dat dit in 2030 zou gebeuren.
Gore schetste in z'n eerste presentatie op de klimaattop voor journalisten en wetenschappers een veel somberder beeld over het smelten van het Noordpoolijs.
©Hln
Ik vraag me eerder af of jullie de ernst van de situatie niet (willen) zien. Meestal reageren mensen ergens met gevoel op, zeker ingeval van dreigingen. Dat zie ik ook in eerdere reakties, maar het is zinniger om de veronderstellingen van de modellen en rekengrootheden te gebruiken als medium om hierop te reageren, dan het gevoel van de dag te ventileren...
Noot: ik ken de berekeningen ook niet. Maar we hebben het hier niet over een onderwerpje wat je tijdens je bezoek aan de bakker bespreekt!
Noot: ik ken de berekeningen ook niet. Maar we hebben het hier niet over een onderwerpje wat je tijdens je bezoek aan de bakker bespreekt!
Als je al wat langer hier rond huppelt en ook wat meer naar het nieuws hebt gekeken had je geweten waarom ik zo reageer.
Als je mijn posts de laatste tijd aan gaande het verhaal opwarming en smelten van ijs hebt gevolgd dan had je kunnen weten dat die Al Gore en grote bedrieger is. Als er een iemand is die absoluut niet weet waar hij over praat dan is het deze figuur wel. Het enige wat hij heeft gedaan is en aantal grafieken bij elkaar pakken en daar conclusies uit trekken.
Trouwens dan smelten die ijsbergen zo what?
De natuur doet wat ze zelf wil.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.