Ik kwam op 2,7 cm uit.. Afgerond 3 cm! Maarja, of dat waar is moet je nog maar afwachten natuurlijk.
Afgerond is dat dus 2,5 cm
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Twaalf-tien-achtenzeventig
Dus ik ga maar naar bed. Morgen ligt er vast een paar centimeter sneeuw en sneeuwt het matig door. Daar blijf ik toch van overtuigd, we gaan het zien morgenochtend als ik mijn oogjes open. Uiteraard is het eerste wat ik doe: naar de gordijnen lopen en kijken of er een verrassing op mij wacht ... daar buiten. | Gewijzigd: 16 december 2009, 23:58 uur, door just0408
Aan de andere kant wel bagger dat er nog nul komma nul millimeter sneeuw ligt terwijl hierboven een dik pak op de foto staat
Geen idee of het even tussendoor kan, maar wil me graag toch even een beetje voorstellen.
Zal het kort houden. Telegramstijl, dat idee.
Naam: Alfa156*; Woonplaats: Rheden; Leeftijd: 45 (bijna 46); Beroep: ondernemer; Lid op O-O sinds 16-6-2009, na tip van een goede kennis uit Arnhem; liefhebber van heftig weer (vooral onweer, sneeuw, storm); Groot fan van The Cure.
Al vanaf het begin volg ik het winter discussietopic (zowel deel 1 als 2) met groot plezier. Prachtig te ervaren, hoe het weer hier beleeft wordt. Of ik veel zal posten? Geen idee. In elk geval wilde ik even iets van me laten horen en niet langer alleen maar meegenieten van de hoeveelheid tijd die hier in dit forum gestoken wordt.
Dus wat dat betreft: mijn complimenten!
Oh ja, hier nog geen sneeuwval. Vanmiddag wel wat motsneeuw bij 0° C.
Greetz, R.
*Mijn ouders hebben me destijds deze naam niet meegegeven. Is slechts een verwijzing naar mijn voorliefde voor Alfa Romeo en mat name mijn 156.
Dank je, wat ik ervan begrijp ik das koudere lucht de lucht zwaarder wordt, je kan dus stellen (omdat het zo langzaam gaat) dat de windsnelheid precies goed is om het wel naar het zuiden te laten bewegen (maar niet snel) maar net niet genoeg is om naar het noorden te duwen.
Als je nu naar de windrichtingen kijkt snapt hij totaal niet waar die heen moet staan, de verschillen zijn immens.
Hier kan je goed zien dat de warme lucht vanuit het zuiden van Engeland wordt aangevoerd. Naar mijn idee heeft het noorden gelukt (vooral noordoost) omdat de Wind precies sterk genoeg is om de dikke koude lucht tegen te houden.
Nu verwachten ze ZO wind, vandaar dat het langzaam naar het zuiden zal trekken.
Daarna draait de wind naar het noorden, slecht voor de sneeuw (het wordt eigenlijk weggeblazen) maar goed voor de temperatuur (voor de ijs liefhebbers).
Correct me if i'm wrong, ben gewoon geïnteresseerd.