echter ga ik er weer op wijzen dat tot nu toe dit forum het weer aardig goed heeft tot nu toe dus die hoeveelheden zijn best mogelijk.
Ik raak altijd geïrriteerd al het weer niet meewerkt | Gewijzigd: 16 december 2009, 15:56 uur, door Stealth
Winteronweer kan gevaarlijker zijn dan zomeronweer....
Onweer in de winter komt ook voor dat hoeft niet persee in de zomer te zijn. Onweer in de winter wordt "winteronweer" genoemd en hangt lager boven land dan in de zomermaanden. Winteronweer is gevaarlijker, al duurt onweer in de winter korter, toch is de kans op een blikseminslag groter. Dat komt dat de Comulonimbuswolk veel lager hangt en vergroot de ontlading tussen wolk en aarde. Het is dan ook extra op te letten. Winteronweer heeft een lichte voorkeur in de nanacht en in de vroege ochtend, en gaan vaak met winterse buien gepaard.
Dus, het wordt dik tijd maar eens een dikke pluim te geven aan de mensen die deze site onderhouden. Vindt de sfeer hier ook helemaal geweldig. Inmiddels ben ik erachter dat ik niet alleen sta als rasechte onweers-vogel maar ook mijn "afwijking" als het op de wens naar vorst en sneeuw aankomt dus echt niet zeldzaam is. Las hier gisteren zelfs dat ik niet de enige malloot ben die bij sneeuw-voorspellingen iedere 10 minuten de gordijnen op doet om te checken of er al vlokken vallen en zelfs 's nachts regelmatig wakker wordt. (Lieve help, ik ben 46, een belegen blondje, inmiddels aan mijn derde puberteit toe en duidelijk HELEMAAL NIET GEK .)
Ik woon in de kop van Drenthe, in Norg. Tegen twaalven heeft het hier een half uurtje wat mot-sneeuw gegeven. Tegen drieën kwam het zonnetje er door maar nu (16.35) begint het grijzig te worden. Buiten een gemeen windje (wind-chill dus) en nog steeds -2.
Vanaf afgelopen zondag al pittige rugpijn en vanochtend wakker geworden door een stekende linker-knie. Nee, niet het verkeerde forum, maar aanwijzingen dat er in de atmosfeer het nodige broeit. Maar na de meest recente post van Jan (zojuist) krijg ik nu echt de kriebels.
Had het afgelopen weekeinde al diverse maatregelen getroffen i.v.m. de (hier) voorspelde kou. (Auto; check, strooizout: check, agenda aanpassen; check, sneeuwschep: check, toilet en voordeur extra isoleren (liggen beide pal op het Noord-Oosten); check.
Schaatsen uit het vet? No way, José! Ben amper hersteld van een werk-gerelateerde schouderbreuk maar kan intens genieten van er naar te kijken.
Mocht de sneeuw-voorspelling uitkomen met wat Jan me daar zojuist postte, dan hoef ik me niet te vervelen. Foto-toestel: check, video-camera; check, snowboots en gewatteerde kleding; check. Oproepstatus; ; check. Ik voorzie banjeren met rupsbanden. En, ik ben niet gek, ik ben gewoon een........bonbon met creme-vulling whahahaha!!! (Geen vliegtuigje dus, voor ernstige gevallen verplaats ik me richting de heli-plek. Of ik ook mee mag is vraag twee, ik zit altijd overal aan .) | Gewijzigd: 16 december 2009, 16:03 uur, door JVS
Onweer in de winter komt ook voor dat hoeft niet persee in de zomer te zijn. Onweer in de winter wordt "winteronweer" genoemd en hangt lager boven land dan in de zomermaanden. Winteronweer is gevaarlijker, al duurt onweer in de winter korter, toch is de kans op een blikseminslag groter. Dat komt dat de Comulonimbuswolk veel lager hangt en vergroot de ontlading tussen wolk en aarde. Het is dan ook extra op te letten. Winteronweer heeft een lichte voorkeur in de nanacht en in de vroege ochtend, en gaan vaak met winterse buien gepaard.
Bedankt Jan voor de info ,ben benieuwd lijkt me gewoon een maf gezicht, by the way de vorst lijkt weer iets naar het westen te schuiven
Zo cool is het niet je schrikt je eigen echt helemaal lam. Je denkt dat heten sneeuwbui is en uit het niks en flits en een gigantische klap.
En Je merkt echt niet dat er onweer in die bui zit.
Was het rond 13.30 uur 1,8 graden , nu om 16.00 uur is het nog 0,7.dus we gaan weer richting vriespunt.
De wind zit nog steeds in het ZW maar is maar matig.
E is af en toe zon en wat wolkenvelden.
Maar afwachten of er nog sneeuw komt.
Afgelopen nacht heeft het toch nog -4,8 graden gevroren.
Vanochtend overigens vroor het om 8.00 uur nog -1,2 graden , maar gisterochtend was het daarintegen dan veel kouder.
Maar je kan merken dat de luchttemperatuur niet veel boven nul geweest is want mijn ijskunstwerk heeft niet gedruppeld.
Was het rond 13.30 uur 1,8 graden , nu om 16.00 uur is het nog 0,7.dus we gaan weer richting vriespunt.
De wind zit nog steeds in het ZW maar is maar matig.
E is af en toe zon en wat wolkenvelden.
Maar afwachten of er nog sneeuw komt.
Afgelopen nacht heeft het toch nog -4,8 graden gevroren.
Vanochtend overigens vroor het om 8.00 uur nog -1,2 graden , maar gisterochtend was het daarintegen dan veel kouder.
Maar je kan merken dat de luchttemperatuur niet veel boven nul geweest is want mijn ijskunstwerk heeft niet gedruppeld.
Ow ja en mijn woonplaats is Krabbendijke in Zeeland ( Oost Zuid Beveland)
Kan je er ook zo een bij mij in de tuin aanleggen.... hij is mooi!
hier inmiddels temp weer 0,2 graden gezakt, en weer onderweg naar de 0 graden!
Alleen dat zonnetje wat elke keer weer door de weinige wolkjes komt... ik wil sneeuw!
Het sneeuwt nog steeds lichtjes, raar dat elke weerman dit niet heeft voorspeld voor Limburg.
Op het KMI was het anders dat het morgen in de voormiddag misschien 1cm kon vallen, als het zo doorgaat zitten we er al vandaag aan
EDIT: Hoorde overigens net op rtl nieuws dat iedereen die kan de ochtendspits beter kan mijden morgenochtend. In de nacht hadden ze het over 2-6 cm sneeuw en morgen overdag 2-12 cm. | Gewijzigd: 16 december 2009, 16:16 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
En Je merkt echt niet dat er onweer in die bui zit.
Mensen mogen dit toch cool vinden ? het zijn juist de weerextremen wat mensen naar deze site doen gaan. Trouwens als je mij uit de douche zit komen weet je pas wat je lam schrikken is