Ben een newbie op dit gebied, maar zou een dikke laag sneeuw echt geweldig vinden. Ik zit hier in Rijswijk, tegen Den Haag aan en ik vroeg me het volgende af: moet ik hopen dat er pas neerslag is tegen de avond, als de temperatuur weer edaald is tot onder 0? Dan lijkt mij de kans dat de sneeuw blijft liggen groter dan wanneer het nu gaat regenen/sneeuwen, toch? De eerste bewolking zit eraan te komen en ik heb liever dat het pas vanavond gaat sneeuwen en dat het dan blijft liggen, dan dat het nu gaat sneeuwen en alles weer zo'n depressieve modderzooi wordt.
Dus, waar moet ik voor duimen voor een wit Rijswijk?
He mede Rijswijk bewoner
Ik ben hier ook redelijk nieuw, maar ik heb begrepen dat er wel aan de kuststrook (bij ons dus) neerslag wordt verwacht. Het is alleen onduidelijk of dat sneeuw of regen wordt. Dus gewoon duimen voor sneeuw, of het nu komt of vanavond maakt me niet uit
Mooi winters plaatje zo, met nu en dan een minivlokje sneeuw. | Gewijzigd: 16 december 2009, 14:12 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ik ben ook nieuw hier (net geregistreerd, maar lees al wel een flink aantal maanden mee). Ik hoop hier in het oosten van het land ook op een flink pak sneeuw maar tot nu toe is daar nog niet veel, of eigenlijk niks, van gekomen.
Van mij mag de winter nog lang duren (met hopelijk veel vorst en sneeuw).
ik ben een leek hierin maar vindt het een goed bericht
Die mening deel ik alleen ik ga voorlopig nog niet verder dan 10cm
Die buien op buienradar gaan ook zoooooo traag. Maar ja, dan blijft het natuurlijk wel lekker hangen.
En ach, ik teer nog steeds op een halve meter sneeuw van bijna 5 jaar geleden hier in Friesland.
ik ben een leek hierin maar vindt het een goed bericht
Hmm en las net nog (weet niet meer welke weersite omdat ik ze allemaal af struin ) dat er in het binnenland het minste zou vallen. Ik ben benieuwd dus! Voorlopig lijkt het zonnetje hier nog lekker te schijnen helaas..
liever sneeuwduinen, gezellig kerstboom aan, cv aan. wat wil je nog meer.
een winter als in 1979 ( als ik het goed heb, 13 februari ) zou geweldig zijn.
Dan heeft eindelijk de anwb ook recht van spreken, want dan krijg je wel degelijk problemen met het verkeer.
Dromen zijn bedrog, maar die periode was toen wel echt super,dan maken kinderen ook nog eens mee wat een echte winter is.
Let it Snow... Let it Snow....
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography