Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
schaap
Lid
16 december 2009, 11:05 uur | Bericht #60590
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 16 december 2009, 10:45 uur Niet alleen ik maar iedereen die hier post draagt een steentje bij maar bedankt voor de complimenten. En we moeten ook niet vergeten dat we veel te danken hebben aan Netexpo
JPP
Lid
16 december 2009, 11:09 uur | Bericht #60592
Vanuit Workum, direct aan de IJsselmeerkust lichte regen/motregen bij 0,6 graden in de +

gezien Jans omscrijving komen wij vandaag precies op de grens te liggen.
Gezien de afstand tot het IJsselmeer(800m, zonder obstakels) hebben we snel invloed van het water, zal het eerst wel bij regen blijven, de sneeuw komt vannacht en morgen wel

greets
JPP
Waarom deze advertentie?
schaap
Lid
16 december 2009, 11:09 uur | Bericht #60593
hallo heb me maar even aangemeld voor Jan ,ook ik volg alles met veel interesse en hoop op een dik pak sneeuw
Tyshane
Lid
16 december 2009, 11:11 uur | Bericht #60594
Heerlijk winters als ik zo naar buiten kijk; lekker grijs, koud en hier en daar wat ijs op de daken. Het kan nu al niet meer stuk, want samen met die kerstlampjes en -versieringen geeft het een supermooi kerstbeeld. Zoals het hoort.

Als er dan nog sneeuw bij valt de komende dagen, dan is dat super & fantastisch. Het ziet er naar uit dat het elk moment kan gaan gebeuren en als ik jullie voorspellingen cq verwachtingen zo lees is die kans dan ook erg groot. Hiep!

Dat wordt lantaarnpaalstaren de komende dagen! Volgens mij was dat jouw woord Anne, of niet?! Die houden we erin, op de valreep van 2009, (weer)woord van het jaar!
16 december 2009, 11:17 uur | Bericht #60595
lantaarnpaalstaren levert bij google maar twee zoekresultaten op............

volgend jaar in de dikke van dale?

Zoekresultaten
Bedoelde u: lantaarnpaal staren Top 2 resultaten weergegeven

Experiment wijst uit: Claude Monet had geen staar - Archief - de ...
Als altijd zag ik de lantaarnpaal wazig, immers staar. Ik tekende 'blind', dat wil zeggen alleen kijkend naar het object, niet naar mijn papier, ...
www.volkskrant.nl/.../Experiment_wijst_uit_Claude_Monet_had_geen_staar - In cache - Vergelijkbaar

Natuur in Golden Raand: Dinsdag 10 Februari 2009 (kliedersneeuw..)
Tot in de late uurtjes was ik gisteravond nog aan het "lantaarnpaal-staren". In blijde verwachting van die "beloofde" decimeter sneeuw die bij ons zou ...
natuurlogboek.web-log.nl/.../2009/02/dinsdag-10-febr.html - In cache

--------------------------------------------------------------------------------

Resultaten voor: lantarenpaalstaren

Uw zoekbewerking - lantarenpaalstaren - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd

Suggestie:

Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
Probeer andere zoektermen.
Maak de zoektermen algemener.
Wilde u misschien zoeken naar: lantaarnpaal staren

just0408
Lid
16 december 2009, 11:20 uur | Bericht #60597
Regio Heerhugowaard zal wel met regen of natte sneeuw te maken krijgen lees ik nu.
Het is hier nu 0.4 boven nul.. Nou ja, straks gaat de temperatuur waarschijnlijk tijdens intensieve sneeuwval vanzelf wel kopje onder en ligt er ook hier vats wel zo'n 6 cm. Je moet altijd positief blijven immers.
zinniz
Lid
16 december 2009, 11:21 uur | Bericht #60598
Voor Belgie:
Samengevat weerbericht voor vandaag

Overwegend grijs en nevelig met in het westen toch brede opklaringen. In de loop van de namiddag toenemende bewolking met vannacht lichte sneeuw in het westen.

Weersverwachting voor vandaag en volgende nacht

Vanmorgen is er vaak veel lage bewolking met nevel en aanvriezende mistbanken die het wel eens moeilijk zouden kunnen hebben om op te trekken. In het westen van het land zijn er brede opklaringen mogelijk. In de loop van de dag komt er nog meer bewolking vanaf het noordwesten. het blijft dan wel overwegend droog maar een klein sneeuwbuitje is mogelijk aan zee. Het kwik stijgt tot rond -4 graden in de Ardennen, -1 graad in het centrum en tot +1 graad aan zee. De zwakke variabele wind neemt toe naar zwak tot matig uit zuid tot zuidwest. Aan zee neemt de wind toe tot matig uit zuidwest.

Vanavond en vannacht trekt de bewolking verder het binnenland in en kan tijdens de nacht voor wat lichte sneeuwval zorgen in het westen van het land. In het centrum en het oosten van het land blijft het droog. De minima liggen tussen -7 graden in de Hoge Venen en 0 graden aan zee met in het centrum waarden rond -2 of -3 graden. De wind waait zwak tot matig uit zuid tot zuidwest.

Algemene luchtgesteldheid

Een hogedrukgebied boven het noorden van Europa stuurt nog steeds koude continentale lucht over ons land.
Een depressiekern boven de Noordzee nadert ons land en doet de bewolking toenemen met in de loop van komende nacht lichte sneeuwval in de westelijke landshelft.

Vooruitzichten voor donderdag tot zondag

Donderdag blijft het vaak bewolkt met enkele sneeuwbuien, aan zee valt er eerder smeltende sneeuw. De maxima schommelen in de meeste streken rond het vriespunt.
Vrijdag en zaterdag is het licht wisselvallig met soms opklaringen. Er is kans op een paar lokale sneeuwbuien maar vaak blijft het toch droog. Het is nog steeds koud met in het centrum maxima rond of iets beneden het vriespunt.

Ook zondag is er kans op winterse neerslag en dan kan het kwik in het centrum lichtjes boven het vriespunt uitstijgen. De nachten blijven koud. Woensdagnacht situeren de minima zich doorgaans tussen 0 en -5 graden, de daaropvolgende nachten in de meeste streken tussen -5 en -10 graden.

bron www.kmi.be
Tyshane
Lid
16 december 2009, 11:23 uur | Bericht #60599
Citaat van fanthagiro, woensdag 16 december 2009, 11:17 uur lantaarnpaalstaren levert bij google maar twee zoekresultaten op............
volgend jaar in de dikke van dale?

:P Ik ga ervoor! leuk!
Wouter877
Lid
16 december 2009, 11:24 uur | Bericht #60600
Doetinchem momenteel -1.1 en bewolkt.
Zal mij benieuwen wanneer ik de slee uit de kelder kan halen hier.........
16 december 2009, 11:24 uur | Bericht #60601
Dat lantaarnpaalstaren ben ik ook aan het doen, tegen beter weten in want hier wordt pas tegen het einde van de middag misschien in de avond pas sneeuw verwacht. Toch moet ik bekennen dat als ik erg lang staar er wat voorbij komt dwarelen, maar dat heb je als je te lang naar een punt kijkt
Sunrise
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 december 2009, 11:29 uur | Bericht #60602
Hier ligt al een klein laagje. Maar we willen nog veel meer!!
johan v
Lid
16 december 2009, 11:29 uur | Bericht #60603
Volgens mij is het wel makkelijk als iedereen zn woonplaats bij z'n gegevens zet, dan kan iedereen precies zien op welke plaats bijvoorbeeld "eerste sneeuw gesignaleerd" slaat.

groetjes Johan

- In je profiel kan je dat makkelijk invullen - | Gewijzigd: 16 december 2009, 11:30 uur, door johan v
Tyshane
Lid
16 december 2009, 11:30 uur | Bericht #60604
Citaat van pandabeer, woensdag 16 december 2009, 11:24 uur Dat lantaarnpaalstaren ben ik ook aan het doen, tegen beter weten in want hier wordt pas tegen het einde van de middag misschien in de avond pas sneeuw verwacht. Toch moet ik bekennen dat als ik erg lang staar er wat voorbij komt dwarelen, maar dat heb je als je te lang naar een punt kijkt

Haha, lol! Dat heb ik ook ja, maar dus ook in de zomersss! Is het sneeuw, zijn het de muggen?!

Het wordt langzaam wat donkerder hier in Noordoost Veluwe, van mij mag het beginnen, hoef er vandaag niet uit. Maar als het gaat sneeuwen, dan natuurlijk even een rondje maken! Yeah!
16 december 2009, 11:33 uur | Bericht #60605
Citaat van johan v, woensdag 16 december 2009, 11:29 uur Volgens mij is het wel makkelijk als iedereen zn woonplaats bij z'n gegevens zet, dan kan iedereen precies zien op welke plaats bijvoorbeeld "eerste sneeuw gesignaleerd" slaat.

groetjes Johan

- In je profiel kan je dat makkelijk invullen -

Inderdaad ga ik doen.
luitzen
Lid
16 december 2009, 11:34 uur | Bericht #60606
Hier in Frentsjert ( Franeker) een paar vlokjes gehad en een paar drupjes regen, tis hier momenteel 0.8 graden en 94 luchtvochtigheid...
just0408
Lid
16 december 2009, 11:35 uur | Bericht #60607
Even niet om het een of ander, maar ik geloof dat een witte kerst er wel degelijk in zit ditt jaar!!
Ajs we een beetje mazzel hebben lopen we alle narigheid gewoon mis en blijft het vriezen of rond de nul met regelmatig sneeuw!! En misschien met tijd en wijlen veel sneeuw!
jones
Lid
16 december 2009, 11:41 uur | Bericht #60608
de nieuwe run van gfs geeft de dooi net te vroeg voor een witte kerst
24 dec is nog koud, en tijdens de ochtend zou het nog vriezen op 25 dec, maar overdag regen met temp rond 3° .
ik weet het, het is nog ver, het veranderd wel ! laten we hopen !
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
16 december 2009, 11:41 uur | Bericht #60609
Westerbroek (Groningen) meld de eerste voorzichtige sneeuwvlokken van het jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sense and Simplicity
Ron67
Lid
16 december 2009, 11:42 uur | Bericht #60610
Start hem vandaag even opcloudbusting_300x247.jpg
Oohw, i just know that something good is gonna happen...
16 december 2009, 11:43 uur | Bericht #60611
Citaat van Phi, woensdag 16 december 2009, 11:41 uur Westerbroek (Groningen) meld de eerste voorzichtige sneeuwvlokken van het jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Van het seizoen, denk ik?
Bekijk mijn weblog: christopherserna.wordpress.com
Terug naar boven
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 324 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 324, lezen 15 mensen het topic "Winter 2010/2011 discussietopic".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden