gezien Jans omscrijving komen wij vandaag precies op de grens te liggen.
Gezien de afstand tot het IJsselmeer(800m, zonder obstakels) hebben we snel invloed van het water, zal het eerst wel bij regen blijven, de sneeuw komt vannacht en morgen wel
greets
JPP
Als er dan nog sneeuw bij valt de komende dagen, dan is dat super & fantastisch. Het ziet er naar uit dat het elk moment kan gaan gebeuren en als ik jullie voorspellingen cq verwachtingen zo lees is die kans dan ook erg groot. Hiep!
Dat wordt lantaarnpaalstaren de komende dagen! Volgens mij was dat jouw woord Anne, of niet?! Die houden we erin, op de valreep van 2009, (weer)woord van het jaar!
volgend jaar in de dikke van dale?
Zoekresultaten
Bedoelde u: lantaarnpaal staren Top 2 resultaten weergegeven
Experiment wijst uit: Claude Monet had geen staar - Archief - de ...
Als altijd zag ik de lantaarnpaal wazig, immers staar. Ik tekende 'blind', dat wil zeggen alleen kijkend naar het object, niet naar mijn papier, ...
www.volkskrant.nl/.../Experiment_wijst_uit_Claude_Monet_had_geen_staar - In cache - Vergelijkbaar
Natuur in Golden Raand: Dinsdag 10 Februari 2009 (kliedersneeuw..)
Tot in de late uurtjes was ik gisteravond nog aan het "lantaarnpaal-staren". In blijde verwachting van die "beloofde" decimeter sneeuw die bij ons zou ...
natuurlogboek.web-log.nl/.../2009/02/dinsdag-10-febr.html - In cache
--------------------------------------------------------------------------------
Resultaten voor: lantarenpaalstaren
Uw zoekbewerking - lantarenpaalstaren - heeft geen overeenkomstige documenten opgeleverd
Suggestie:
Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
Probeer andere zoektermen.
Maak de zoektermen algemener.
Wilde u misschien zoeken naar: lantaarnpaal staren
Het is hier nu 0.4 boven nul.. Nou ja, straks gaat de temperatuur waarschijnlijk tijdens intensieve sneeuwval vanzelf wel kopje onder en ligt er ook hier vats wel zo'n 6 cm. Je moet altijd positief blijven immers.
Samengevat weerbericht voor vandaag
Overwegend grijs en nevelig met in het westen toch brede opklaringen. In de loop van de namiddag toenemende bewolking met vannacht lichte sneeuw in het westen.
Weersverwachting voor vandaag en volgende nacht
Vanmorgen is er vaak veel lage bewolking met nevel en aanvriezende mistbanken die het wel eens moeilijk zouden kunnen hebben om op te trekken. In het westen van het land zijn er brede opklaringen mogelijk. In de loop van de dag komt er nog meer bewolking vanaf het noordwesten. het blijft dan wel overwegend droog maar een klein sneeuwbuitje is mogelijk aan zee. Het kwik stijgt tot rond -4 graden in de Ardennen, -1 graad in het centrum en tot +1 graad aan zee. De zwakke variabele wind neemt toe naar zwak tot matig uit zuid tot zuidwest. Aan zee neemt de wind toe tot matig uit zuidwest.
Vanavond en vannacht trekt de bewolking verder het binnenland in en kan tijdens de nacht voor wat lichte sneeuwval zorgen in het westen van het land. In het centrum en het oosten van het land blijft het droog. De minima liggen tussen -7 graden in de Hoge Venen en 0 graden aan zee met in het centrum waarden rond -2 of -3 graden. De wind waait zwak tot matig uit zuid tot zuidwest.
Algemene luchtgesteldheid
Een hogedrukgebied boven het noorden van Europa stuurt nog steeds koude continentale lucht over ons land.
Een depressiekern boven de Noordzee nadert ons land en doet de bewolking toenemen met in de loop van komende nacht lichte sneeuwval in de westelijke landshelft.
Vooruitzichten voor donderdag tot zondag
Donderdag blijft het vaak bewolkt met enkele sneeuwbuien, aan zee valt er eerder smeltende sneeuw. De maxima schommelen in de meeste streken rond het vriespunt.
Vrijdag en zaterdag is het licht wisselvallig met soms opklaringen. Er is kans op een paar lokale sneeuwbuien maar vaak blijft het toch droog. Het is nog steeds koud met in het centrum maxima rond of iets beneden het vriespunt.
Ook zondag is er kans op winterse neerslag en dan kan het kwik in het centrum lichtjes boven het vriespunt uitstijgen. De nachten blijven koud. Woensdagnacht situeren de minima zich doorgaans tussen 0 en -5 graden, de daaropvolgende nachten in de meeste streken tussen -5 en -10 graden.
bron www.kmi.be
groetjes Johan
- In je profiel kan je dat makkelijk invullen - | Gewijzigd: 16 december 2009, 11:30 uur, door johan v
Haha, lol! Dat heb ik ook ja, maar dus ook in de zomersss! Is het sneeuw, zijn het de muggen?!
Het wordt langzaam wat donkerder hier in Noordoost Veluwe, van mij mag het beginnen, hoef er vandaag niet uit. Maar als het gaat sneeuwen, dan natuurlijk even een rondje maken! Yeah!
groetjes Johan
- In je profiel kan je dat makkelijk invullen -
Inderdaad ga ik doen.
Ajs we een beetje mazzel hebben lopen we alle narigheid gewoon mis en blijft het vriezen of rond de nul met regelmatig sneeuw!! En misschien met tijd en wijlen veel sneeuw!
24 dec is nog koud, en tijdens de ochtend zou het nog vriezen op 25 dec, maar overdag regen met temp rond 3° .
ik weet het, het is nog ver, het veranderd wel ! laten we hopen !