We wachten gewoon rustig af, het komt echt wel... Als ik nu richting Friesland kijk wordt het steeds iets grijzer.
Das erg plaatselijk dan hoor. In Heerenveen klaart het weer op
Sorry ff offtopic
Van Hooglede, bij Roeselare, maar momenteel nu in Gent (student)! Het zal voor morgen zijn, onze sneeuw... heb al ergens 11 cm gelezen Allé ik hoop er toch hard op | Gewijzigd: 16 december 2009, 10:22 uur, door zinniz
Kom je nooit op de chat hier?
Is gemakkelijker praten
Hier is het nog droog, gaat al een klein beetj waaien, en nu maar hopen dat het gaat sneeuwen.
Welkom op onweer-online of beter gezegd in de winter op winter-online. We hopen dat je een fijne tijd zult hebben. Op naar de 4000 leden. Nog 88 te gaan. Hopen dat we voor 31 december dat halen, zou mooi zijn
Een klein lagedrukgebied trekt vandaag van Denemarken naar Nederland. De exacte koers is moeilijk door de modellen te berekenen doordat de stroming in de atmosfeer niet al te sterk is. Het laagje beweegt dus langzaam en zoekt continu naar de route met de minste weerstand. Aangezien het laagje een voorkeur heeft voor hoge temperaturen is de meest waarschijnlijk route vlak langs de kust, via de Waddeneilanden naar de westkust.
Het laagje zorgt voor veranderende windrichtingen en daardoor een aanvoer van zachtere lucht in de kuststrook. Hierdoor wordt het type neerslag dat daar gaat vallen erg onzeker. In het binnenland blijft het koud, maar daar is de grote vraag hoe ver de neerslag het land binnen gaat trekken. We zien diverse weermodellen daar zeer verschillend over denken.
Actualiteit 10.00 uur
De eerste neerslag valt inmiddels op de Waddeneilanden. De neerslag is licht en in de vorm van motregen. De temperatuur loopt uiteen van 5 graden op Vlieland tot -4 in Twente.
Verdere verloop
De komende uren komt het lagedrukgebiedje dichterbij te liggen waardoor de wolken dikker worden en de neerslagintensiteit gaat toenemen. In de loop van de middag breidt de neerslag zich over Noord-Holland en Friesland uit, later gevolgd door Groningen, de Noordoostpolder, Flevoland en Zuid-Holland.
De grens tussen sneeuw en regen/natte sneeuw verwachten we van het IJsselmeer via Almere, Woerden, Dordrecht naar Bergen op Zoom. Ten westen van deze lijn komt het kwik iets boven nul uit. Ten oosten blijft het vrijwel de hele dag vriezen en kan er dus enkele centimeters vallen.
©Weerplaza
@ Jan van Ooijen: las gisteravond al enkele reacties, maar ook vanuit deze kant reuze bedankt voor al je moeite en tijd die je hier in steekt!
Let it snow, let it snow, let it snow!
Niet alleen ik maar iedereen die hier post draagt een steentje bij maar bedankt voor de complimenten. En we moeten ook niet vergeten dat we veel te danken hebben aan Netexpo
Greetz/..
Snneuw en vorst heeft hij gelijk maar dooi niet!
Speciaal om aan Jan zijn wensen te voldoen heb ik mij ook aangemeld op de site die trouwens SUPER is. Dus nog 87 te gaan
Efkes mezelf voorstellen : Ik ben Katrien en woon in België (O-VL) getrouwd en heb 2 kids(pubers)
Zoals zoveel mensen die hier op het topic aanwezig zijn ben ik ook helemaal in de ban van het weer en alles wat daaraan vastzit, winter, lente, zomer en herfst het kan mij allemaal bekoren.
Verheug mij alvast op de komende sneeuwval die er nu echt wel zit aan te komen, bij ons pas vanavond verwacht dus hier zal er nog eentje aan "lantaarnpaalstaren" doen (grappig woord trouwens) en morgen zullen we met z'n allen de sneeuwbottines aantrekken.
groetjes
Misschien een aanval maar lijkt het niet te winnen. zo als ik zie zoekt de wind direkt de oosthoek weer op en de transport met koude gewoon weer gaat veroveren.
Trouwens het word hier aardig donker en ten oosten trekt een sneeuwbui langs (DELFZIJL?)
De eerste vlokjes zijn hier reeds waargenomen.
Greetz/