Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
16 december 2009, 08:48 uur | Bericht #60545
Zo te zien lijkt alles langzamer te gaan en zullen we vanavond het pas gaan krijgen in het binnenland. Maar hoe langzamer het gaat des te meer sneeuw denk ik dan maar...
16 december 2009, 08:51 uur | Bericht #60546
Grote overlast te verwachten door sneeuw

Wij krijgen vandaag te maken met een sneeuwstoring. Rond de middag kan de eerste neerslag al arriveren in het noordwestelijk kustgebied. Daar zal de temperatuur oplopen tot boven het vriespunt en zal het gaan regenen of valt natte sneeuw.

Vervolgens breidt het neerslaggebied zich uit over de kuststrook en trekt het land op. Later in de middag heeft een groot deel van het land al te maken met (lichte) sneeuwval. Het zuidoosten houdt het tot in de avond droog. In het noorden en westen verwacht ik vandaag overdag de meeste sneeuw. Vannacht valt vooral in het zuiden en westen sneeuw.
Op veel plaatsen kan 5 tot 10 cm sneeuw vallen en ik verwacht grote overlast zowel vanavond en morgenochtend in de ochtendspits.

Ook morgen een pak sneeuw, opnieuw valt er zo’n 5 tot 10 centimeter! Vrijdag meer sneeuw. Voorlopig kunnen we ons gaan opmaken voor een aantal dagen met sneeuw en overlast.

Tot en met het weekend blijft het volop winter. Ik ga er vanuit dat de winter na het weekend stevig onder druk komt. Gezien de jongste ontwikkelingen van de diverse computermodellen moeten we rekening houden met oplopende temperaturen vanaf maandag en van tijd tot tijd regen of natte sneeuw. Dan hooguit in de nacht nog eens wat lichte vorst.

Bron Piet Paulusma
Waarom deze advertentie?
vliegje
Lid
16 december 2009, 08:51 uur | Bericht #60547
Fijn sneeuw eindelijk!

Maar zoals zo vaak zal het me niets verwonderen dat we hier in winterswijk zoals zo vaak weer naast de pot piesen ,
In ieder geval iedereen die sneeuw heeft vandaag VEEL PLEZIER.
Sunrise
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
16 december 2009, 08:55 uur | Bericht #60548
Op de radar te zien arriveert de eerste bui hier in enkele ogenblikken. De lucht wordt al aardig donker. wel jammer dat voor de kids dat de meeste sneeuw in de avonduren verwacht wordt. Maar ja als er morgenochtend een pak ligt maakt dat wel goed
PolderPS
Lid
16 december 2009, 08:57 uur | Bericht #60549
Pietje Paulusma geeft een mooie sneeuwverwachting, echter die dooi van volgende week is niet zo mooi...
Neem aan dat het met al die sneeuw straks gewoon ijzig koud wordt.... oant moan.
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Maxim1110
Lid
16 december 2009, 09:02 uur | Bericht #60552
Even de verwachting van Weeronline:
Vanuit het noordwesten sneeuw

Vandaag gaat het vanuit het noordwesten sneeuwen. In het zuiden blijft het nog land droog. Vannacht wordt het op veel plaatsen wit. De winter houdt nog even aan, al probeert de dooi wel terrein te winnen in het weekend.

Vanochtend vriest het licht tot matig. De temperatuur varieert van 0 graden op De Wadden tot -8 in het binnenland. Geleidelijk loopt het kwik iets op. De wind is zwak tot matig en waait uit het zuiden tot zuidwesten. In de loop van de ochtend gaat een storing voor neerslag zorgen uit het noordwesten. In een smalle kuststrook levert dit een mix van regen en natte sneeuw op bij temperaturen die oplopen tot +3 graden. Wat verder in het binnenland valt de neerslag als sneeuw bij temperaturen rond het vriespunt.

Het neerslaggebied trekt in de middag maar langzaam naar het zuiden. Aan het einde van de middag is het naar verwachting in Zeeland, Noord-Brabant, Limburg en de zuidoostelijke helft van Gelderland nog droog. In deze droge gebieden is de kans op een ijsdag (temperaturen die onder0 blijven) groot, maar in Den Helder kan het kwik vanmiddag oplopen tot +5 graden.

Vanavond en vannacht kan er ook in het zuiden van Nederland sneeuw gaan vallen. Er kan zich een sneeuwdek vormen van 1-5 cm. De kans is groot dat in de loop van de nacht de neerslag in het westen van Nederland ook overgaat in (droge) sneeuw, zodat daar ook de wereld wit wordt. De minima komen uit tussen -4 graden in Limburg en +2 op de Wadden.

Morgen begint de dag dus in grote delen van het land wit! Vooral in het westen en zuidwesten sneeuwt het in de ochtend rustig door. In het oosten en noorden wordt het droog. Later op de middag kan er in het noorden weer wat nieuwe sneeuw vallen, die met wind van zee in een smalle kuststrook niet zal blijven liggen. De wind is namelijk noordoostelijk en vooral in het noorden (vrij) krachtig, 5-6 Bft. De middagtemperaturen liggen rond het vriespunt. Daar waar de wind vanaf water komt, ligt het kwik net boven 0.

Vrijdag ziet er vrij goed uit. In Limburg kan er in de ochtend nog een vlokje sneeuw vallen en in het noordwestelijk kustgebied is er kans op een winterse bui. Buiten dit is het echter droog en zien we ook af en toe de zon verschijnen. De temperatuur blijft rond of net onder het vriespunt steken. In de nacht naar zaterdag gaat het stevig vriezen. Vooral in de zuidoostelijke helft van het land is strenge vorst, boven een sneeuwdek, goed mogelijk.

In het weekend staat er weer nieuwe sneeuw op het programma. Nieuwe storingen trekken vanuit het noordwesten over het land. Ze brengen minder koude, maar zeker geen zachte, lucht met zich mee. Het resultaat is dat de neerslag in een groter gebied als natte sneeuw of regen gaat vallen, maar in het binnenland wordt de winter niet verdreven. De temperaturen komen overdag uit tussen 0 en +4 graden en in de nachten tussen -5 en +1.

Dit weertype lijkt nog enkele dagen in de volgende week door te gaan. Daarna is de verwachting erg onzeker. Er is een 50% kans op een overgang naar zachter weer.
Helemaal vernieuwd: mijn eigen fotografiewebsite: www.maximvanasseldonk.com
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
16 december 2009, 09:03 uur | Bericht #60553
Zoals ik heb begrepen moet ik hier in Eindhoven nog wachten tot vanavond?
Mijn man weet dat ik graag sneeuw wil en het liefst met kerst. Hij kan het niet laten om te te plagen en te zeggen dat als er sneeuw valt, het alleen natte sneeuw is en dat die vooral niet blijft liggen Op basis van de voorspellingen hier, heb ik hem verzekerd dat we in ieder geval een flink pak sneeuw gaan krijgen en dat het tegen het weekend weer erg koud gaat worden. Laat me niet in de steek
16 december 2009, 09:07 uur | Bericht #60554
Sneeuwbom en strenge vorst?

Wanneer je vooruitblikt op wat komen gaat, zou je bijna vergeten wat er op dit moment gebeurt. Het is natuurlijk al enkele dagen op en top winter. Op sommige plekken zijn al twee ijsdagen genoteerd deze week en er gaan er nog wel wat bijkomen. Gisteren in grote delen van het land toch licht positieve temperaturen. In de avond al snel weer onder nul en vannacht wederom temperaturen tot -9 aan toe. Voor dat we verder de week in kijken, moeten we even stilstaan bij de actuele situatie.

Storing
Het hogedrukgebied boven Scandinavië is richting Groenland geschoven, zoals we gisteren al meldden. Dat maakt de weg vrij voor wat lagedrukgebieden die vanuit het Noorden over de Noordzee omlaag komen zakken. De temperaturen van de Noordzee zijn nog vrij hoog, het is dan ook pas december en dat zorgt er voor dat als de wind aanlandig is de temperaturen wat boven nul komen. Een storing, gekoppeld aan lagedruk bij Denemarken, bereikt ons deze morgen. In het noorden moet het op dit moment nog beginnen met regenen c.q. sneeuwen. Langzaamaan trekt de storing verder naar het zuiden en met temperaturen in grote delen van het land onder nul zal het ook daar vanmiddag wat gaan sneeuwen. Alleen in een smalle kuststrook zal het regenen of valt natte sneeuw.

Sneeuwbom

De jongste GFS kaarten (00z) laten een ware sneeuwbom zien voor het westen van het land. Gisterenavond (18z GFS)leek de meeste neerslag nog te gaan vallen in het noorden van het land. Sneeuwval verwachten is altijd last-minutewerk en dat maakt het ook zo lastig. Als we even een blik werpen op het neerslagkaartje boven dan zien we dat de meeste neerslag in de komende 48 uur zal vallen in het westen van het land. Tot aan 14 mm toe! Langs de kuststrook zal dit met name als regen en natte sneeuw vallen, iets verder landinwaarts is dit gewoon droge sneeuw, dat zou betekenen: 14 cm. Dat komt omdat de wind boven land iets krimpt. Daarmee wordt gewoon lucht vanaf het koude land aangevoerd. GFS overschat in dit soort situaties de temperatuur vaak wat, want in het grootste deel van het land zal de temperatuur rond of onder 0 blijven. Ook de dauwpunten blijven bijna overal onder nul en dat is ook een belangrijk gegeven. Onderstaand luchtdrukkaartje laat zien dat een lagedrukgebied langs de kust komt te liggen later op de dag en morgen. Dat betekent dat gedurende de gehele nacht en ook morgen sneeuw wordt verwacht.

Strenge vorst
Nadat de lagedruk voorbij is getrokken draait de wind van zuid weer naar oost tot noordoost en wordt weer koude lucht aangevoerd. Dat betekent weer een aantal koude dagen voor de boeg (ijsdagen). Wanneer het in de nacht opklaart kan de temperatuur weer ver onderuit naar -7 tot -10 graden. Zeker wanneer er een sneeuwdekje ligt kan het kwik nog lagere waarden aanwijzen. Kijk maar eens naar de onderstaande temperatuurverwachting voor zaterdag morgen. Voluit strenge vorst in westelijk Nederland.

©Sneeuwverwachting
PolderPS
Lid
16 december 2009, 09:09 uur | Bericht #60555
Citaat van pandabeer, woensdag 16 december 2009, 9:03 uur Zoals ik heb begrepen moet ik hier in Eindhoven nog wachten tot vanavond?
Mijn man weet dat ik graag sneeuw wil en het liefst met kerst. Hij kan het niet laten om te te plagen en te zeggen dat als er sneeuw valt, het alleen natte sneeuw is en dat die vooral niet blijft liggen Op basis van de voorspellingen hier, heb ik hem verzekerd dat we in ieder geval een flink pak sneeuw gaan krijgen en dat het tegen het weekend weer erg koud gaat worden. Laat me niet in de steek

Koning Winter kent geen recessie en pakt de komende dagen flink uit. Als voorafje 4 dagen sneeuw (mag het een onsje meer zijn), later als hoofdmenu vorst op een bedje van verse sneeuw, en het toetje met kerst is nog een verrassing. | Gewijzigd: 16 december 2009, 09:09 uur, door PolderPS
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Skroei
Lid
16 december 2009, 09:14 uur | Bericht #60556
De eerste vlokken hier !
Vliegbasis Leeuwarden
Thunder & Lightning... irresistible.
16 december 2009, 09:15 uur | Bericht #60557
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, woensdag 16 december 2009, 8:38 uur Nou heb even stiekem naar het weekend gekeken maar niet getreurd het komt eraan
THANX Jan!
Murphy
Lid
16 december 2009, 09:18 uur | Bericht #60558
Citaat van Skroei, woensdag 16 december 2009, 9:14 uur De eerste vlokken hier !
Vliegbasis Leeuwarden

BRING IT ON!!!
In Heerenveen nog niks maar als de eerste vlok valt zal ik posten.
16 december 2009, 09:20 uur | Bericht #60559
EuropeToday0color.gif

Ik moet zeggen dat sneeuwbuien erg goed grenzen kennen....... tenminste volgens dit plaatje gaat het in de NL sneeuwen... boven belgie gaat de sneeuwbui schijnbaar even met lunch pauze om vervolgens opgeladen en wel weer in Frankrijk verder te gaan??
Debbieke
Lid
16 december 2009, 09:21 uur | Bericht #60560
en als je nu naar de sneewradar van buienradar kijkt dan zie je de oranje kleur !
gewoon effe wachten als je de radar aanklikt en voila ! sneeuw !
veel plezier
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
Imrich
Lid
16 december 2009, 09:38 uur | Bericht #60563
Wees toch niet zo bang dames en heren het komt allemaal goed.
Wat die weer profeten ook zeggen tot nu toe heeft Onweer Online de enige juiste voorspelling gehad en ik ga er van uit dat dit voor de kerst ook goed komt.

Nu het volgende. Meteoalarm is voor Nederland nooit scheutig met alarm af geven en doen ze dat al dan is het vaak magertjes. Nu wort er gevaar voorspeld door dat motsneeuw aan kan vriezen. Niet echt en super waarschuwing als je hier leest dat er enkele cmters kan vallen.

Over de sneeuw die over het land wordt uit gestrooid kan ik vrij simpel zijn. Ik vind sneeuw in het donker leuker vallen dan als het licht is. Het heeft iets extra's. Voor het verkeer ben ik niet meteen bang, ik hoop dat die lui bij Rijkswaterstaat slim genoeg zijn om voorzorg maatregelen te nemen voor vanavond.
er is namelijk en cruciaal verschil tussen de tijden dat de sneeuw valt. Als deze valt buiten de spits om kan er wat mee gedaan worden. Valt het tijdens de spits dan heeft strooien geen zin om dat het zout niet de gelegenheid krijgt om zijn werk te doen. Bovendien wordt de sneeuw direct tot ijs gedrukt wat bestrijden alleen maar moeilijker maakt.

We zullen afwachten wat het wordt. En al is het niet zo spannend als onweer de spanning is er echt wel.
16 december 2009, 09:43 uur | Bericht #60564
Meteoalarm wordt door het KNMI ingevuld dus dat zegt in mijn ogen weer genoeg..... Zelf praten ze over enkele centimeters en hebben hun eigen weer eens perfect ingedekt met hun voorspelling.
16 december 2009, 09:53 uur | Bericht #60565
De verwachting voor morgen volgens Meteo Consult, er zal aardig wat sneeuw gaan vallen

16 december 2009, 09:57 uur | Bericht #60566
Ook kunnen we blij worden van alle weesites, ze laten de kou allemaal in ons land

Hier één van de vele verwachtingen, maar op alle weersites laten ze dit beeld zien. Haal er een paar graden af door de sneeuw die er na het weekend nog zal liggen, en de vorst gaat ongeminderd door

zinniz
Lid
16 december 2009, 09:59 uur | Bericht #60567
Geweldig, ik zie dat West-Vlaanderen ook zijn deel zal krijgen, misschien wat meer in de avond!
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
16 december 2009, 10:01 uur | Bericht #60568
Coki van waar ben je?
Sorry ff offtopic
BartS
Terug naar boven
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 273 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 273, lezen 7 mensen het topic "Winterdiscussie topic 2011/2012 deel 6".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden