Ja lees dit op Guidance en moest even slikken.....
Opvallend is de doorgaande neerslag op donderdag achter het front boven het uiterste noorden (volgens de progtemps op nu wel convectief): langs de Wadden natte sneeuw en in Groningen en Friesland sneeuw). Mogelijk speelt hierbij het warme zeewater (convectie) een rol. Hierdoor kan daar een flinke hoeveelheid sneeuw vallen (6-10 cm). Dit geldt ook maar in mindere mate voor de rest van het land. (6-10 cm sneeuw en een noordoosten wind 6-7 Bft, zou je een sneeuwjacht kunnen noemen). Maar dat is allemaal voor donderdag.
Bovenaan vind je het menu met temperatuur, neerslag etc..
Ok..bedankt... voor de info...had ze ergens anders vandaan.. maar waren nog van 18:00uur...
Stephan, waar blijft je run
Of we krijgen dit soort beelden.. lijkt me wel heel gaaf!
Als je even naar boven scrolt, dan zie je hem daar staan
Opvallend is de doorgaande neerslag op donderdag achter het front boven het uiterste noorden (volgens de progtemps op nu wel convectief): langs de Wadden natte sneeuw en in Groningen en Friesland sneeuw). Mogelijk speelt hierbij het warme zeewater (convectie) een rol. Hierdoor kan daar een flinke hoeveelheid sneeuw vallen (6-10 cm). Dit geldt ook maar in mindere mate voor de rest van het land. (6-10 cm sneeuw en een noordoosten wind 6-7 Bft, zou je een sneeuwjacht kunnen noemen). Maar dat is allemaal voor donderdag.
De verzachting wordt ook steeds uitgesteld door de modellen. Mocht deze trend doorzetten gaan we een geweldig winters uiteinde van 2009 krijgen. Maargoed... het kan net zo goed veranderen in de volgende runs, de potentie is er in ieder geval!
Geen dank.
Deze zijn ook van 18z maar de informatie komt pas na een paar uur vrij.
Minima in dubbele cijfers??? Tot hoeveel dan? Ik weet dat mijn verwarming in de kassen maar berekend is op max - 20°C. En als er dan nog wat flinke wind staat dan haalt ie het al helemaal niet. SLIK
Het enige wat je dan nog kan hopen is dat er een flink pak sneeuw op de kassen ligt dat isoleert toch een beetje.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Minima in dubbele cijfers??? Tot hoeveel dan? Ik weet dat mijn verwarming in de kassen maar berekend is op max - 20°C. En als er dan nog wat flinke wind staat dan haalt ie het al helemaal niet. SLIK
Het enige wat je dan nog kan hopen is dat er een flink pak sneeuw op de kassen ligt dat isoleert toch een beetje.
Dat doe je toch met kalk, anders heb ik nog wel een dekentje geintje
Minima in dubbele cijfers??? Tot hoeveel dan?
Dat alles is gebaseerd op dingen die nog moeten gebeuren en op een run die tot aan die tijd nog heel vaak gaat veranderen. Niet teveel waarde aan hechten dus. Zoals ik eerder al zei, de potentie ligt er in ieder geval, maar het kan net zo goed anders aflopen.