Meer sneeuw in het weekend volgens de nieuwe run. Ik kan de cumulatieve neerslag nog niet oploaden omdat GFS nog bezig is met uitdraaien.
Zometeen voor de laatste keer lantaarnpaalstaren, buienradar checken, kijken of de wolken er al zijn.. en dan slapen en hopen dat het heuuul snel morgen is!
Waar haal je die kaarten vandaan als ik zo vrij mag zijn om te vragen ?
Meteonet ???
| Gewijzigd: 15 december 2009, 23:37 uur, door mbouman
Meteonet ???
Op deze website
Bovenaan vind je het menu met temperatuur, neerslag etc..
Er is nog steeds wat onzekerheid over de depressie die woensdag over onze omgeving zuidwestwaarts trekt. Het lijkt erop dat de kern over het westen van het land trekt, maar de Uitvoer schuift nog steeds een beetje. Dat betekent dat de stroming van zuidwest naar zuidoost tot oost draait. Het grootste deel van het land blijft dan in de koude lucht aangezien de wind alleen in de kustprovincies over zee komt. Daar loopt de temperatuur woensdag op tot boven nul. In het noordwesten kan het een graad of 5 worden. Bij de depressie hoort een neerslaggebied. Dit trekt in de avond over het land zuidwaarts. De neerslag valt grotendeels als sneeuw. Alleen in de kuststrook valt regen. Donderdag ligt de storing ten zuidwesten van ons land. De stroming is dan oostelijk geworden en het hele land zit weer in de koude lucht. Waarschijnlijk valt er dan ook nog wat sneeuw. Zowel woensdag als donderdag is nog niet duidelijk waar de meeste sneeuw valt. Er valt meest 2 tot 5 cm, maar plaatselijk valt in totaal 5-10 cm.
Enkele koude dagen, onzekere vooruitzichten in het weekeinde.
gr marcuz
Heerlijk..? ik vind 'm geweldig! We gaan volgens deze run volgende week richting kerst lekker verder met winteren. Wanneer er in de loop van deze week een sneeuwdek wordt gevormd kunnen de minima met gemak in de dubbele cijfers lopen.
Hieronder de cumulatieve neerslag volgens de 18z run van GFS. Volgens deze run in het binnenland tot aan maandag 10-20 cm sneeuw, lokaal nog meer. Let op want dit plaatje zal morgenvroeg vervangen worden door een nieuwe run.