Hmm mooie prijs €180,- weet je misschien uit eigen kennis ook nog een maatschappij die met middelklas toestellen richting Barcelona vliegt? In April heb ik Barcelona namelijk op de lijst staan.
Overigens hoor ik jou over cheaptickets, als je een reis boekt via hun, is dan echt alles goedgeregeld? want ik zat bij transavia te kijken en aeroflot, en de prijzen die cheaptickets aangeeft zijn lager als de website's van de genoemde airliners aangeven?
Ow leuk! Welke mede onweer-online member praten we over ?
Ehm, ik ben een detail vergeten. Bij cheaptickets moet je 18 zijn om te boeken. En dat was bij D-reizen ook zo. Daarom kon mede o-o member Wesley niet boeken. Ik heb voor hem moeten boeken als hoofdboeker zegmaar.En ze rekenen bij cheaptickets documentkosten van 10€ ofzo? dus die prijzen komen meestal daarna wel weer overheen met de vliegwebsites. D-reizen daarintegen is wel goedkoper. En, ik denk niet dat er grote kisten naar Barcelona vliegen. Ik weet wel dat heel af en toe KLM A330's inzet naar Heatrow om dan door te knallen naar de US. | Gewijzigd: 10 december 2009, 04:59 uur, door Amarpilot
Dat is niet waar. Heel veel KLM piloten zijn former luchtmacht piloten. Alleen ik zie mijzelf niet 10 jaar lang bij de luchtmacht zitten. Maar, ik heb nou ook geen geld. Maar het geld voor onderdak en weet ik het allemaal moet allemaal van de bank komen. De opleiding mag dan wel bijna 109.000€ kosten. Je moet zeker rekening mee houden dat er nog veel meer bij komt. Typeratings worden ook niet betaald. Dus je kan zowiezo al 25 000€ er bij optellen. Maarja..de meeste piloten hebben alles afbetaald na 10 jaar. Mits je natuurlijk braaf een baantje zoekt en gewoon lekker uurtjes maakt. Zodra dat allemaal voorbij is. Ben je captain, schiet je salaris omhoog. En dan is het allemaal even wat relaxter. Dus ik maak mij er niet al te bizar veel zorgen over. | Gewijzigd: 11 december 2009, 00:26 uur, door Amarpilot
Maar qua opleiding voor de luchtmacht is het zelfde (buiten de pshy en lichamelijk conditie om), denk zelfs dat je na zo'n opleinding bij de luchtmacht eerder wordt aangenomen dan wanneer je er niet hebt gewerkt, of is dat niet zo ?
Nou, voor luchtmacht piloot moet je 9G kunnen trekken en in uitmuntende conditie zijn. En je bent verplicht om 10 jaar bij de luchtmacht te zitten. En je word inderdaad sneller aangenomen. Maar militaire kisten doen het gewoon niet voor mij. (ok die KDC10 tanker is wel leuk..maar dat is er maar 1) Dus ik gebruik liever die 10 jaar om gewoon captain te worden . Btw ik vind cargo ook geen probleem. Maar ik wil gewoon op de civiele kisten.
Maar zelf zou ik ook niet naar de luchtmacht willen, inderdaad zoals jou heb ik de voorkeur aan civiel of Cargo, het liefst weer cargo dan civiel. Maar goed alles is prima als je maar vliegt!
Hmmm, beetje vreemd. Je zal vast wel ff tusssencursus nodig hebben. Maar ik weet genoeg mensen die van de Klu naar de KLM zijn gegaan. Anyway, ik ben weg tot zaterdag aaf. Dus als er nog vragen komen beantwoord ik die dan
Groetjes Patries
Bedankt!