Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Dec 2024 00:20:19

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Dec 2024 15:26:46

Er zijn de afgelopen 3 uur 500 ontladingen geregistreerd.

22 Dec 2024 10:16:43
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

×
Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
×
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

×
Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
1 2
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
10 december 2009, 04:58 uur | Bericht #58676
Citaat van Svenn, donderdag 10 december 2009, 0:17 uur Een kennis van mij heeft al 2 keer gevlogen met een Finnair MD-11 vanaf schiphol naar Helsinki, waarnaar zei de vlucht voort zetten richting China. Nu weet ik het ook niet meer

Hmm mooie prijs €180,- weet je misschien uit eigen kennis ook nog een maatschappij die met middelklas toestellen richting Barcelona vliegt? In April heb ik Barcelona namelijk op de lijst staan.

Overigens hoor ik jou over cheaptickets, als je een reis boekt via hun, is dan echt alles goedgeregeld? want ik zat bij transavia te kijken en aeroflot, en de prijzen die cheaptickets aangeeft zijn lager als de website's van de genoemde airliners aangeven?

Ow leuk! Welke mede onweer-online member praten we over ?


Ehm, ik ben een detail vergeten. Bij cheaptickets moet je 18 zijn om te boeken. En dat was bij D-reizen ook zo. Daarom kon mede o-o member Wesley niet boeken. Ik heb voor hem moeten boeken als hoofdboeker zegmaar.En ze rekenen bij cheaptickets documentkosten van 10€ ofzo? dus die prijzen komen meestal daarna wel weer overheen met de vliegwebsites. D-reizen daarintegen is wel goedkoper. En, ik denk niet dat er grote kisten naar Barcelona vliegen. Ik weet wel dat heel af en toe KLM A330's inzet naar Heatrow om dan door te knallen naar de US. | Gewijzigd: 10 december 2009, 04:59 uur, door Amarpilot
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
10 december 2009, 18:07 uur | Bericht #58780
Moet je niet te lang mee wachten. Voor je het weet zijn het alleen maar Embraers. Maar, mag ik vragen hoe het met je school zit? want dat snap ik niet meer. Als ik het goed begrijp ben je al 21, maar je kan pas over 3 a 4 jaar naar de DFA? Kep dit misschien al eerder gevraagd. Maar ik ben al 3 dagen ziek en ben een beetje suf nu
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
Waarom deze advertentie?
Joey
Lid
Woonplaats: Den Ham Overijssel
Berichten: 565
Lid sinds: 11 apr. 2009
10 december 2009, 20:38 uur | Bericht #58807
Gefeliciteerd en succes verder
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
10 december 2009, 22:41 uur | Bericht #58833
wat een gedoe zeg, en dit alles heeft te maken dat je piloot wilt worden? dacht dat je opleiding vergoed werd.
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
11 december 2009, 00:26 uur | Bericht #58851
Citaat van Svenn, vrijdag 11 december 2009, 0:04 uur Nee absoluut niet, je opleiding word tijdelijk gefinancieerd door een groep banken. Nadat je de opleiding hebt afgerond ga je terug betalen. Was het maar zo dat je opleiding vergoed werd. Het kan wel, dan moet je naar de luchtmacht. Maar via de luchtmacht kan je geen piloot worden bij een airline. Dat staat los van elkaar. Dus je zal hoe dan ook toch deze opleiding moeten doen om in de civiele luchtvaart sector terecht te komen.

Dat is niet waar. Heel veel KLM piloten zijn former luchtmacht piloten. Alleen ik zie mijzelf niet 10 jaar lang bij de luchtmacht zitten. Maar, ik heb nou ook geen geld. Maar het geld voor onderdak en weet ik het allemaal moet allemaal van de bank komen. De opleiding mag dan wel bijna 109.000€ kosten. Je moet zeker rekening mee houden dat er nog veel meer bij komt. Typeratings worden ook niet betaald. Dus je kan zowiezo al 25 000€ er bij optellen. Maarja..de meeste piloten hebben alles afbetaald na 10 jaar. Mits je natuurlijk braaf een baantje zoekt en gewoon lekker uurtjes maakt. Zodra dat allemaal voorbij is. Ben je captain, schiet je salaris omhoog. En dan is het allemaal even wat relaxter. Dus ik maak mij er niet al te bizar veel zorgen over. | Gewijzigd: 11 december 2009, 00:26 uur, door Amarpilot
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
RayZor
Lid
Woonplaats: Eext
Berichten: 1135
Lid sinds: 19 jun. 2007
11 december 2009, 11:31 uur | Bericht #58906
Citaat van Amarpilot, vrijdag 11 december 2009, 0:26 uur Dat is niet waar. Heel veel KLM piloten zijn former luchtmacht piloten. Alleen ik zie mijzelf niet 10 jaar lang bij de luchtmacht zitten. Maar, ik heb nou ook geen geld. Maar het geld voor onderdak en weet ik het allemaal moet allemaal van de bank komen. De opleiding mag dan wel bijna 109.000€ kosten. Je moet zeker rekening mee houden dat er nog veel meer bij komt. Typeratings worden ook niet betaald. Dus je kan zowiezo al 25 000€ er bij optellen. Maarja..de meeste piloten hebben alles afbetaald na 10 jaar. Mits je natuurlijk braaf een baantje zoekt en gewoon lekker uurtjes maakt. Zodra dat allemaal voorbij is. Ben je captain, schiet je salaris omhoog. En dan is het allemaal even wat relaxter. Dus ik maak mij er niet al te bizar veel zorgen over.

Maar qua opleiding voor de luchtmacht is het zelfde (buiten de pshy en lichamelijk conditie om), denk zelfs dat je na zo'n opleinding bij de luchtmacht eerder wordt aangenomen dan wanneer je er niet hebt gewerkt, of is dat niet zo ?
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
11 december 2009, 12:24 uur | Bericht #58919
Citaat van TheWalker, vrijdag 11 december 2009, 11:31 uur Maar qua opleiding voor de luchtmacht is het zelfde (buiten de pshy en lichamelijk conditie om), denk zelfs dat je na zo'n opleinding bij de luchtmacht eerder wordt aangenomen dan wanneer je er niet hebt gewerkt, of is dat niet zo ?

Nou, voor luchtmacht piloot moet je 9G kunnen trekken en in uitmuntende conditie zijn. En je bent verplicht om 10 jaar bij de luchtmacht te zitten. En je word inderdaad sneller aangenomen. Maar militaire kisten doen het gewoon niet voor mij. (ok die KDC10 tanker is wel leuk..maar dat is er maar 1) Dus ik gebruik liever die 10 jaar om gewoon captain te worden . Btw ik vind cargo ook geen probleem. Maar ik wil gewoon op de civiele kisten.
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
patty27w
Lid
Woonplaats: Apeldoorn
Berichten: 127
Lid sinds: 7 nov. 2007
11 december 2009, 13:53 uur | Bericht #58954
Hey goed nieuws joh!!! Succes verder!!

Groetjes Patries
Amarpilot
Lid
Woonplaats: Cockpit
Berichten: 377
Lid sinds: 1 nov. 2006
11 december 2009, 14:14 uur | Bericht #58959
Citaat van Svenn, vrijdag 11 december 2009, 13:34 uur Tegen mij is vorig jaar verteld dat het niet kan, omdat je opleiding bij de luchtmacht anders is dan de opleiding op de DFA. Misschien een verhaaltje geweest om mensen binnen te halen, zodat ze niet naar luchtmacht gaan waarschijnlijk..

Maar zelf zou ik ook niet naar de luchtmacht willen, inderdaad zoals jou heb ik de voorkeur aan civiel of Cargo, het liefst weer cargo dan civiel. Maar goed alles is prima als je maar vliegt!


Hmmm, beetje vreemd. Je zal vast wel ff tusssencursus nodig hebben. Maar ik weet genoeg mensen die van de Klu naar de KLM zijn gegaan. Anyway, ik ben weg tot zaterdag aaf. Dus als er nog vragen komen beantwoord ik die dan

QUOTE(patty27w @ Dec 11 2009, 13:53) <{POST_SNAPBACK}>
Hey goed nieuws joh!!! Succes verder!!

Groetjes Patries


Bedankt!
2 x PH-BXA| BXB |BXC| 2 x BXD | BXE | BXF | BXG | BXR | BXN | OFB | BDT | BGB | BGD | BTD| BPB | 2x BXS | KZH ------------------Turkish Airlines: 2 x TC-JRC (Jumpseat flight) | 2 x photoshoot flight with PH-KMR | AF A380 2 x F-HPJB------------------Other flights: Korean Air: HL7538 & HL7539 | 2 x Martinair MD11: PH-MCT | 2 X KLM 743 PH-BUW | 1 x Air Anatolia A300 TC-GTA |1 x Air Anatolia 738 TC-ANL | 2 x Air Holland 734 |------------------Total number of flights: 36.
Terug naar boven
1 2
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Berichten
Er zijn in totaal 27.888 topics, welke bij elkaar 448.499 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.609 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Berichten
Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 154 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 154, lezen 4 mensen het topic "Winter discussietopic 2016/2017".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden