Ik krijg mij de vraag nog wel eens toegeworpen of ik al een piloot ben of iets in die richting. Helaas voor mijzelf moet ik dan altijd nee zeggen. Maar, daar gaat verandering in komen ! Ik moet nog wel voorzichtig zijn met te opgewonden worden..maar ik heb selectieprocedure bij de Dutch Flight Academy met succes afgerond. En ik heb ondertussen ook mijn medische keuring gehad. En als ik de arts op zijn woord geloof, dan valt mijn ''medical'' over paar weken door de bus. Ik heb het best stil gehouden dat ik er überhaupt mee bezig was. Maar ik voel me nu redelijk veilig om dit te posten. Want ik zie weinig kansen dat er nog wat fout gaat. Ik had in maart al kunnen beginnen. Maar ik heb een klein medisch probleempje met me knie waaraan ik geopereerd moet worden. Gelukkig is dit geen hinder voor mijn opleiding..behalve dan dat het dingen vertraagd. Maar ik sta nu voor de klas van augustus. Ik wil ook zeggen dat ik altijd van plan was om naar de KLM Flight Academy te gaan. Maar daar is het zo'n puinhoop momenteel dat ik liever naar de DFA ga en dan eerder klaar ben. Ok, ik kom dan niet bij de KLM terecht..maar dat interesseert me niet zo bizar veel. Ik ga me volledig richten op Transavia of ArkeFly. (737's!! ) Dus dat wou ik mededelen . Dus dit plaatje
8) | Gewijzigd: 8 december 2009, 14:49 uur, door Amarpilot
Haha jah, en mijn doel is net zo'n leuke crewmember te zijn als de rest van de Transavia crew. Maar dat zal mij makkelijk afgaan denk ik. Ik krijg al een super grote glimlach over het idee..dat ik dan even mijn raampje opendoe en even zwaai terwijl we uitaxieen. Lijkt me g-e-weldig!
Danku
Bedankt!..:) | Gewijzigd: 8 december 2009, 15:14 uur, door Amarpilot
Het overkomt de meeste helaas. Maar de selecties voor straaljager piloot zijn ook strenger.
ik hoop dat ik het je over 4 jaar na kan doen
En overigens is DFA een mooie start, je krijgt daar ook direct je typerating voor de 737-800, dus je zal sneller ergens terecht komen alleen transavia en arkefly? ik dacht dat de meeste vanuit daar juist daar niet terecht kwammen en bij een oostenrijkse maatschappij gingen vliegen, weet de naam effe niet..
Mja veel succes))) en ik hoop dat je een blog gaat maken, dan weet ik wat me te wachten staat
hey! 1 ding..je krijgt van de school geen typerating hoor (teminste..voor zover ik weet)...was het maar waar. Misschien dat je de MCC cursus op de 737NG sim hebt verward (Multi-Crew-Cooperation ) En studenten van de DFA komen overal terecht. Zoals dus Austrian Arrows, ArkeFly, Easyjet, Ryanair, Nikki, Thomas Cook, Titan.. noem maar op. En de DFA is nu preferred supplier voor Transavia (ok dat zijn de meeste scholen nu) Maar het opent deuren en als ik me er gewoon op focus moet het me gewoon lukken. En anders lijkt easyjet mij net zo geniaal.. lekker rondstuiteren in een A319. Nee alles is voor mij prima. Zolang het maar vliegt. | Gewijzigd: 8 december 2009, 16:12 uur, door Amarpilot
Citaat van Amarpilot, dinsdag 8 december 2009, 14:47 uur Ik twijfel nog of ik een soort van blog ga bijhouden ofzo. Want dat is tegenwoordig alweer zo onorigineel.
Welnee tuurlijk niet onorgineel! Jou eigen ervaringen die je deelt met andere mensen op de blog zijn uniek, niemand zal altijd hetzelfde meemaken, dus een blog zou zeker origineel zijn .
Lijkt me leuk als dat er is ja.
bedankt
succes,
SC
Is opzich een leuk idee! Ik ga ff kijken zo of ik een ontwerp kan verzinnen.
Zo'n prive 737 kan Oklohoma wel halen. Gaan we lekker die richting op
Ja dat kan, maar dat kost je 26 000€. En dat is niet zo slim. Want je bent dan nog nergens aangenomen. Stel je komt bij easyjet..maar je moet dan op een airbus..moet je nog eens een typerating betalen voor een airbus. Dus altijd pas je typerating halen als je aangenomen bent.
Welnee tuurlijk niet onorgineel! Jou eigen ervaringen die je deelt met andere mensen op de blog zijn uniek, niemand zal altijd hetzelfde meemaken, dus een blog zou zeker origineel zijn .
Ik heb nu wel het idee dat het toch wel leuk is ja . Dankuu
Van harte gefeliciteerd en ik wens je heel veel succes en vooral plezier in je carriére!
Ja . bedankt. Ik ben ook erg blij. We zullen zien wat er gebeurt qua carriére. Ik kan met 0% zekerheid zeggen waar ik terecht ga komen. Maakt het wel een beetje spannend. Als ik over 2 jaar deze topic teruglees..waar zal ik dan zitten?
Hehe misschien stel ik je vragen die je nog niet weet. Maar misschien hebben ze je dat verteld bij je solicitatie
Man, ik weet dat die selectie streng is, mag ik vragen welk niveau je hebt gedaan op school, en mogelijk nog iets gedaan hebt qua opleiding richting luchtvaart? En ja ik weet dat het niet alleen aan je niveau ligt ook jezelf
Nou, stel je gaat solliciteren bij een airline, dan word je beoordeelt op wie je bent en of je kunt vliegen. Niet of je een bepaald toestel uit je hoofd kent. Als je dan word aangenomen dan zeggen ze..nou kijk..we willen je opleiden voor die kist. Bij Transavia is dat niet moeilijk..dat is zowiezo 737NG. Maar dan krijg je tenminste je typ rating op een type waar je ook zeker weet dat je daar op terechtkomt. Als ik 26 000€ zou betalen voor überhaupt ook maar iets gedaan te hebben...dan is dat gewoon dom. Dan kom je op een fokker terecht en zit je met een typerating waar je niks aan hebt en een schuld die maar rente kost. Dus gewoon geen typerating halen voordat je aangenomen bent bij een airline. Just remember that.
En mijn niveau was HAVO NT met Natuurkunde 2 en Wiskunde B. Ik zoog heel erg in wiskunde. En in de havo 5 was de situatie hopeloos. Ik had het geluk een geweldige docent te krijgen. (Duco mikkers) Hij heeft mij der bovenop gekregen. En ik heb wonder boven wonder mijn op mijn examen een voldoende gehaald. Ik stond dankzij dat een 5 gemiddeld. En ik had voor Natuurkunde een 7, Biologie een 7..Scheikunde een 6, Engels 8, En dat is gewoon een prima cijferlijst. Dus die 5 voor WB maakte niet uit. Ik heb tijdens de selectie aangetoond dat ik prima kan hoofdrekenen. Dusssjaaa..het sleutelwoordje is motivatie eigenlijk. Als je der zelf in gelooft kan je dingen bereiken. Door mijn motivatie en overtuiging gingen veel mensen ook in mij geloven. Wat aan de andere kant ook een extra druk is. Maar ik kan prima onder druk werken. Ik heb op mijn examen gemiddeld 0.5 tot 1 punt hoger gehaald dan voor mijn schoolgemiddelde. Terwijl de statistieken bewijzen dat dit eigenlijk omgekeerd hoort. En dat was gelijk dan een argument tijdens mijn gesprek met de psycholoog.
Amar
Ow eigenlijk best verassend je cijfer lijst. Ik had verwacht dat je juist voor de vakken die specifiek in je pakket moeten zitten om enige kans van slagen te maken om bij de DFA te komen, je een ruim voldoende moest staan 7/8. Overigens heb ik zelf nog geen Havo gedaan vandaar dat ik over 4 a 5 jaar pas mijn stappen zet naar mogelijk een kans bij de DFA. Maar dat Natuur en Scheikunde appart is op de Havo.. Maar hebben ze nog iets in het bijzonder over wiskunde gezegt, gelukkig is dat mijn sterkste vak, maar ben toch wel benieuwd. Wat nou het belangrijkste is van wiskunde, uiteraard hoogte berekenen, fuel berekenen, gewicht maar of je daar een kei in moet zijn of niet. Tevens hetzelfde voor Natuur/Scheikunde, want daar vrees ik voor.. Motivatie, heb ik zeker maar misschien ken jij dat toevallig wel, van die kritische mensen die zeggen ja piloot is zwaar dit en dat? Terwijl je ieder vak moet leren Ik blijf het knap vinden dat het je is gelukt één van de vele gelukkigen, en nog wel in deze tijd! Nogmaals proficiat! En waarschijnlijk, zal ik je volgend jaar wel tegen komen, als ik naar een open dag ga van de DFA!
Alles is in feite even belangrijk. Maar als je wiskunde heel sterk is..en je natuurkunde wat minder dan is dat geen probleem lijkt me. Het moet alleen niet allebei laag zijn. Maarja..het is een beetje complex. Maar er is een simpel antwoord op. Je kan niet meer dan je best doen. Dus gewoon altijd je best doen. Dan moet het gewoon goed komen. Wat ook erg belangrijk is, is dat je zelfkennis hebt. Wat zijn je sterke punten? Wat zijn je zwakken punten? En..als je de vraag word gesteld: Waarom wil jij nou piloot worden? Kan jij dan vloeiend een antwoord geven zonder clichématige dingen erin. Dat is nog verdomt lastig! Nja en dat zijn van die kleine dingen. Ik heb gewoon mijn onderzoek gedaan en mij goed voorbereid. En het resultaat is te zien. En ik wil niet flauw doen. Maar ik ken 5 a 6 mensen die in de havo 5 zaten die allemaal hetzelfde hebben geprobeerd als ik. En ik had zo mijn twijfels bij sommigen..ik heb ze gewaarschuwd voor bepaalde dingen. Maar dat hebben ze in de wind geslagen. En ze zijn allemaal 1 voor 1 afgewezen. En vaak op de punten die ik heb aangekaart. Als ze gewoon aan de punten hadden gewerkt en beetje aan voorbereiding hadden gedaan...dan had het heel anders voor hun kunnen aflopen.
Anyway, ik zie er naar uit je te zien bij de DFA open dag. Wellicht zit wij dan wel samen in die sim om even een rondje te maken. Stuur mij maar een PM als je een datum hebt. En dan zullen we kijken of we wat kunnen regelen.
Amar
p.s...wat een lap text weer
Ik hoop je echt nog eens tegen te komen bij 1 van de airlines bijv transavia .
ik wens je heel veel succes amar .
groetje de spackman
Haha, En ik zal nog jaren te volgen zijn op onweer online. Alleen Ik heb zo het idee dat Eelde minder onweer vangt dan het al zo droge NHN. Although ik wel dichter bij de duitse grens zit. Maarja..we zullen zien . En bedankt | Gewijzigd: 9 december 2009, 04:41 uur, door Amarpilot
Ik ga van op 25 december met Korean naar Madrid. In een A330. Word vet. En ik kom de 27ste weer terug. | Gewijzigd: 9 december 2009, 21:47 uur, door Amarpilot
Citaat van anirnith, woensdag 9 december 2009, 8:13 uur wauw hartstikke gaaf dat je je droom na kan streven!
heel veel succes maar vooral ook heel veel plezier!!!
en een blog? best leuk om te kunnen volgen hoe het je vergaat op zo'n opleding!
ow ja... GEFELICITEERD!
Bedankt hè Ik denk dat als er een blog komt dat hij zeker hier ergens gepost word. | Gewijzigd: 9 december 2009, 23:38 uur, door Amarpilot