Heb je ooit al eens een hoog drachtig paard zien beuken tegen de muren, of paarden die zich laten vallen op de grond van doodsangsten? Waarschijnlijk niet. Mijn merrie heeft dit drie jaar terug meegemaakt, met een vroeg geboorte tot gevolg en met een dood veulen tot gevolg. Hoogdrachtige merries geef je ook niet zo maar een pilletje of laat je zeker niet plat spuiten.
Het zal jou paard maar wezen.
Of een verhaal van een vriendin van me, die liet haar hondje uit (was niet met oudjaar). Door onaangekondigd vuurwerk ging hij op de loop. Hondje weg, de dag erna gevonden naast de weg, DOOD gereden.
van dat hondje kan altijd gebeuren. Mijn ma heeft een keer een hondje doodgereden. stak tussen 2 auto's zomaar over precies voor het wiel! Het hondje rende ook net weg van zijn baasje!
Daar kan best wat minder moeilijk over gedaan worden..
op 31 december zal er namelijk naast vuurwerk nog een anders spektakel te zien zijn, namelijk een gedeeltelijke maansverduistering. Dus mocht je je mooie vuurpijl of cake staan te bewonderen en zie je de maan meekleuren dan weet je dat de natuur ook meedoet dit keer
thx voor de info
15-12-2009 | Door: ANP
ROTTERDAM - Oogarts De Faber van het oogziekenhuis in Rotterdam pleit voor een vuurwerkverbod. Volgens hem is het de enige manier om door te dringen tot jongeren. Afgelopen weekend raakten twee tieners van 13 en 14 jaar zwaargewond nadat een vuurwerkbom ontplofte. Een van de jongens moet een oog missen.
® kpnvandaag.nl
Schoonouders komen, drank / klaverjassen / 12 uur even buiten kijken / dan weer drinken en klaverjassen.
oneveer om een uur of 2 op bed, om 7 uur weer twee kids heerlijk (NOT).
Nieuwjaarsdag naar de rest van de familie.
Heb hier ook zeer zwaar vuurwerk uit belgie Haal het echt niet in me hoofd om daar gek mee te gaan lopen doen
Steek het al en neem zo snel mogelijk de pleitvaart Wil in 2010 graag alles aan lede maten nog hebben Dus ook ogen
Maarja Weer Vlaardingen Die blazen ook de hele binnenstad bijna op met een vreugde vuur met oud en nieuw 2 jaar geleden omdat die klojoos teveel benzine op het vuur gegooit hadden En door de mist de benzinedampen bleven hangen boven de grond
Vuurwerk
Heb hier ook zeer zwaar vuurwerk uit belgie Haal het echt niet in me hoofd om daar gek mee te gaan lopen doen
Steek het al en neem zo snel mogelijk de pleitvaart Wil in 2010 graag alles aan lede maten nog hebben Dus ook ogen
Maarja Weer Vlaardingen Die blazen ook de hele binnenstad bijna op met een vreugde vuur met oud en nieuw 2 jaar geleden omdat die klojoos teveel benzine op het vuur gegooit hadden En door de mist de benzinedampen bleven hangen boven de grond
Inderdaad, altijd die Vlaardingers! Wat een baggervolk.....
Gewoon ff normaal doen, en er is niets aan de hand
ik heb mezelf gisteren n melkbus aangeschaft ivm carbid schieten
MAAR! zonder deksel das te link met drank op...men neme n rol komo vuilniszakken en wat binnenbanden vd fiets
zak dr dubbel om fietsband als elastiek en whoppa knalt netzo hard en zo veilig dat je het kunt doen in je straat,
beetje vroeg maar alvast fijne dagen en n veilig uiteinde
Als je een vuurwerkverbod gaat opleggen krijg je alleen maar meer criminaliteit, vandalisme en illegaal vuurwerk. Vuurwerk is een traditie en dat zal (en moet) altijd zo blijven. Als mensen gewoon hun botte hoofd normaal gebruiken komt er geen vuurwerkverbod. Inderdaad zoals Svenn al zegt, het komt niet door het stuk vuurwerk, maar door de mensen die het vuurwerk afsteken. Deze mensen moeten hard aangepakt worden, niet het vuurwerk moet aangepakt worden. Maar er zijn veel te veel mensen in dit kikkerlandje die dingen gaan vernielen, vuurwerk naar politie gooien en veel te veel drinken met oud & nieuw. Dat zijn wat mij betreft geen liefhebbers maar die staan juist meer aan de kant van de haters. Want áls er dan al zo'n vuurwerkverbod zou komen.. Komt het alleen door die malloten.
GEBRUIK DUS JE HERSENS EN LATEN WE DE TRADITIE GEWOON NORMAAL VOORTZETTEN!!
Ik ben met paar vrienden ook met een kas rookbom bezig. Doel: de rookbom in die video overtreffen. Ik schat onze rookbom straks 15 kilo!
We gaan zo'n 150 doeken gebruiken (waaronder ook dekbedlakens, theedoeken en badlakens)
ik heb mezelf gisteren n melkbus aangeschaft ivm carbid schieten
MAAR! zonder deksel das te link met drank op...men neme n rol komo vuilniszakken en wat binnenbanden vd fiets
zak dr dubbel om fietsband als elastiek en whoppa knalt netzo hard en zo veilig dat je het kunt doen in je straat,
beetje vroeg maar alvast fijne dagen en n veilig uiteinde
Wij doen hier dus ook carbid schieten met een melkbus. Ook wij gebruiken die deksel niet omdat dat te gevaarlijk is, ook al doe je er een touw aan of iets dergelijks. Wij gebruiken hier een oude voetbal die we erop duwen. Goed vast duwen, niet té vast uiteraard voor 't geval als ie eens een keer niet goed afgaat, maar het resultaat is nét zo goed.
Enig nadeel is dat je soms bijna 100m moet gaan lopen om die bal weer te vinden....