De ene vind het sensatie als de aarde vergaat en de andere als er een olifant word geboren hahaha.
Het ziet er op zich allemaal wel spannend uit moet ik zeggen al heb ik nog wel eens moeite met de kaarten te ontcijferen letterlijk. En alle termen als hpa van 995 klinken me niet echt bekend in de oren.....
En wat het knmi betreft met een weeralarm, dat geven die gasten voor de gekste dingen net als de anwb. Als je wel eens kijkt naar van die rampen films dan is er een noodsituatie en alleen waar ze aan denken is, laten we nix zeggen anders creeren we een chaos. En daar zie ik de nederlandse overheid en het knmi heeel goed voor aan. Dus wat dat betreft,..... neem het heft in eigen handen lijkt me het beste.
Thanx Jan en we blijven het volgen.... | Gewijzigd: 5 december 2009, 22:12 uur, door mrijkhals
Ik ben Roland, en m'n hobby is fotografie, vooral van paarden. Kijk maar op de onweer-onlinehyves en dan dan Ro.
M'n pa is al helemaal gek van het weer, en die genen hebben zich het laatste jaar bij mij ook ontwikkeld geloof ik.
Ik ben vrachtwagenchauffeur, en zit geregeld mobiel online op onweer-online om de stand van zaken bij te houden.
Heb daar zelfs speciaal een internetblok en snelle telefoon voor aangeschaft
Ik heb nog helemaal geen verstand van die kaarten enzo, en of er een orkaan komt weet ik ook niet, maar ik weet wel wel dat ik hier m'n informatie vandaan moet halen.
25/26 mei zat ik er met mn vrachtwagen midden in, op de 28, ter hoogte van Nijkerk. De bomen vielen voor m'n neus op de snelweg, thuis ging ik zoeken en zo kwam ik bij jullie
Als leek neem ik alles wat hier staat heel letterlijk, en als er een vraagteken achter dit topic staat neem ik dat ook zo op.
Ik hou van extreem weer, als ik thuis zit. Maar als ik op de weg zit mag het van mij gewoon, gewoon blijven..
Gr Ro
Tegelijkertijd is er een laag ten Oosten van ons, dat doorloopt naar Skandinavie. Daar ten oosten van staat het Siberie hoog. Het lijkt erop (denk ik, maar goed ben ook maar een leek) dat het Westelijke hoog en het Siberie hoog in het Noorden wel eens contact zouden kunnen maken, wat een oost stroming zou betekenen (de Siberie -express, diepvrieskou!)vanaf Siberie tot aan de Britse eilanden !!
Nu is dit natuurlijk allemaal koffiedik kijken op die termijn, maar leuk om in de gaten te houden
En dit alles voorafgegaan door een storm ten gevolge van het aktiveren van de westcirculatie doordat de temperatuursverschillen tussen noord en Zuid erg groot worden. | Gewijzigd: 5 december 2009, 23:56 uur, door stratocumulus
Weet ik nog goed, kon ik mooi van school naar huis lopen, fietsen ging niet | Gewijzigd: 6 december 2009, 00:46 uur, door Ro75
Dit is wel apart trouwens. Op de site van KNMI staat een bericht met een laatste update datum 8 december 2009, komende dinsdag dus. En dat bericht gaat heel toevallig over de storm van december 1703. Waarom hebben ze nu al een bericht klaarstaan voor komende dinsdag wat over een storm gaat? Zouden zij misschien ook het eea verwachten?
http://www.knmi.nl/cms/content/24864/de_de...rstorm_van_1703
@ Kevin
@ Zorba
@ Ro75
In 1991 werd het in februari opeens erg koud, toen er zich boven Scandinavië een hogedrukgebied ontwikkelde. Op de 6e van die maand trok een afgesnoerde hoeveelheid zeer koude lucht vanuit Siberië over ons land. Op 5,5 km hoogte daalde het kwik tot -43 graden, hetgeen bij ons zeer uitzonderlijk is. Een temperatuur van -35 graden is op dat niveau niet ongebruikelijk. Hierdoor werd het ook aan de grond erg koud met middagtemperaturen van rond -10 graden. Storingen, die aan de rand van de koude put ontstonden, zorgden de dagen erna voor herhaaldelijk sneeuwval. Het systeem heeft meer dan twee weken boven Europa rondgezworven, voordat het eindelijk van de weerkaarten verdween.
Herhaaldelijk sneeuw witte kerst dit jaar ???
Valt op zich nog wel mee dan in 1991.... kan me ook nix extreems herinneren alleen dat het reete koud was.
bron: http://wsk.xsbb.nl/viewtopic.php?f=12&t=88646#p740889
| Gewijzigd: 6 december 2009, 09:15 uur, door mrijkhals
Weatherservice
Koop alvast maar dikke jassen en een wolle muts... en schaatsen .... lang leve het thuiswerken haha
Wordt het echt zo erg dan
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Jenever can tell he. En ook daarvan een fles in huis om warm te blijven hahaha.
Och ik heb geen idee maarja gezien ik in zeeland woon dicht bij de kust en wind uit zee, brrrrrr.... moet er niet aan denken, heb al een hekel aan winter weer laat staan dit soort grappen. Maar we blijven het volgen en we zien wel. Maandag weten we meer he, we zullen zien.