Nick
het ging om de betreffende weer voorspellende instantie toch .... en geen sneeuw met wind ( appels en peren ) vergelijken.....
Jan is in deze een nieuwsposter en verdient het niet om aangevallen te worden ...
geloof ervan wat je wilt ... het is een voorspelling . <-- PUNT
Groet,
SC
ook weersites in Engeland, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Schotland geven geen bijzondere weersberichten voor de komende 7 dagen.
op wetter.de staat voor dinsdag 8 december het volgende kaartje:
waar zie jij orkaan, sneeuw en -10?
en btw, 25/26 mei was er geen sprake van een orkaan, -10, sneeuw. dus die vergelijking gaat in mijn ogen niet op.
volgens mij is dit van jou gewoon een sensatieverhaal om zoveel mogelijk mensen naar deze site te trekken, en dat valt me behoorlijk van jou tegen.
Ga dan naar een andere website.. je hoeft hier niet te komen hoor.
Weet dat hier mensen zijn die verstand van het weer hebben Maar de voorspelling is voor volgende week
Zover kan je nooit vooruit spellen
Hier dus voorlopig nog geen kaarsjes aan Kijk vanaf zondag weer de berichten Knmi zal ook wel met wat moeten komen Als er echt een orkaan komt 8 december
En ja knmi zit er ook wel eens naast Maar waarschuwen kan altijd Houd de berichten hier in de gaten
Temperatuur op 850hPa
Luchtdruk op zeeniveau:
| Gewijzigd: 4 december 2009, 17:29 uur, door Sietse
Een storm zou wel erg gaaf zijn hopelijk ook enorme golven We wachten af.
1 Ding is 200% zeker ik gaat het forum goed in de gaten houden
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Nu afwachten hoe zeker het is dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.
En de neerslag die valt is dat dan sneeuw of.....?
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Een dikke 12 Beaufort is voor Nederland uitgesloten. Het laag positioneerd zich te noordelijk. Interessant topic Jan.
Weatherservice
De EUROPEANEN (RUN 00:00 => Dit laat toch een redelijk 'krachtig' laag zien..)
Het Europese ECMWF-model plaatst het laag zuidelijker dan het GFS-model, hoop dat het GFS model gelijk krijgt
Nu is die goed en mag dan gerust naar het noordelijke noordzee komen, NW storm kan dan niet op bij mij
Ik hou het wel even in de gaten maar ik verwacht niet veel.
Volgende week pas maar even oordelen
Ik krijg weer een beetje het zomergevoel; met zijn allen wachten op die enorme onweersbuien en windstoten e.d. Fantastisch! Leuk dat er misschien weer heftig weer aankomt, het is erg leuk om dat met z'n allen te delen op dit forum met andere weer'freaks'. Hoe extremer hoe beter, ahum... er zijn natuurlijk grenzen.
Ik heb vorige week de film 'The Day after tomorrow' weer eens gezien; maar daar zit ik verder dus niet op te wachten. Heftige sh*t! Heb overigens wel mijn survival-pack weer klaar liggen, en zandzakken, pakken pekel, kaarsen en mijn windscherm. Verder afscheidsbrieven en levensverzekering nog even snel geregeld... Kortom, ik ben er klaar voor.
Nee even serieus, gne; een vette storm zou echt geweldig zijn (uiteraard hoop ik dat er geen ongelukken gebeuren), daarna gevolgd door een flinke koude periode met veel sneeuw en ijs; een lekkere ouderwetse winter en dan ook nog eens tijdens de feestdagen! Top!
Mensen, neem nog een lekker warme choco of pittige snaps en geniet van de heerlijke decemberdagen!
"May the weather be with you!"
Ik krijg weer een beetje het zomergevoel; met zijn allen wachten op die enorme onweersbuien en windstoten e.d. Fantastisch! Leuk dat er misschien weer heftig weer aankomt, het is erg leuk om dat met z'n allen te delen op dit forum met andere weer'freaks'. Hoe extremer hoe beter, ahum... er zijn natuurlijk grenzen.
Ik heb vorige week de film 'The Day after tomorrow' weer eens gezien; maar daar zit ik verder dus niet op te wachten. Heftige sh*t! Heb overigens wel mijn survival-pack weer klaar liggen, en zandzakken, pakken pekel, kaarsen en mijn windscherm. Verder afscheidsbrieven en levensverzekering nog even snel geregeld... Kortom, ik ben er klaar voor.
Nee even serieus, gne; een vette storm zou echt geweldig zijn (uiteraard hoop ik dat er geen ongelukken gebeuren), daarna gevolgd door een flinke koude periode met veel sneeuw en ijs; een lekkere ouderwetse winter en dan ook nog eens tijdens de feestdagen! Top!
Mensen, neem nog een lekker warme choco of pittige snaps en geniet van de heerlijke decemberdagen!
"May the weather be with you!"
Shit zo werken me moltovs niet, oja pas 8 december
maar vuurwerk in sneeuw of op het ijs gooien nitraat of pijpbom onder het ijs