denk je nou heus dat de knmi zoiets voor de mensen zou gaan verzwijgen?
ik zie het niet gebeuren dat ze de weersvoorspellingen ineens gaan aanpassen.
dinsdag is het 8 december en voor die dag staat gewoon herfstachtig weer voorspeld.
als er een storm in aantocht was dan stond dat wel vermeld op de site van het knmi.
ik vertrouw eerder op een instantie die ik wel ken, het knmi, dan een site die ik niet ken, hoe gewaardeerd die ook mag zijn.
ook weersites in Engeland, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Schotland geven geen bijzondere weersberichten voor de komende 7 dagen.
ten tweede: bij het bericht aan het begin van deze topic staat nergens vermeld dat het van een duitse meteorologische site komt, laat staan dat er een link bij staat.
dus laat maar eens zien.
ik ben benieuwd.
sowieso, Jan, het kopje Gevaarlijke orkaan in aantocht? met een vraagteken zegt mij al genoeg.
het woordje gevaarlijke zou daar rustig weggelaten kunnen worden want wanneer is een orkaan niet gevaarlijk? | Gewijzigd: 4 december 2009, 15:04 uur, door stef-c
Touché . Dat zijn echt onheilspellende kaarten Jan. Maar GFS is de laatste tijd wel redelijk bruusk met voorspellingen (zie de aanval van de winter rond midden december).
Wordt zeker gevolgd, Weatherservice
ik herhaal:
ook weersites in Engeland, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Schotland geven geen bijzondere weersberichten voor de komende 7 dagen.
op wetter.de staat voor dinsdag 8 december het volgende kaartje:
waar zie jij orkaan, sneeuw en -10?
en btw, 25/26 mei was er geen sprake van een orkaan, -10, sneeuw. dus die vergelijking gaat in mijn ogen niet op.
volgens mij is dit van jou gewoon een sensatieverhaal om zoveel mogelijk mensen naar deze site te trekken, en dat valt me behoorlijk van jou tegen.
waar val ik hem aan?
het enige wat ik vraag aan hem is mij te laten zien waar dat staat.
als je dat aanvallen noemt dan vind ik dat erg makkelijk.
en sinds wanneer is het in Nederland verboden je mening ergens over te geven??
op de betreffende site staat ook duidelijk dat een minderheid van de modellen dit aangeeft, maar dat, gezien het heftige karakter hiervan ze het de lezer niet willen onthouden omdat dit een van de MOGELIJKE scenarios is. Lijkt me duidelijk
Zoals ik hier ook al las, er zijn dieren die buiten staan die moeten op tijd op een veilige plaats kunnen worden gezet. Om nog maar te zwijgen van alle dakloze mensen.
Ik ga dit topic hier maar eens goed in de gaten houden... remember 25/26 mei, toen was O-O toch ook juist!!! Op het KMI hadden ze dat toen ook niet verwacht.
het enige wat ik vraag aan hem is mij te laten zien waar dat staat.
als je dat aanvallen noemt dan vind ik dat erg makkelijk.
en sinds wanneer is het in Nederland verboden je mening ergens over te geven??
http://www.wetter.de/cms/aktuell/wetterber...7&nocache=1
Ik vind jouw gedrag buitengewoon storend en zeer onvolwassen met je rare beschuldigingen.
er is een verschil in mening geven en mensen afbranden.
volgende keer beter onderzoek doen voordat je zo tekeer gaat in een topic. | Gewijzigd: 4 december 2009, 15:20 uur, door Pgs3000
Ik vind jouw gedrag buitengewoon storend en zeer onvolwassen met je rare beschuldigingen.
volgende keer beter onderzoek doen voordat je zo tekeer gaat in een topic.
waar ga ik tekeer????
wie zegt mij waar ik tekeer ga???
waar ben ik storend en onvolwassen???
ik geef gewoon mijn mening en daarop word ik neergesabeld, omdat ik het met een van de mods hier niet eens ben?
wat is dit voor belachelijk gedrag van jullie?
een antwoord van mij waarin ik een duidelijk plaatje zet dat er niks aan de hand is word direct verwijderd en mij worden allerlei verwijten naar mijn hoofd geslingerd, waar helemaal niks van waar is.
sinds wanneer mag je op een forum niet ergens over discussiëren?
leg mij dat maar eens uit.
ik vind dit ronduit belachelijk.
over onvolwassen gedrag gesproken.
maar ik wil 10 tegen 1 wedden dat ook dit bericht verwijderd wordt want men kan hier schijnbaar niet tegen kritiek.
Om eerlijk te zijn.. ja. KNMI vertrouw ik voor geen meter.
*kuch*
En nu is het klaar en gaan we weer ontopic. Bedankt.
ik geef gewoon mijn mening en daarop word ik neergesabeld, omdat ik het met een van de mods hier niet eens ben?
wat is dit voor belachelijk gedrag van jullie?
een antwoord van mij waarin ik een duidelijk plaatje zet dat er niks aan de hand is word direct verwijderd en mij worden allerlei verwijten naar mijn hoofd geslingerd, waar helemaal niks van waar is.
sinds wanneer mag je op een forum niet ergens over discussiëren?
leg mij dat maar eens uit.
ik vind dit ronduit belachelijk.
over onvolwassen gedrag gesproken.
maar ik wil 10 tegen 1 wedden dat ook dit bericht verwijderd wordt want men kan hier schijnbaar niet tegen kritiek.
zoals ik je al meldde, Het is helemaal geen probleem om over het topic te discussieren. Ik vind alleen dat het niet eerlijk is om (in dit geval Jan) er van te beschuldigen dat hij een "verzonnen bericht" heeft geplaatst om meer leden te werven. Zoiets zeg je niet en dit heeft met een discussie niks te maken. Ik zou het dan ook ten zeerste waarderen om nu ontopic verder te discussieren.
op de betreffende site staat ook duidelijk dat een minderheid van de modellen dit aangeeft, maar dat, gezien het heftige karakter hiervan ze het de lezer niet willen onthouden omdat dit een van de MOGELIJKE scenarios is. Lijkt me duidelijk
Dan hadden ze er ook het vervolg van het scenario volgens dat model (GFS dus) mogen bijvertellen lijkt mij...
Dat laag stevent helemaal niet op de Britse eilanden, dan wel het continent af, het blijft gewoon stationair en vult zich gewoon op (dergelijk laag is trouwens helemaal niet uitzonderlijk op die plaats daar in de winter, is trouwens evenmin het gevolg van de mogelijk op til zijnde poolwervelsplitsing). De luchtdrukverdelingskaart van 24h later bijv. ziet er al heel wat minder sensationeel uit...
Pure sensatieberichtgeving... aanhoudende zuidwestcirculatie zal zo niet aanslaan zeker
In iedergeval, ik zou het wel vet vinden als we windsnelheden boven de 100 km/h krijgen, en als we ook nog eens wat winter krijgen!