Eerst maar eens afwachten of er woensdag een sneeuwdek gevormd wordt, zo ja, dan zou die diepvries wel eens vol gas kunnen geven. Ik denk dat ik toch maar eens stiekum een kaarsje ga opsteken. | Gewijzigd: 14 december 2009, 03:11 uur, door Rutte31
http://www.weerplaza.nl/wereldweer/stad.asp?stad=45
| Gewijzigd: 14 december 2009, 03:10 uur, door Kalle1979
Overigens verbaasd het mij dat hier niets is bevroren. Auto's en gras zijn niet wit. De vorst is er maar het valt hier in Arnhem nog alleszins mee: -1.4°C graden. | Gewijzigd: 14 december 2009, 08:02 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Overigens verbaasd het mij dat hier niets is bevroren. Auto's en gras zijn niet wit. De vorst is er maar het valt hier in Arnhem nog alleszins mee: -1.4°C graden.
Waarschijnlijk komt dit omdat het bijna de hele nacht al bewolkt is in het oosten, dit houd de uitstraling tegen en kan er dus voor zorgen dat er geen rijp ontstaat
Net wakker
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
http://www.weatherlink.com/user/jpp/index....y&headers=1
JPP
Deze week vriest het dat het kraakt in Limburg en de rest van Vlaanderen. Onze weerman Ruben Weijtjens voorspelt temperaturen tot min 8 graden in onze provincie.
"De temperaturen komen deze week amper boven het nulpunt uit", zegt hij. "Maar het blijft overwegend droog en zonnig. Tegen het einde van de week zouden er wat sneeuwvlokjes uit de lucht kunnen vallen. Volgende week lijkt het zachter te worden. Een witte kerst is dus nog onzeker."
©HbvL
donderdag zie nwe de wind na de kleine storing al snel weer oostelijk gaan. Dus dan komt er een flink portie kou op donderdagnacht aan en geeft vrijdag een koude ijsdag, waarschijnlijk in heel nederland!
Die "Weinschtstauwetter" zit er traditiegetrouw wellicht wel in, maar richting eindejaar lijkt de kou terug te keren omdat in de laatste uitdraaien het krachtige laag boven oceaan verstek laat gaan. en juist zuidelijk in gaat komen betekend juist versterking van de aanvoer over land. de straalstroom ligt zuidelijk (spanje) dat voorkomt dat bij ons oceaandepressies aanland kunnen komen. hoewel deze straalstroom iets noordelijker(frankrijk) wordt berekend eind van de week, komt ie niet boven ons hoofd te liggen. genoeg tegendruk van de H's boven noord europa.
samenvatting van de vooruitzichten blijft nog veel onzeker, vandaagmorgen vrij koud, woensdag/donderdag iets 'warmer'met kustgebieden kans op (smeltende)sneeuw of regen vanaf donderdag kouder tot zondag, dan zeer onzeker
JPP | Gewijzigd: 14 december 2009, 11:32 uur, door JPP
http://www.weer.nl/nl/home/weer/weerkaarte...b05e601813.html
tis nog ver weg we houden hoop..
JPP