Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
PatrickM
Lid
13 december 2009, 13:31 uur | Bericht #59421
De vooruitzichten worden gelukkig weer wát beter. maar het kan nog beter. ( Dat kan altijd)
13 december 2009, 14:01 uur | Bericht #59425
ik ben benieuwd wat de volgende kaartjes zeggen
Waarom deze advertentie?
jewaitit
Lid
13 december 2009, 14:10 uur | Bericht #59426
Ik hoop zoo erg dat dit keer de kou echt uitpakt!! Hoeveel kans is er op een polar low deze week?

mvg Jewaitit
13 december 2009, 14:29 uur | Bericht #59428
Citaat van jewaitit, zondag 13 december 2009, 14:10 uur Ik hoop zoo erg dat dit keer de kou echt uitpakt!! Hoeveel kans is er op een polar low deze week?

mvg Jewaitit

Momenteel is er niets meer van over....

NORDIC_csnow_128.png

NORDIC_csnow_129.png

NORDIC_csnow_130.png

NORDIC_csnow_131.png

NORDIC_csnow_132.png
13 december 2009, 14:36 uur | Bericht #59429
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zondag 13 december 2009, 14:29 uur Momenteel is er niets meer van over....

Niet hoopgevend
Zie mijn hobby via de link
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos

En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
13 december 2009, 14:39 uur | Bericht #59430
Citaat van Weatherman, zondag 13 december 2009, 14:36 uur Niet hoopgevend

Ach ja een polar low ontstaat vrij snel......
Sietse
Lid
13 december 2009, 14:40 uur | Bericht #59431
Schaatsgekte?

Zogauw de eerste negatieve temperaturen verwacht worden, begint Nederland zich bezig te houden met de vraag of we kunnen gaan schaatsen. Weerplaza.nl geeft op deze vraag antwoord.

Vorming van ijs
Om ijs te laten ontstaan moeten veel dingen meezitten. Uiteraard moet de lucht koud zijn, liefst zover mogelijk onder nul. Ook mag het niet te hard waaien, want dan beweegt het water te veel en bevriest het moeilijk. Helemaal windstil is ook niet goed, want dan wordt de warmte vlak boven het water niet afgevoerd. Dan hebben we nog de externe factoren zoals het afvoeren van verwarmd water in een sloot, kanaal of rivier en het kunstmatig veranderen van de stromingsnelheid van het water met behulp van waterkeringen. Er zullen vast nog veel meer zaken meespelen zoals bijvoorbeeld vervuiling.

Heerlijk schaatsen...

Gelukkig heeft het verleden vaak genoeg bewezen dat het water toch op veel plaatsen kan bevriezen. Om enig gevoel te krijgen voor de snelheid waarmee het bevriest en hoe dik het ijs dan zal zijn heeft het KNMI in het verleden een ijsgroeimodel ontwikkeld. Dit najaar heeft Weerplaza dit model mogen ontvangen en vanaf vandaag kunt u samen met ons de uitkomsten dagelijks bekijken. U vindt ze op Winterplaza.nl.

Voor 9 verschillende regio's berekent Weerplaza elke 12 uur (rond 10 uur en 22 uur) de verwachte ijsgroei. De berekening geldt voor water dat 2 meter diep is en niet in beweging is. De uitkomsten moeten gebruikt worden als een inschatting van de ijsdikte in die regio. Vanwege de eerder genoemde lokale effecten kan de situatie van plek tot plek sterk afwijken. Echter, het KNMI heeft het model al jaren met goed resultaat in gebruik dus de uitkomsten zijn zeker een goede indicatie.

Juichen of balen?
De weersverwachting is in het model de allesbepalende factor. Temperatuur, wind, bewolking en de hoeveelheid sneeuw op het ijs bepalen uiteindelijk de uitkomst. De weersverwachting voor de komende week is ronduit winters. In de nachten gaat het licht tot matig vriezen, soms zelfs tot -8 graden. Overdag komt de temperatuur echter vaak in de buurt of zelfs iets boven het vriespunt. Dat helpt de ijsgroei natuurlijk niet. Vooral woensdag is wat dat betreft een spannende dag. De weermodellen berekenen een storing die vlak langs ons land trekt. Hierdoor kan de wind de oosthoek verlaten en mogelijk even van zee gaan waaien. In een groot deel van Nederland kan het dan 's middags een paar graden dooien. Daarna lijkt de kou overigens wel weer terug te komen.

De ijsdikte verwachting voor regio Zuidoost

Het ijsgroeimodel houdt rekening met de onzekerheden. 52 verschillende weerscenario's worden doorgerekend en dat levert uiteindelijk een kansverwachting op. Hiernaast ziet u de grafiek voor de regio Zuidoost. In de loop van dinsdag begint het eerste ijs te ontstaan om daarna gestaag verder aan te groeien. De ijsdikte kan aan het einde van de week al 4 cm zijn. Mocht de kou na het komende weekeinde aanhouden dan wordt het ijs een centimeter of 8. Vanaf ongeveer 5 cm is het ijs sterk genoeg voor een enkele schaatser. Pas vanaf 10 cm kunnen we gaan denken aan toertochten. De huidige berekening geeft dus hoop. Het begin is er, maar overtuigend is het nog niet.

Met de huidige weersverwachting in de hand lijkt er van schaatsen deze week dus nog weinig terecht te komen. De berekeningen zijn voor 2m diepte. Minder diep water bevriest iets sneller dus een ondergelopen weiland of sintelbaan kan aan het einde van de week misschien wel net sterk genoeg ijs hebben. Gelukkig is er elke 12 uur een nieuwe berekening...

©Weerplaza
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
13 december 2009, 15:14 uur | Bericht #59436
Pluim van meteo Consult

Sietse
Lid
13 december 2009, 15:17 uur | Bericht #59437
Volgens de pluim gaat de temperatuur met de kerst dus weer omhoog.. Ach ja, een warm en droog oud en nieuw is ook wel eens leuk. Beter dat dan buiten vuurwerk afsteken in de kou
“There is no such thing as bad weather, only different kinds of good weather.”Mijn Weerblog
13 december 2009, 15:18 uur | Bericht #59438
Citaat van Sietse, zondag 13 december 2009, 15:17 uur Volgens de pluim gaat de temperatuur met de kerst dus weer omhoog.. Ach ja, een warm en droog oud en nieuw is ook wel eens leuk. Beter dat dan buiten vuurwerk afsteken in de kou

Euh omlaag toch Zie rode lijn Was gisteren hoger ingetekend
13 december 2009, 15:30 uur | Bericht #59439
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zondag 13 december 2009, 15:18 uur Euh omlaag toch Zie rode lijn Was gisteren hoger ingetekend

Dat is prachtig

just0408
Lid
13 december 2009, 16:07 uur | Bericht #59442
Ja, zo zou het er eigenlijk uit moeten zien..
Wolkje7
Lid
13 december 2009, 16:07 uur | Bericht #59443
Ik kijk nu alleen even naar aankomende week. Verder kijken is mij te voorbarig.
Als ik voor Arnhem naar deze week kijk, zitten we goed met de vorst én met sneeuwval. Vooral donderdag
Ik ben benieuwd.

Bron: Foreca

Bron: Foreca | Gewijzigd: 13 december 2009, 16:26 uur, door Wolkje7
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4

Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)

Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
13 december 2009, 16:15 uur | Bericht #59445
Citaat van Wolkje7, zondag 13 december 2009, 16:07 uur Ik kijk nu alleen even naar aankomende week. Verder kijken is mij te voorbarig.
Als ik voor Arnhem naar deze week kijk, zitten we goed met de vorst én met sneeuwval. Vooral donderdag
Ik ben benieuwd.

Welke site is dat

13 december 2009, 16:16 uur | Bericht #59446
Pluim 13.00u

frank7
Lid
13 december 2009, 16:20 uur | Bericht #59447
voor mensen die snakken naar min 50 ofzo koop een vrieskist en ga daar lekker inzitten kijk das pas kou ! wedden dat je dat minder leuk vind en heel snel terug wilt naar de lente hahahahahahahaah

dat bedoel sorry maar moest het ff kwijt.

we hebben al een iceman rondlopen in nederland.

13 december 2009, 16:22 uur | Bericht #59448
Citaat van falco, zondag 13 december 2009, 16:20 uur voor mensen die snakken naar min 50 ofzo koop een vrieskist en ga daar lekker inzitten kijk das pas kou ! wedden dat je dat minder leuk vind en heel snel terug wilt naar de lente hahahahahahahaah

dat bedoel sorry maar moest het ff kwijt.

we hebben al een iceman rondlopen in nederland.

Laatste keer!!!! Ik heb al een paar keer jou berichten gequote en daarmee ook aangegeven dat je iedereen in zijn waarde moet laten ongeacht het sneeuw/vorst of onweer is!! Als je geen behoefte hebt om dit te lezen laat dan ook je reacties achterwegen.
Wolkje7
Lid
13 december 2009, 16:28 uur | Bericht #59449
Citaat van Weatherman, zondag 13 december 2009, 16:15 uur Welke site is dat

Oeps, tóch weer vergeten
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4

Velp 2018:

Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)

Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Seb_B
Lid
13 december 2009, 16:30 uur | Bericht #59450
Conclusie van dit alles:
T kan vrieze, t kan dooie
frank7
Lid
13 december 2009, 16:30 uur | Bericht #59451
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, zondag 13 december 2009, 16:22 uur Laatste keer!!!! Ik heb al een paar keer jou berichten gequote en daarmee ook aangegeven dat je iedereen in zijn waarde moet laten ongeacht het sneeuw/vorst of onweer is!! Als je geen behoefte hebt om dit te lezen laat dan ook je reacties achterwegen.

ow ik heb het niet eens gelezen ? de reacties van je en van de anderen omdat ik weet dat iedereen zijn mening mag geven .

en zeg nu zelf als het straks mijn 29 graden is begint iederen te zeuren godver wat is het koud zeg niet dat het nietw aar is .

Ik mag niet zeggen dat ik het geweldig vind die disccusie en dat iedereen maar blij is als het vriest dat het kraakt.
en straks als het zo koud is en dan durf jij om 30000 euro te wedden dat er geen 1 reactie komt van alle leden dat ze het geweldig vinden als het stevig vriest.

Ik wil alleen maar zeggen dat ze nu dit zeggen en paar dagen later weer liggen te zeuren..

Nou dat mag toch wel is niets verkeerd mee
ik houd niet van die kutkou is allemaal slecht voor je CO2 luchtvervuiling

wat denk je al die rotzooi in de lucht denkt niemand over naar

als het maar mooi wit is buiten.

en al dat zout de pekel moet worden gestooid wie betaald dat ? precies

ouderen sterven door de kou leidingen vriezen kapot

geweldig Jan ow wat mooi.

sorry maar zit er nu niemand heir die van de lente houd en van zacht weer ?
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 491 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 491, lezen 6 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 18".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden