Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
PolderPS
Lid
11 december 2009, 10:39 uur | Bericht #58896
Heerlijke berichten Jan, (ook al hou jij er niet van). Laat maar gauw polar lows richting ons landje komen.
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
Loeck
Lid
11 december 2009, 10:48 uur | Bericht #58897
Eindelijk wordt het ook een beetje koud in Brielle

Afbeelding_3.jpg
Waarom deze advertentie?
Boxer
Lid
11 december 2009, 10:52 uur | Bericht #58898
Voor mijn gevoel gaat het erg snel allemaal, wind is hier ook al gedraaid naar NNO en de temp daalt ook al
Als je niet meer durft te zeggen wat je meent, zal je al snel niet meer menen wat je zegt!
JPP
Lid
11 december 2009, 10:59 uur | Bericht #58900
Ik zit eens even te denken aan de situatie van vorig jaar. Hoewel de winter toen iets later kwam. doen de GFS kaarten mij toch daaraan denken. Half december werd er voor het zuid-oosten al waarden onder de -10 verwacht voor de jaarwisselingen en de eerste week van januari. terwijl de noord(west)elijke delen van NL veel warmer werden verwacht.
Dat zie ik nu ook weer terug komen. En toen kwam het uit. zie kaartje van 6 januari J.L.

Bij ons (Workum ZW Fryslân) vroor het amper terwijl in limburg -20 op de teller stond. Iedere keer weer die draaing van de in wind naar westelijke richtingen gooiden roet in het eten van o.a. een elfstedentocht en groot schalig schaatsplezier bleef hier uit.

maw nu vrees ik weer het ergste voor onze kustregio's en dus ook Fryslân.

Wat is jullie mening?
11 december 2009, 11:05 uur | Bericht #58901
Deur winterweer helemaal open

De wind is inmiddels gedraaid naar het noorden tot noordoosten en wordt geleidelijk aan koudere lucht aangevoerd. Omdat deze lucht vochtig is en er veel bewolking in voorkomt zal het de komende nacht nog niet tot vorst komen. De nacht naar zondag geeft al wel wat lichte vorst en de nacht naar maandag kan lokaal al matige vorst geven: -2 tot -5 graden. Misschien dat er zondag een vlokje (natte) sneeuw valt.

Lange tijd was er grote onduidelijkheid over de ontwikkelingen na het weekend. Inmiddels is er meer duidelijkheid. Een hogedrukgebied boven Scandinavië neemt de regie over. Overdag komt het kwik nauwelijks boven het vriespunt uit en volgens sommige computerberekeningen zullen (vooral landinwaarts) enkele ijsdagen kunnen voorkomen. Op dinsdag en woensdag komt er een storing vanuit het noorden opzetten die vooral in de kustgebieden de temperatuur doet oplopen, landinwaarts blijft het kwik de grootste moeite houden boven nul uit te komen. Op die dagen zou er best eens een sneeuwbui kunnen voorkomen. Bij zee zal dit vooral natte sneeuw of regen zijn.

Na woensdag wordt de onzekerheid weliswaar groter, maar voorlopig ga ik uit van een verscherping van de kou. In de nachten vriest het dan licht, maar op steeds meer plaatsen ook matig en overdag schommelt het kwik rond of zelfs iets onder het vriespunt. Dat de diverse computermodellen de grootste moeite hebben met de ontwikkelingen is niets bijzonders. Het is een ongewone drukverdeling en ik moet dan ook nog maar zien of de straffe noordwest circulatie die het ECMWF op de lange termijn berekent ook werkelijkheid gaat worden. Duidelijk is dat ons een winterweek staat te wachten waarbij de details ons kunnen verrassen en het einde van de winterse periode volstrekt onduidelijk is.

Bron: Piet Paulusma
JPP
Lid
11 december 2009, 11:06 uur | Bericht #58902
beter nog het kaartje van 7 januari

| Gewijzigd: 11 december 2009, 11:06 uur, door JPP
jewaitit
Lid
11 december 2009, 11:26 uur | Bericht #58903
Ik begin nu wel te geloven dat volgende week een winterse week word met veel kou en af en toe sneeuw. Maar ik wacht me nog even met verheugen op die getallen overdag -6 op 2e kerstdag. Dat is me nog te ver vooruit!

Wel leuk dat het kouder word vooral met de donkere dagen voor kerst
11 december 2009, 11:29 uur | Bericht #58904
Citaat van jewaitit, vrijdag 11 december 2009, 11:26 uur Ik begin nu wel te geloven dat volgende week een winterse week word met veel kou en af en toe sneeuw. Maar ik wacht me nog even met verheugen op die getallen overdag -6 op 2e kerstdag. Dat is me nog te ver vooruit!

Wel leuk dat het kouder word vooral met de donkere dagen voor kerst

Ja je bent om. Heeft lang geduurd Nieuwe runs komen binnen. Zal het een verbetering zijn.... of....
11 december 2009, 11:34 uur | Bericht #58908
Mogelijk polaire depressie eind volgende week

Er komt een noordoostelijke luchtstroming op gang, waarbij koude polaire lucht naar onze streken wordt gestuurd. Het wordt een flink stuk kouder en in de nacht gaat het vriezen. Eerst kan een hogedrukgebied voor overwegend droog weer zorgen, maar later op de week nemen de neerslagkansen toe. Het wordt uitkijken naar een polaire depressie die op het einde van de week ons weerbeeld kan bepalen.

Zaterdag, na nevel in de ochtend, zijn er enkele opklaringen, maar het wordt al vlug overal zwaar bewolkt en lokaal betrokken. Uit die bewolking kan lokaal een drupje motregen vallen, meer bepaald ten zuiden van Samber en Maas. In de Ardennen is een sneeuwvlokje mogelijk. Aan zee zijn er meer opklaringen, maar later komen er daar stapelwolken opzetten, die in de namiddag een lokale regenbui kunnen lossen.

Het wordt gevoelig kouder dan de afgelopen dagen bij maxima rond gemiddeld 5 graden. Bovendien laat een tot matig aanspannende noordoostenwind het nog wat kouder aanvoelen. Volgende nacht is het droog en de opklaringen spreiden zich meer over het binnenland uit en worden wat breder. In de Ardennen blijven de wolken echter hardnekkig. Naar de ochtend toe komt er lokaal nevel opzetten en hier en daar zijn enkele mistbanken mogelijk.

Het wordt een koude nacht bij minima rond het vriespunt. In het oosten van het land gaat het evenwel licht vriezen. Mogelijk kunnen er hier en daar enkele rijmplekken op het wegdek ontstaan. De wind luwt tot zwak. Zondag, na nevel en lokaal mist, is het wisselend tot zwaar bewolkt. In de Ardennen is een sneeuwvlokje niet uitgesloten. Het is koud bij maxima rond 3 graden. Maandag zijn er opklaringen.

In het oosten is er echter meer bewolking. Het blijft overwegend droog en, na algemene vorst, liggen de maxima rond 2 graden. Dinsdag zijn er brede opklaringen. Later neemt de bewolking toe vanuit het noorden en tegen de avond is er kans op winterse neerslag, mogelijk in het binnenland sneeuw.

©MeteoServices
11 december 2009, 11:42 uur | Bericht #58909
Ik snap de resultaten op winterplaza.nl niet helemaal. Als ik daar naar de temperatuurcurve voor de komende 2 weken kijk voor regio west Nederland komt de rode lijn eigenlijk maar heel weinig onder nul. Maar als ik vervolgens kijk naar meerdaagse weerverwachting voor Den Haag zie ik dat de temperaturen bijna niet _boven_ de nul graden uitkomen. Ik kan die twee temperatuursets totaal niet met elkaar rijmen, ondanks dat ze van dezelfde website afkomstig zijn.. Weet iemand hoe dit zit?
jewaitit
Lid
11 december 2009, 11:44 uur | Bericht #58910
Citaat van Verwijderde_gebruiker_01, vrijdag 11 december 2009, 11:29 uur Ja je bent om. Heeft lang geduurd Nieuwe runs komen binnen. Zal het een verbetering zijn.... of....

haha ja:P Dat is gekomen door al die ontmoedigingen van de afgelopen jaren. Dan zijn er super mooie kaarten en runs en ineens schuift er een hoog op naar het noorden ofzo en alles ligt in duinen...

Nu ziet het er wel goed uit moet ik zeggen! En ook omdat veel weermodellen hetzelfde voorspellen, krijg ik ook meer hoop in de verwachtingen.

Ik ben benieuwd !
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
11 december 2009, 11:55 uur | Bericht #58912
Als het op zee nou ook effe onder 0 wordt dan hebben we wel iets heel gaafs!
Groetjes Bjorn

Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Romani
Lid
11 december 2009, 11:55 uur | Bericht #58913
LOL @ GeenStijl

gerrithiemstra.jpg
Like a drifter twister i was born to walk alone2e plaats fotowedstrijd week 31
PolderPS
Lid
11 december 2009, 11:56 uur | Bericht #58914
Gerrit Hiemstra: "GeenStijl praat PEOP"

Ooja. Gerrit -chemtrail- Hiemstra in de mail. De weerman van het NOS Journaal tikt GeenStijl even snoeihard op de vingers wegens het verkondigen van meteo peopverhalen. Hiemstra, ooit door de Nederlandse volksschrijver Gerard Reve treffend omschreven als "de man van het wederbericht" trekt onze berichtgeving inzake de kleine ijstijd van volgende week ernstig in twijfel. Volgens Hiemstra is het door ons getoonde meteokaartje "onzin" en gaat het in Limburg hooguit -5 tot -6 vriezen. Check de Gerrit METEOMAIL. Waarin hij eigenlijk 'weerstrateeg' Marc Putto Powned. Volgende week weten we het zeker...

gerrithiemstra.jpg

koudtweerja.jpg

© Geenstijl.nl
Volg me ook op Twitter, want er is meer dan alleen onweer.
11 december 2009, 12:08 uur | Bericht #58915
De nieuwe GFS run is helaas wat negatiever, maar in vergelijking met de runs van gisterochtend is deze nog wel beter

1.png
2.png
3.png
4.png
5.png
6.png
7.png
8.png
9.png
10.png
11.png
12.png
13.png
14.png
15.png
16.png
17.png
18.png
19.png
20.png
21.png
22.png
frank7
Lid
11 december 2009, 12:11 uur | Bericht #58916
Citaat van PolderPS, vrijdag 11 december 2009, 11:56 uur Gerrit Hiemstra: "GeenStijl praat PEOP"

Ooja. Gerrit -chemtrail- Hiemstra in de mail. De weerman van het NOS Journaal tikt GeenStijl even snoeihard op de vingers wegens het verkondigen van meteo peopverhalen. Hiemstra, ooit door de Nederlandse volksschrijver Gerard Reve treffend omschreven als "de man van het wederbericht" trekt onze berichtgeving inzake de kleine ijstijd van volgende week ernstig in twijfel. Volgens Hiemstra is het door ons getoonde meteokaartje "onzin" en gaat het in Limburg hooguit -5 tot -6 vriezen. Check de Gerrit METEOMAIL. Waarin hij eigenlijk 'weerstrateeg' Marc Putto Powned. Volgende week weten we het zeker...

© Geenstijl.nl

- 24 is echt absurt geloof niet in zulke kaarten.
dan blijven er veel doden geloof me gaan scholen dicht en gebouwen stroom valt uit kabels breken af.

wereld staat stil
11 december 2009, 12:21 uur | Bericht #58917
Citaat van falco, vrijdag 11 december 2009, 12:11 uur - 24 is echt absurt geloof niet in zulke kaarten.
dan blijven er veel doden geloof me gaan scholen dicht en gebouwen stroom valt uit kabels breken af.

wereld staat stil

Nou, toch stond dit wel zo in de weerkaarten
11 december 2009, 12:23 uur | Bericht #58918
De kansen op winterweer:

Temperatuurpluim:
1.png

De kans op vorst:
2.png

De kans op sneeuw:
3.png

De ontwikkeling van het Hellmann wintergetal:
4.png
11 december 2009, 12:25 uur | Bericht #58920
We gaan het zien. de extreem hoge -temperaturen zullen er welliswaar niet komen lijkt mij.

Vriezen zal het wel maar hoevaak en hoe mooi is de vraag en die vraag wordt beantwoordt.
Groetjes Bjorn

Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
11 december 2009, 12:34 uur | Bericht #58921
Even een rondje weersites met de verwachting voor De Bilt (is de nieuwste verwachting)

Weeronline:
1.JPG

Weerplaza:
2.JPG

Foreca:
3.JPG

Meteo Consult:
4_1.JPG
4.JPG

Buienradar:
5.JPG
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 444 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 444, lezen 7 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 18".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden