Van het sterren stelsel weet ik namelijk totaal niks
Volgens mij moet je gewoon recht om hoog kijken, en dan een beetje naar links. Ik zag er net 1-tje. Maar nu al een tijdje niets meer
edit: Als ik op me balkon sta en recht omhoog kijk en linksschuin voor me Orion heb, dan zie ik heel veel sterren bij elkaar staan, is dat een ander sterrenstelsel ofzo?
Dat zijn waarschijnlijk de pleiaden die je ziet http://nl.wikipedia.org/wiki/Zevengesternte, Dit is een mooi groepje sterren bij elkaar!! Als je er met je verrekijker, of als je die hebt nog beter, een telescoop naar kijkt zijn ze echt heel mooi ze worden ook weleens de juwelbox genoemd! Zie linkje wiki staan ook mooie foto's bij!...
Veel kijk plezier allemaal...ik ga ook nog even 'n poging wagen maar heb helaas veel last van lichthinder grrrrrrr... | Gewijzigd: 13 december 2009, 22:20 uur, door patty27w
Ja ik draaide me net weg en ik zag recht boven me een vallende ster vanuit het niets!
Bedankt !
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
edit: Als ik op me balkon sta en recht omhoog kijk en linksschuin voor me Orion heb, dan zie ik heel veel sterren bij elkaar staan, is dat een ander sterrenstelsel ofzo?
dat zijn de 7 zusters zoals ik ze noem
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl
Woon ook in het zuiden (Heerlen) en heb net mooi kunnen gluren door een groot gat in het wolkendek. Heb er 9 kunnen tellen, daarna was ik zowat bevroren
ben rond half 12 voor het eerst naar buiten gegaan en nog voordat ik Orion had... zag ik de eerste mooie trage en felle met mooie lange staart al... en Orion staat hier savonds direkt achter en weet ik blind te vinden zo ongeveer... dus ik was precies op tijd om die mooie te zien...
ik heb denk ik in zo'n 20 minuten een stuk of 20 misschien wel 30... "de scheten" zoals ik ze noem ook meegetelt.
toen waren m'n voeten koud en mn nek stijf en ben ik op gaan warmen binnen en na een half uurtje nog eens gaan kijken toen ook nog een stuk of wat gezien, maar geen mooiere of helderdere dan die eerste !