Gebruik je een filter om de zon te fotograferen? Vraag me altijd af in hoeverre je je fototoestel/lens er mee kan beschadigen.
Gebruik je een filter om de zon te fotograferen? Vraag me altijd af in hoeverre je je fototoestel/lens er mee kan beschadigen.
Nee, want ik ben nog aan het leren omgaan met mijn nieuwe camera. Heb nooit eerder een spiegelreflex camera gehad. Is het verstandig dan om een filter te gebruiken bij zonsondergangfoto's?? (Misschien een stomme vraag voor de ervarenen onder ons)
Grtzz Kim
Ik heb geen filter voor bescherming van de lens, en of camera (sensor in de camera) bij dit soort van fotografie
en ik zou ook niet weten of dit nu echt nodig is. ( mischien volgens een filter fabrikant wel) misschien dat iemand anders daar wat over kan zeggen?
ik heb een sony a200 camera MET zonsondergang/opkomst instelling, die zou er niet opzitten als je niet tegen de zon in kunt fotograferen. kijk anders eens of er wat in je gebruiksaanwijzing v/d camera staat.
ik heb ongeveer 3000 foto's gemaakt, (incl. serie's) van zonsopkomsten, en ik heb nog nooit een filter gebruikt voor dat soort van fotografie,
groet henk. | Gewijzigd: 2 december 2009, 05:47 uur, door henk55