Zo ook deze zondagmorgen (29-11) rond kwart over 4.
In noord-noord oostelijke richting zag ik deze gloed die op de foto te zien is.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat dit iets met de zon te maken heeft ofschoon ik zoiets op dit nachtelijk uur en jaargetijde nog nooit gezien heb.
Om het een beetje weer te kunnen geven heb ik bij de ingezoomde foto een sluitertijd van wel 20 sec. moeten nemen daar het voor de rest echt donker was.
Heeft iemand dit ook gezien?
Edit; fotograferen gelukt stapel boeken !
| Gewijzigd: 29 november 2009, 06:40 uur, door henk55
Zal me ook gelijk even een beetje voorstellen.
Mijn naam is Jan Posthuma, woonachtig in Zeeland (schouwen-duiveland) en kijk elke dag wel op deze site, naar de mooie foto's etc, en natuurlijk om te kijken wat voor weer we kunnen verwachten.
Mijn hobby's zijn fietsen op race of mtb en in de natuur zijn, en foto's maken.
Graag ook mijn complimenten aan de beheerder van deze site, want het is echt een prima site. | Gewijzigd: 29 november 2009, 09:06 uur, door janposthuma
of......
Inderdaad, hier hetzelfde, als ik naar het westen kijk, dan zie ik ook een gloed, maar daar zitten een aantal tuinders.
nou licht vervuiling is geen mooi artikel hoor
@baffie, als je de rechter gloed ziet, zie je dat het zo te zien van kassen of iets dergelijke komt ( je ziet het licht vanaf de grond naar boven gaat )
bij mij ziet het er elke avond zo oranje uit
Toch zijn er ook positieve berichten te horen. Naar verluid neemt men binnen een aantal jaren maatregelen om de lichthinder van broeikassen tegen te gaan. Niet alleen de zijkant van de kassen, maar ook de bovenkant moet dan worden afgeschermd.
Ook wil men een ander type straatverlichting, dat minder energie (over enkele jaren peperduur geworden) verbruikt en toch de wegen veilig genoeg maakt.
(een bericht uit 2004 !! )
en hier een tekste op wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtvervuiling
Ik elk geval heb ik dit nog nooit gezien en ben toch vrij vaak s'nachts niet in bed.
Zijn ze bij Roda JC, vergeten de verlichting van het stadion uit te doen?
Hangt af van het soort planten en wat juist de bedoeling is. In bloei trekken of gewoon bewortelen.
Het is duidelijk aan de gloed die van de grond komt dat het van belichting in kassen komt.
En de (petro)chemische industrie hier in het Havengebied van Rotterdam niet te vergeten .
Festival Weerman --> www.weerbewaking.nl
Bedrijfsfotografie -->> www.pxpro.nl