Vrijwel de hele land maand november was het te zacht voor de tijd van het jaar. Nu december op het punt staat te beginnen, begint de weerkaart eindelijk te veranderen. Van een forse kou-inval zal de komende dagen geen sprake zijn in ons land. Maar de eerste winterse speldenprik wordt wel mogelijk. Vanaf de Noordpool is namelijk behoorlijk koude lucht onderweg naar de Britse Eilanden. Daar ligt een lagedrukgebied die ervoor zorgt dat de koude lucht via Frankrijk de komende dagen Europa binnenstroomt.
Zoals al aangegeven in "Goed nieuws voor de (Franse) Alpen" gaat het daar de komende dagen flink sneeuwen. Vrijwel overal zal op de hoge pistes nieuwe sneeuw vallen, en soms ook op de lage pistes. Zo daalt in Frankrijk de sneeuwvalgrens in de nacht van zondag op maandag tot in de buurt van de 1000m. Later in de week wordt de lucht nog kouder en kan het zelfs tot op 500m gaan sneeuwen.
In Nederland blijft de winter beperkt tot vorst aan de grond, autoruiten krabben en lokaal bestrijden van gladheid door bevriezing van natte weggedeelten. Heel ander weer dan we de afgelopen maand hebben beleefd. Of er ook sneeuw in ons land gaat vallen, is nog zeer twijfelachtig. De weermodellen lijken hun geld op aanstaande woensdag te zetten. De lucht is dan behoorlijk koud met temperaturen in de nacht dicht bij nul en overdag tussen de 4 en 7 graden. Tijdens buien zou er dan wat natte sneeuw kunnen vallen. De kansberekeningen geven Noord-Holland en het midden van Nederland de meeste kans, maar 30% kans is natuurlijk nog niet veel.
©Weerplaza
Ik heb alleen een vraagje over infoplaza: ik kijk daar ook regelmatig naar de sneeuwverwachtingen etc, maar ik kom alleen op regio midden uit. Mijn vraag is dus: hoe kan ik andere regio's krijgen? Dankjewel!
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Ik heb alleen een vraagje over infoplaza: ik kijk daar ook regelmatig naar de sneeuwverwachtingen etc, maar ik kom alleen op regio midden uit. Mijn vraag is dus: hoe kan ik andere regio's krijgen? Dankjewel!
Als je bij winterplaza zit dan zie je onder aan het tabelletje te staan: Region: midden - noordwest - noord - oost - zuidoost - zuidwest
winterschoenen hoef k niet heb nog altijd air max
Dus goed voorbereid maar ik denk dat er geen sneeuw gaat vallen
ik heb ook air max(jes) die zijn altijt warm lopen leker en mooi