Na lang zoeken ben ik dan eindelijk,foto's tegen gekomen waar ik naar zocht.
Het was een warme dag in augustus 1985 laat in de middag.
Woonde toen in Vaassen,en had besloten om ff een babi pangang te halen bij de plaatselijke chinees, daarheen rijdende zag ik boven Apeldoorn al een gitzwarte lucht hangen, en dacht NOU!!!.
Wachtende op mijn bestelling,brak de hel los, het leek net of ze met emmers water tegelijk tegen het raam aan het gooien waren,en zag wazig door het raam ,de bomen hard heen en weer gaan.
Het was ook maar even (denk 5 min.) toen ik met mijn eten ,weer naar buiten ging en in de auto stapte, naar huis rijdende zag ik overal afgebroken takken liggen, wat me de doorgang af en toe belette.
Eenmaal thuisgekomen,hoorde ik op de politiescanner onheilspellende berichten uit Epe (7 km verderop),dat er een windhoos was gesignaleerd,en dat er overal schade was.
Ik mijn eten laten staan voor wat het was,en direct de auto weer in, richting Epe.
Op de stationstraat in het centrum van Epe werdt ik tegengehouden,door een boom die midden over de weg lag.
Ik verder te voet, en wat ik zag was 1 grote ravage, bomen op auto's op de markt, bomen op huizen o.a op de Willem Tell straat (zie de foto's)
Om een lang verhaal kort te houden, het was een HEFTIGE middag/avond.
gr. Jan
van een getuige die dag,
te horen gekregen, dat ze echt een slurf van een windhoos heeft gezien, en dat bij de buren het dak werdt opgetild.
Raam was geknapt en gordijnen zaten vast onder het dak, toen ie weer trg. gevallen was.
Weet dat hier ook foto;s van zijn, dus ben zoekende.
nog een andere foto van die dag
gr. Jan