Zeven op de tien mensen krijgen hoofdpijn bij een plotselinge omslag van het weer. Dat blijkt uit een recent Amerikaans onderzoek van de National Headache Foundation. Weersfactoren die hoofdpijn uitlokken zijn onder andere dalende luchtdruk, toenemende bewolking, stijgende vochtigheid, temperatuurwisselingen en toenemende wind. Van al deze factoren is dalende luchtdruk het meest van invloed.
In het najaar kan de luchtdruk van dag tot dag snel veranderen en worden in de regel de laagste waarden van het jaar gemeten. Wanneer de luchtdruk snel daalt, zet de lucht in onder andere bij- en voorhoofdsholten uit, waardoor er meer druk op bloedvaten komt te staan. Dit kan hoofdpijn tot gevolg hebben.
Uiteraard lost het drukprobleem zich uiteindelijk vanzelf op. Je lichaam stelt zich erop in of de luchtdruk gaat weer omhoog.
Bron: Nu.nl
Ik heb er bij plotselinge veranderingen van het weer geregeld last van.
zoals die keer van 25 /26 mei.
dan krijg ik een rustige dreunende koppijn en is weer foetsie als de donderbuien voorbij zijn
het valt dan ook wel tegen als het dan niet heel erg heftig tekeer gaat.
Ik heb het gekregen na overlijden oma en na het overlijden van mijn vader was het weer over. Al is de last en neiging er soms nog steeds. Ik merk dat het weer er vaak ook invloed op heeft.
figuurlijk dan.
Maareh, OT...
Lijkt me best een logische verklaring dat het hoofd een verandering in luchtdruk kan registreren.
Vergelijk het met vliegen. Als je van hoogte veranderd, dan veranderd de druk ook. Dat voel je dan in de holtes van het gezicht. Al ik langer als 3 uur in een vliegtuig zit, dan krijg ik ook hoofdpijn. Ik geef het altijd de schuld aan drukverschil.
Correct me if i'm wrong
Hoofdpijn ervan krijgen ivm het weer lijkt mij wat ver gezocht. Tenzij het buiten 35 graden is en de regendruppels (hoosbui) ijskoud dan krijg je kans op hoofdpijn. Dat heb ik 1 keer meegemaakt. (of zou het gekomen zijn door een koffietekort )
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
dokter zegt altijd STOPPEN MET ROKEN STEVEN!
Weer liefhebber/fotograaf/weeramateur Raalte Overijssel