Volgens het Internationaal Energieagentschap (IEA)dreigt er een klimaatramp als we niet snel iets doen aan de opwarming van de aarde. De gemiddelde temperatuur zou met 6 graden Celsius kunnen stijgen, "wat bijna zeker onherstelbare schade aan de planeet zou toebrengen". Het IEA pleit in zijn 'World Energy Outlook' voor een revolutie op het gebied van energieverbruik.
Het IEA verwacht dat het energieverbruik de volgende jaren zal blijven stijgen, als de internationale gemeenschap niet massaal en in alle regio's ingrijpt. Het instituut gaat uit van een jaarlijkse toename met gemiddeld 2,5 procent de volgende vijf jaar. De vraag naar ruwe olie zou per jaar met 1 procent toenemen, tot 105 miljoen vaten per dag in 2030. Dat zal ook een impact hebben op de olieprijs. Die zou tegen 2020 op 100 dollar per vat uitkomen, terwijl die momenteel schommelt rond 79 dollar per vat.
Dit jaar daalde het energieverbruik door de economische crisis. Maar als er niet wordt ingegrepen, gaat dat slechts om een onderbreking van een opgaande trend, waarschuwt het IEA. Fossiele brandstoffen blijven met ruime voorsprong te belangrijkste energiebron. Tussen 2007 en 2030 maken ze ongeveer driekwart van het wereldwijde energieverbruik uit. In december komen de wereldleiders bijeen in Kopenhagen om te onderhandelen over een nieuw klimaatplan, als opvolger voor het Kyoto-protocol.
©AD
Eerst zien, dan geloven. Maar energie bezuinigen kan natuurlijk nooit kwaad | Gewijzigd: 10 november 2009, 20:27 uur, door Maxim1110
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Groet,
SC
nou, die regering meuk in NL mag van mij wat.
onnodige verlichting....
waarom?, kost handen vol met geld, en vaak onnodig, bij mij in de gemeente velsen laten die buroclownen hun verlichting van hun kantoor ook nog eens aan staan.(het gemeentehuis)
daarnaast hebben ze buiten 3 giga lantaarnpalen staan voor hun parkeerplaatsen.
ivm me hobby heb ik toen eens naar hun gebeld of er wat te regelen viel, en toen kreeg ik te horen dat het voor de veiligheid voor hun medewerkers was..... yeah right, ze staan de hele nacht aan.
ze gaan aan met de normale lantaarnpalen mee, men achter het buro is rond 4 a 5 uur uitgewerkt dan is het nog licht..... alleen donderdag is het wat later, dit betekent dat de verlichting eigenlijk 6,5 avond teveel brand.
ik denk dat de lampen 1000 watt per stuk zijn x 7 lampen totaal. is 7000 watt per uur ( 7kwh ) iemand een actuele prijs van de energie prijs???
op een avond in de winter draait het ongeveer 13/14 uur op een dag
op 1 avond in deze tijd is het dus 7kwh x 13,5 uur = 94,5 kwh x 0,24 = iets van 23 euro x iets van 100 donkere dagen is 230 euro
voor 100 van de 365 dagen
en exclusief de andere verlichting die brand.
maarja, waarom laten branden als het onnuttig is.
*update* hierbij 2 pics bijgevoegd.
onnodige verlichting....
waarom?, kost handen vol met geld, en vaak onnodig, bij mij in de gemeente velsen laten die buroclownen hun verlichting van hun kantoor ook nog eens aan staan.(het gemeentehuis)
daarnaast hebben ze buiten 3 giga lantaarnpalen staan voor hun parkeerplaatsen.
ivm me hobby heb ik toen eens naar hun gebeld of er wat te regelen viel, en toen kreeg ik te horen dat het voor de veiligheid voor hun medewerkers was..... yeah right, ze staan de hele nacht aan
kan idd voor veiligheid zijn maar ze staan waarschijnlijk ook aan tegen inbraak.
want dat doen ze in de grote bouw ook
want dat doen ze in de grote bouw ook
bij nieuwbouw toch...., niet als het gebouw al ruim 15 jaar staat....
daarnaast zijn er ook lampen in de gevel verwerkt van het gebouw, en eromheen staan lantaarnpalen
hier nog een fotootjes, dis alleen de noordkant van het gebouw.
alles met rood is wat voor hun is.... je ziet dat in de nacht de verlichting in de kantoren ook nog aan staat, en regelmatig ook pc's
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.