http://www.jaofnee.nl | Gewijzigd: 21 oktober 2009, 17:12 uur, door Kimmey
vanaf dat ik jong was heb ik aangegeven dat ik dat graag wilde bij mn ouders en de dag dat ik 18 werd heb ik direkt een codicil gehaald ingevuld en in mn portomenee gestopt... door de jaren heen heb ik hem af en toe vervangen omdat ie uit elkaar viel of onleesbaar was geworden maar ik heb geen dag zonder rondgelopen.
ik heb van jongs af aan iets teveel mensen in mn omgeving gehad die gered zouden zijn geweest of in ieder geval een beter leven hadden gehad als er meer donoren waren geweest of nu zouden zijn en een aantal mensen leren kennen die dankzij iemand anders nog een vriend van me konden worden omdat ze er anders niet meer waren geweest!
mocht mij vandaag of morgen iest overkomen weten ook mijn kids (hoe jong ook) dat het mijn uitdrukkelijke wens is om donor te zijn als dat mogelijk is... als mijn lijf mij niet meer tot nut kan zijn maar een ander wel... | Gewijzigd: 22 oktober 2009, 13:35 uur, door anirnith
Ik ben ervoor dat iedereen donor is mits degene tegen zou zijn.
Dus als je niks meldt gewoon donor zijn, maar daar wil het kabinet niet aan.
ik ben al sinds sept 1998 donor. (Keuze 1)
Ik vindt het wel raar dat de genoemde website niet een mogelijheid heeft om aan te geven dat je al donor bent.
Natuurlijk heb ik ff gechecked of de gegevens goed staan(had ik nog niet eerder gedaan)
Nu bemerkte ik dat de inschrijving geldig is MAAR dat er dingen gewijzigd zijn welke ik nu alsnog kan aangeven, en nu aangeveven heb.
Goed om je evt. gegevens zowiezo te checken.
Mijn keuze was snel gemaakt. Als ik straks een ongelukg krijg of terminaal ziek wordt of iets anders waar ik een donor voor nodig heb, hoop ik ook dat er iemand voor mij is...
En ik vind het een beetje egoïstisch als je zelf een donor nodig hebt en er ook een krijgt, terwijl je zelf geen donor wilt worden.
Maar ik zou voor ja gaan. Waarom?
Een tijdje terug zou het nee zijn. Maar één van mijn vrienden is vorige maand getransplanteerd. Hij had een erfelijke nierziekte en zou dus zonder nieuwe nier altijd naar de dialyse moeten gaan.
Hij is 9 jaar heel ziek geweest. Sinds vorige zomer stond hij op de lijst. In september is hij getransplanteerd. Een nier uit Duitsland heeft er voor gezorgd dat hij terug een beetje een normaal leven heeft.
Hij zegt zelf dat hij nu 2 verjaardagen heeft, en hij ziet er nu ongelooflijk goed uit.
Als ik nu zie wat het betekend, zeg ik direct ja!
ik ben met jan eens.
Koos
Koos
In mijn ogen is dat echt niet raar. Zo denk ik ook. Ik wil wel graag weten waar mijn organen na mijn dood blijven. Zolang ze dat niet kunnen bevestigen blijft het bij mij NEE