Strenge winter met enkele sneeuwdagen. Maar Elfstedentocht zou een wonder moeten zijn
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Meteorologen van het gerenommeerde Amerikaanse weerbureau Accuweather.com hebben gisteren hun visie gegeven over de aanstaande winter in Europa. Zij verwachten vooral in het Alpengebied meer sneeuw dan normaal, tevens wordt het met name op het Europese vasteland een koude winter. Ook onze streken lijken daar het een en ander van mee te zullen krijgen.
De kou concentreert zich op de maanden januari en februari en is het gevolg van het veelvuldig doorschuiven van hogedruk van de poolstreken naar Scandinavië. De waarde van dit soort seizoensverwachtingen is betrekkelijk maar omdat er name aan de andere kant van de Atlantische Oceaan meer instellingen zijn die winterkou in Europa verwachten, is het interessant om er kennis van te nemen.
© Jan Visser
De gemiddelde temperatuur ? December 0-15, Januari 0-10 en Februari -5 - 5 graden
Het weer opzich veel zon en Noordelijke tot Oostelijke wind.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Volgens mijn wintervoorspelling komen wij deze winter op schaatsen, op natuurijs. Morgen begint de meteorologische winter. Dus maakt de voorlopige wintervoorspelling van de afgelopen maand plaats voor de definitieve voorspelling.
Over het algemeen zal de winter normaal tot te koud worden, maar de winter kent ook een grillig en wisselend karakter. Vaak overlast voor het verkeer.
December begint wisselvallig en nat met soms even een wat koudere nacht. Deze periode gemiddeld te hoge temperaturen. Ongeveer halverwege de maand kan de omslag komen naar een kouder weertype. Het tweede deel van december kan dan ook wel eens winter(s) worden met sneeuw. Dit wil nog niets zeggen over de kans op een witte kerst.
De maanden januari en februari brengen in totaal een of twee winterperioden met (flink) vorst. Dan ook komen wij ook op natuurijs, dus op de schaats.
©Piet Paulusma
Gewoon afwachten Ben voorlopig nog steeds nat achter me oren van vorige week We zijn weggeregend Nu rond de 8 graden Vandeweek snachts lichte vorst en einde an de week weer een lichte stijging in de tempratuur
Voorlopig nog geen vorst van betekenis
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/